جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رشد ۲ برابری خرید گندم از کشاورزان/بدهی کشاورزان کامل پرداخت می‌شود

 محمود حجتی که به عنوان نماینده هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود، با شرکت در شورای اداری این استان گفت: اگر چه رقم پرداختی به کشاورزان  از حدود ۴ هزار میلیارد تومان در سال قبل به هفت هزار میلیارد تومان رسیده ولی نارضایتی که از بابت عدم پرداخت بخشی از مطالبات کشاورزان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17405
تاریخ انتشار : جمعه ۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۷:۴۳

کرونا :

رشد ۲ برابری خرید گندم از کشاورزان/بدهی کشاورزان کامل پرداخت می‌شود

 محمود حجتی که به عنوان نماینده هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود، با شرکت در شورای اداری این استان گفت: اگر چه رقم پرداختی به کشاورزان  از حدود ۴ هزار میلیارد تومان در سال قبل به هفت هزار میلیارد تومان رسیده ولی نارضایتی که از بابت عدم پرداخت بخشی از مطالبات کشاورزان وجود دارد، کاملا به حق است.

وی با اشاره به جهش چشم‌گیر در خرید گندم از کشاورزان در سال جاری گفت: امسال بیش از ۸ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده که هفت هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد:  در سال ۹۲ کل گندم خریداری شده از کشاورزان ۴ میلیون و ۷۰۰ هزاران تن بود که نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان خرید گندم از کشاورزان داشتیم.

حجتی تصریح کرد: هنوز طبق آخرین آمار ۱۹۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان بدهکاریم که باید با تمهید جدی دولت این رقم پرداخت شود.

وی گفت: در هفته گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان پول گندم کشاورزان پرداخت شد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: این رقم تا قبل از پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان، رقمی معادل ۲۶ میلیارد تومان بود که امیدواریم تا دو هفته آینده کل بدهی خود به کشاورزان را بپردازیم.

دستاوردهای دولت یازدهم با وجود محدودیت‌های فراوان

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش د به مسائل و مشکلات کشور در دو سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: دولت یازدهم بعد از انتخاب توسط مردم در انتخابات سال ۹۲ با مشکلات زیادی از جمله در مسائل بین‌المللی و مسائل هسته‌ای مواجه بود.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: مسائل بین‌المللی و هسته‌ای و اجماع جهانی که علیه ایران شده بود منجر به تحریم‌ها شد و آثار و تبعات تحریم‌ها بر اقتصاد، معیشت و زندگی مردم مشهود بود.

وی عنوان کرد: حدود ۷۰ کشتی‌ د ر آب‌های بین‌المللی منتظر منابع ارزی بودند که بتوانند منابع خود را که عمدتا مواد مورد نیاز و همچنین نهاده‌های دامی، گندم، برنج و سایر محصولات مورد نیاز بود را تخلیه کنند.

وی یادآور شد: با تمهیداتی که دولت داشت در همان ماه‌های نخست ا توافق ژنو، محدودیت‌های اصلی دارویی و غذایی برداشته شد و در نهایت نیز با تیزهوشی تیم مذاکره‌کننده، مذاکرات به نتیجه رسید و با وجود دشمنی رژیم صهینویستی و مخالف قدرت‌های بزرگ، این دستاورد مهم به دست آمد.

حجتی، تفاوت قیمتی هزار و ۲۰۰ تومانی ذرت با ارز هزار و ۲۰۰ تومانی و قیمت ۷۰۰ تومانی کنونی ذرت با ارز سه هزار تومانی را نمونه‌ای از گشایش حاصل شده بعد از توافقات هسته‌ای برشمرد.

وی تأکید کرد: با فضایی که حاکم شده و اقبال جامعه جهانی به ویژه اروپا و شرق دور، زمینه شکوفایی اقتصادی و توسعه ایران فراهم شده است.

وزیر جهاد کشاورزی یکی از مشکلات اصلی مردم را از گذشته تاکنون، موضوع تورم دانست و بیان کرد: با سیاست‌های مدبرانه دولت و با وجود محدودیت‌های بسیار زیاد، این تورم لجام گسیخته از ۴۰ درصد سال ۹۰ به ۱۷ درصد امسال رسیده و امید است این نرخ تورم، که مدنظر مقام معظم رهبری است، تک رقمی شود.

وی تغییر رکود حاکم بر کشور از منفی ۶ به مثبت سه را موفقیت دیگر دولت خواند و تصریح کرد: این موفقیت‌ها به لطف خداوند، حمایت‌های رهبری و تدبیر دولت بوده که امید است تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: این دستاوردها در حالی است که قیمت نفت به یک سوم قیمت خود رسیده، تحریم‌ها به ویژه تحریم‌های نفتی هنوز وجود دارد و هزینه‌های دولت نیز افزایش یافته است.

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi