جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

استاندار: اصلی ترین جایگاه شورای برنامه ریزی توسعه همه جانبه استان است

دکترسیدموسی خادمی در شورای برنامه ریزی استان، افزود: شورای برنامه ریزی باید کلان نگر و به دنبال فعالیت های تخصصی باشد و نسبت به تدوین و تائید برنامه های بلند مدت و جهت گیری های توسعه ای استان فعالیت همیشگی و چشمگیر داشته باشند. استاندار به توجه جدی به امور زیربنایی و عمران در حوزه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17213
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷

دکترسیدموسی خادمی در شورای برنامه ریزی استان، افزود: شورای برنامه ریزی باید کلان نگر و به دنبال فعالیت های تخصصی باشد و نسبت به تدوین و تائید برنامه های بلند مدت و جهت گیری های توسعه ای استان فعالیت همیشگی و چشمگیر داشته باشند.

استاندار به توجه جدی به امور زیربنایی و عمران در حوزه های مختلف شهری و روستایی، پروژه های در دست اجرا، برنامه های آینده استان و مسئله اشتغال و درآمد زایی به مسئولین ودبیران کارگروه ها تاکید کرد و اظهار داشت: هماهنگی و وحدت رویه در تصمیم گیری ها، برنامه ریزی ها، مشارکت های دستگاهی و تعیین اولویت ها بیشتر شود.

خادمی به ارائه دستور کار موثر و کارشناسی شده و عملی و اجرایی کردن مصوبات جلسات شورای برنامه ریزی به دبیران کارگروه ها و کمیته ها تاکید کرد و اظهار داشت: تدابیر لازم برای افزایش کیفیت طرح ها، صرفه جویی در هزینه اعتبارات و پیشنهاد راه های کاهش هزینه با توجه به سیاست های دولت بکار گرفته شود.

استاندار، توزیع عادلانه اعتبارات براساس شاخص های مختلف را بخشی از عملکرد شورای برنامه ریزی دانست و افزود: مهمترین رسالت و ماهیت وجودی این شورا نگاه جامع به مسایل مشکلات کلان استان، ارایه طرح و راهکار برای حل آن از طریق منابع استانی و ملی است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر به جایگاه رفیع شورای برنامه ریزی به عنوان عالی ترین جایگاه تصمیم گیری در استان اشاره کرد و گفت: زیربنای برنامه ریزی و تصمیم سازی مسئولان به فعالیت شورای برنامه ریزی معطوف می شود.

الکاظمی با روحانی دیدار کرد
دنبال کنید

وی تاکید کرد: مصوبات شورای برنامه ریزی برای تمامی دستگاه های اجرایی الزام آور است و درعین حال ابتدا باید طرح های خوبی در جهت کمک به توسعه استان از سوی دستگاه های اجرایی تهیه و برای اجرایی شدن، شورای برنامه ریزی و توسعه بیش از پیش تلاش کنند.

خادمی با بیان اینکه، نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان جای تصمیم گیری برروی طرح های پالایش شده است، گفت: دبیران کارگروه های برنامه ریزی و توسعه باید از قبل طرح هایی برای این شورا تهیه و در اتاق فکر از طریق کمیته های کاری بررسی و به صورت مطالعه شده برای تصمیم سازی به شورا ارایه دهند.

رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان هم در این نشست از توزیع و ابلاغ ۸۹۰میلیارد ریال اعبتار استانی ماده ۱۸۰ در قالب فصل و برنامه مشخصی بین مناطق و شهرستان های مختلف استان خبر داد.

 دکترحسن نوروزی با بیان اینکه، میزان کل اعتبار تخصیصی امسال برای استان افزون بر یک هزارو ۴۸۰میلیارد ریال است، افزود:  ۵۹۰ میلیارد ریال دیگر در قالب پروژه های ملی به استان تخصیص یافته است.

وی ابراز داشت: از این میزان حدود۲۲۷میلیارد ریال به شهرستان بویراحمد، ۱۴۲ میلیارد ریال به کهگیلویه، ۱۱۵میلیارد ریال به گچساران و ۸۴ میلیارد ریال به شهرستان دنا ومابقی به سایر شهرستان های استان تخصیص یافت.

نوروزی تعداد پروژه های ملی، ملی استانی شده و طرح های مهم و اولویت دار استانی را جهت تخصیص اعتبار ماده ۱۸۰به ترتیب ۴۰، ۱۴ و ۲۴پروژه اعلام کرد.

وی ابراز داشت: سالانه دولت مبلغی را تحت عنوان ماده ۱۸۰ به برخی مناطق و استان های محروم و کمترتوسعه یافته اختصاص می دهد تا فاصله شاخص برخورداری این مناطق نسبت به سطح کشور عقب نیفتد.

آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای در استان ضروری است
دنبال کنید

وی تصریح کرد: میزان تخصیص اعتبارات ماده ۱۸۰در بودجه عمومی کشور در سال گذشته دو درصد و امسال نیز به سه درصد افزایش یافته که سهم استان کهگیلویه وبویراحمد در دو ردیف استانی و پروژه های ملی یک هزارو ۴۸۰میلیارد ریال است.

به گفته نوروزی، براساس این قانون هر منطقه و شهرستان باید سالانه حدود ۱۰ درصد به متوسط توسعه یافتگی کشور نزدیک شود.

 

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi