پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بهره برداری از طرح انتقال آب کشاورزی خودکفایی ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی دارد

غلامرضا تاجگردون روز جمعه در آیین بهره برداری طرح انتقال آب کشاورزی چالموره و چاه تلخ از توابع باشت افزود: تامین آب کشاورزی سه و هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های دشت امامزاده جعفر، منطقه دژسلیلمان و چالموره و چاه تلخ از جمله این طرح های است که در سایه توجه دولت یازدهم به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17413
تاریخ انتشار : جمعه ۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

کرونا :

بهره برداری از طرح انتقال آب کشاورزی خودکفایی ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی دارد

غلامرضا تاجگردون روز جمعه در آیین بهره برداری طرح انتقال آب کشاورزی چالموره و چاه تلخ از توابع باشت افزود: تامین آب کشاورزی سه و هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های دشت امامزاده جعفر، منطقه دژسلیلمان و چالموره و چاه تلخ از جمله این طرح های است که در سایه توجه دولت یازدهم به این بخش ممکن شد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیش از هشت سال انتظار مردم برای احیای برخی از این پروژه های مهم و اقتصادی تصریح کرد: بهره برداری از این طرح ها نقش اثرگذاری در افزایش درآمد بهره برداران منطقه، خودکفایی ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.
تاجگردون تصریح کرد: ۲۰ پروژه بزرگ تامین آب در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که سالانه ۱۸ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل هر یک از این طرح ها اختصاص داده می شود در حالی که بخش زیادی از این طرح ها تا سال ۹۲ راکد یا با حرکت لاک پشتی در حال اجرا بود.
وی با اشاره به اهمیت تبدیل زمین های کشاورزی به آبی برای بهره وری بهتر به ویژه در مناطق گرمسیری از توجه دولت تدبیر و امید به این مناطق قدردانی کرد.
تاجگردون توجه به ظرفیت مغفول سدها در دولت یازدهم از دیگر دستاوردهای دو ساله گذشته تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی افزایش اختصاص آب کشاورزی از سدهای کوثر به ویژه برای شهرستان های جنوبی کهگیلویه و بویراحمد و سد در حال احداث چمشیر و برنامه ریزی برای احداث سدشیو حاصل این تلاش هاست.
طرح آبرسانی به ۳۰۰ هکتار باغات چال موره و چاه تلخ باشت که در سال ۸۷ عملیات اجرایی آن آغاز شده بود در پنجمین روز از هفته دولت با حضور وزیر کشاورزی به بهره برداری رسید.

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi