جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نقش مهم کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همسایگان در پیشبرد فرآیند صلح در افغانستان

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ خانم جوانا ناتان رئیس دفتر هیات یاری‌رسانی ملل متحد در افغانستان مستقر در ایران ظهرامروز سه‌شنبه ۳ شهریور ۹۴ با حسین شیخ‌الاسلام مشاور رئیس و مدیرکل روابط بین‌الملل مجلس شورای اسلامی درمجلس دیدار و گفت‌وگو کرد. شیخ‌الاسلام درابتدای این دیدار با اشاره به اقامت تعداد زیادی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17294
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷


به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ خانم جوانا ناتان رئیس دفتر هیات یاری‌رسانی ملل متحد در افغانستان مستقر در ایران ظهرامروز سه‌شنبه ۳ شهریور ۹۴ با حسین شیخ‌الاسلام مشاور رئیس و مدیرکل روابط بین‌الملل مجلس شورای اسلامی درمجلس دیدار و گفت‌وگو کرد.


شیخ‌الاسلام درابتدای این دیدار با اشاره به اقامت تعداد زیادی از اتباع کشورافغانستان درجمهوری اسلامی ایران گفت:جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته میزبان مهاجرین زیادی از کشور همسایه افغانستان بوده و امکانات متعدد آموزشی، بهداشتی و رفاهی را برای آنها مهیا کرده است.


وی درادامه افزود:اکنون فرصت مناسبی است که با انجام فرآیند صلح و گفت‌وگو در افغانستان این افراد به وطن خود بازگشته و سهمی در آبادانی کشور خود داشته باشند.


شیخ‌الاسلام دربخش دیگری از سخنان خود بر نقش مهم کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همسایگان منطقه‌ای افغانستان در پیشبرد فرآیند گفت‌وگو و صلح در افغانستان تاکید کرد.


 


گروه‌های تروریستی تهدیدی جدی برای امنیت منطقه و کشورهای جهان محسوب می‌شوند


مشاوربین‌الملل مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار با اشاره به تحولات منطقه و بحران ناشی از فعالیت روزافزون گروه‌های تروریستی ،تاکید کرد: گروه‌های تروریستی تهدیدی جدی برای امنیت و آرامش منطقه و کشورهای جهان محسوب می‌شوند و مبارزه جدی با این پدیده شوم و جلوگیری از گسترش آن به سایر کشورها نیازمند همکاری همه کشورهای منطقه است.


وی درهمین راستا افزود: کمک‌های آموزشی، مالی و تسلیحاتی برخی از کشورها به داعش و سایر گروه‌های تروریستی عامل موثری در تقویت و تداوم جنایات آنها در منطقه است و به طور قطع عدم کمک‌رسانی به آنها، نابودی و زوالشان را در پی خواهد داشت.

غلات و دانه‌های روغنی کهگیلویه وبویراحمدبه امسک روسیه صادرمی شود
دنبال کنید


 


ثبات در افغانستان می‌تواند نقش مثبتی در ایجاد صلح و آرامش منطقه ایفا کند


جوانا ناتان در این دیدار ضمن اشاره به کمک‌های همیشگی کشور ایران به ملت و دولت افغانستان چه در زمان جنگ داخلی و چه پس از آن ،تاکید کرد: با توجه به اینکه ایران از لحاظ سیاسی و امنیتی کشوری باثبات محسوب می‌شود، می‌تواند نقش موثری در فرآیند بازسازی افغانستان و تقویت صلح و ثبات در منطقه داشته باشد.


رئیس دفتر هیات یاری‌رسانی ملل متحد در افغانستان در پایان ضمن تشریح روند مذاکرات در افغانستان تصریح کرد: با توجه به بحران‌های موجود درمنطقه و تهدیدات گروه‌های تروریستی، ثبات در افغانستان می‌تواند نقش مثبتی در ایجاد صلح و آرامش منطقه ایفا کند و در همین راستا از همه کشورها انتظار می‌رود از روند مذاکرات حمایت کنند./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi