پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایران با پایداری در برابر تحریم های ناعادلانه غرب حقانیت خود را ثابت کرد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت علی کائیدی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس که در رأس هیأتی از نمایندگان این گروه به مینک پایتخت جمهوری بلاروس سفر کرده است صبح روز سه شنبه – ۳ شهریور- با ویکتور آلکساندرویچ گومانسکی نایب رئیس مجلس نمایندگان بلاروس دیدار و گفت و گو

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17360
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶


به گزارش خبرگزاری خانه ملت علی کائیدی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس که در رأس هیأتی از نمایندگان این گروه به مینک پایتخت جمهوری بلاروس سفر کرده است صبح روز سه شنبه – ۳ شهریور- با ویکتور آلکساندرویچ گومانسکی نایب رئیس مجلس نمایندگان بلاروس دیدار و گفت و گو کرد.


کائیدی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط عمیق و ریشه دار دو کشور بر لزوم گسترش این مناسبات تأکید کرد و افزود: بلاروس دوست و شریکی قابل اعتماد برای جمهوری اسلامی ایران است و ظرفیت ها و توانمندی های فراوان در دو کشور وجود دارد که می بایست از آنها برای توسعه مناسبات دوستانه فیمابین بهره برد.


رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس در ادامه افزود: هیچ مانعی بر سر راه توسعه مناسبات دو کشور وجود ندارد و مجلس و دولت ایران علاقمند به گسترش روابط با بلاروس می باشند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق ایران و ۱+۵ در موضوع هسته ای گفت: جمهوری اسلامی ایران با مقاومت و پایداری در برابر فشار و تحریم های ناعادلانه غرب و آمریکا حقانیت خود را ثابت کرد و به دنیا نشان داد که حق بهره مندی از دانش صلح آمیز هستهای را دارد و به هیچ عنوان از آن کوتاه نمی آید.


رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس با بیان اینکه مناسبات پارلمانی بسترهای لازم برای توسعه و تقویت همکاری های دو کشور در موضوعات مورد علاقه دو طرف را فراهم می کند خواستار اجرای تمام توافقات صورت گرفته میان دو کشور شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با حجت الاسلام والمسلمین آقامیراحمد تقوی دیدار کرد
دنبال کنید


ویکتور آلکساندرویچ گومانسکی نایب رئیس مجلس نمایندگان جمهوری بلاروس نیز در همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر هیأتی از نمایندگان عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس به کشورش گفت: ارتباطات پارلمانی نقش مهمی در گسترش مناسبات دو کشور دارد که می بایست از آن در جهت توسعه همکاری ها در حوزه های گوناگون استفاده کرد.


وی با تقدیر از تلاش های گروه های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور گفت: توسعه ارتباطات اقتصادی و تجاری و رساندن آن به سطح مطلوب و متناسب با ارتباطات سیاسی و پارلمانی، وظیفه مجالس دو کشور است.


نایب رئیس مجلس بلاروس در ادامه با اشاره به توافق ایران و ۱+۵ در موضوع هسته ای آن را گام موثری برای افزایش مراودات اقتصادی و تجاری دو کشور خواند و افزود: برداشته شدن تحریم های ناعادلانه آمریکا و غرب علیه ایران، توسعه روابط ایران و بلاروس در تمامی حوزه ها را تسهیل می کند.


وی همچنین گفت: بلاروس معتقد است هر کشوری حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را دارد و بر این اساس از ابتدا از جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی حمایت کرد.


نایب رئیس مجلس جمهوری بلاروس در پایان این دیدار بر لزوم افزایش رایزنی و مشورت دو کشور در موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی از جمله مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi