جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش فساد در جامعه با کوچک شدن دولت/رابطه انسان‌ها با یکدیگر در چارچوب انفاق تعریف شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدحسن ابوترابی‌فرد عصر امروز (شنبه ۳۱ مرداد) در مراسم افتتاحیه سازمان خیریه مردم‌نهاد آبشار عاطفه‌ها ضمن تبریک ایام میلاد امام رضا (ع) و خواهر والامقام و برادر گرانقدر آن حضرت گفت: توفیقی است که در افتتاحیه خیریه‌ای که به نام امام حسن (ع) فعالیت خود را آغاز

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17065
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲


به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدحسن ابوترابی‌فرد عصر امروز (شنبه ۳۱ مرداد) در مراسم افتتاحیه سازمان خیریه مردم‌نهاد آبشار عاطفه‌ها ضمن تبریک ایام میلاد امام رضا (ع) و خواهر والامقام و برادر گرانقدر آن حضرت گفت: توفیقی است که در افتتاحیه خیریه‌ای که به نام امام حسن (ع) فعالیت خود را آغاز می‌کند، عرض ادب کنم.


نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه کشورهای جهان در این کره خاکی از آغاز تا امروز با مسائل  و مشکلات فراوانی روبرو بوده‌اند، گفت: حوزه مهمی از قرآن مربوط به تاریخ گذشتگان است که قریب به اتفاق جامعه بشری با انواع ستم‌ها، نابرابری‌ها، جنگ‌ها و نزاع‌ها در دوران انبیای الهی روبرو بوده‌اند. حتی در دورانی که در مصر حضرت یوسف (ع) رهبری جامعه را برعهده می‌گیرد، با آن شرایط شکوفایی اقتصادی، اینطور نبوده که بگوییم فقر ریشه‌کن شده و فسادی وجود نداشته است.


وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که انسان روی این کره خاکی زندگی می‌کند،‌ فساد وجود دارد، افزود: باید تلاش کنیم فساد و ظلم را به حداقل برسانیم و این تلاش در یک روز و ۱۰ روز و یک سال و ۲۰ سال به نتیجه نمی‌رسد.


ابوترابی‌فرد با بیان اینکه در دوران حضرت علی (ع) آمریکا و سیاست‌های جهانی و این شکاف‌های عمیق اقتصادی وجود نداشت، تصریح کرد: در آن زمان بدون وجود این شرایط ، برخی می‌لغزیدند. باید شرایط‌مان را با نگاه مقایسه‌ای با زمانه خودمان مقایسه کنیم.


این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به خاطره‌ای از صحبتش با یکی از اساتید دانشگاه گفت: وی به من گفت که زمانی که در ژاپن که میزان فقر در آنجا بسیار کم است، تحصیل می‌کردم، مشاهده کردم که چه بلاها و مصائبی در آن کشور وجود دارد، در حالی که من دانشجوی خوبی بودم یک‌بار یکی از اساتید به دیدارم آمد و برای من یک خوشه انگور به‌عنوان هدیه آورد. برای من جالب بود که یک خوشه انگور در کشور ثروتمند ژاپن هدیه یک استاد به دانشجوی خود است.


نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید مسائل را سیاه یا سفید ببینیم، بلکه باید اینها را در کنار هم و ضعف‌ها را در کنار دستاوردها و پیروزی‌هایی که داریم مشاهده کنیم.

استفاده از تسهیلات صندوق بین المللی پول با تقویت دیپلماسی اقتصادی لازمه/ماموریت جدید وزارت خارجه تقویت دیپلماسی اقتصادی باشد
دنبال کنید


ابوترابی‌فرد با بیان اینکه جامعه ما در مسائل اجتماعی خود مشکلاتی دارد، تصریح کرد: فقر در جامعه ما وجود دارد و ما تاکنون نتوانستیم به طور کامل عدالت اجتماعی را در کشور پیاده کنیم، فساد اداری و بانکی در کشور وجود دارد.


نماینده مردم تهران در مجلس نهم افزود: در کشور ما کوچکترین فساد، بلافاصله انعکاس می‌یابد و متاسفانه گاهی بسیار بزرگتر از آنچه که هست، حتی در تریبون‌ها اعلام می‌شود.


وی با بیان اینکه اصلاحات زمان‌بر است، افزود: تا وقتی که همه چیز ما دولتی است و با وجود دولت عریض و طویل و بزرگ، فساد در کشور کم نمی‌شود. هرگاه دولت به اندازه‌ای که نیاز است کوچک شد، آن زمان مفاسد به شدت کاهش می‌یابد. تا زمانی که تمام کارهایی را که مردم توانایی انجام دادن آن را دارند، دولتی است، سبب بروز فساد می‌شود، البته این نکته را باید ذکر کنم که کشور رو به اصلاح جلو می‌رود. امیدوارم که خداوند کمک کند تا به سمت اصلاح جامعه پیش رویم.  


 


نماز رابطه‌ای اصولی با خدا و رابطه منطقی با خویشتن است


نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های ذکر شده در قرآن برای متقین گفت: ایمان به غیب و قرآن، وجود امام زمان (عج) همگی در قرآن ذکر شده و از نشانه‌های متین است که امیدواریم با استفاده از آنها ایمان ما تقویت شود.


وی با اشاره  به دومین ویژگی متقین تصریح کرد: نماز رابطه‌ای اصولی با خدا و رابطه منطقی با خویشتن است. کسانی که نماز را برپا می‌دارند، پیوند بین ربوبیت و عبودیت را برقرار می‌کنند. هر قدر می‌توانید باید به اصلاح نماز خود همت گمارید که این از ویژگی‌های حکومت صالحین است که باید در آن نماز برپا شود.


 


رابطه انسان‌ها با یکدیگر در چارچوب انفاق تعریف شده است


ابوترابی‌فرد با اشاره به بیانات آیت‌الله العظمی بهجت گفت: آن شخصیت بزرگوار اعتقاد داشتند که اصلاح امور دنیا و آخرت انسان به اصلاح رابطه با خدا بستگی دارد. اگر می‌خواهیم همه امور ما اصلاح شود، رابطه خود با خدا را اصلاح کنیم. اصلاح رابطه با خدا اصلاح نماز است. برای برپایی نماز باید اهتمام ویژه‌ای قائل شد.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه متقین یک رابطه ویژه با انسان‌ها دارند، افزود: رابطه انسان‌ها با یکدیگر در چارچوب انفاق تعریف شده است و مراتب تقوی را به مرتبه انفاق می‌توان سنجید. اینکه نسبت به کمک به هم‌نوع خود چگونه قدم برمی‌دارد.

گام مثبت وزارت بهداشت در تاسیس بیمارستان تخصصی زنان/تلاش برای تاسیس مراکز درمانی تخصصی در سایر استان‌ها
دنبال کنید


 


خیریه‌ای که با نام امام حسن (ع) شکل گرفته، مدرسه‌ای برای خدمت به مردم است


وی با بیان اینکه از آنچه خداوند به ما عطا کرده است، باید انفاق کنیم، گفت: انفاق علم، آبرو، مال و وقت انفاق کنید. خوشا بحال کسانی که اهل انفاق هستند و برای مردم احترام و ارزش قائلند.


نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خیریه‌ای که با نام امام حسن (ع) شکل گرفته، مدرسه‌ای برای خدمت و انفاق به مردم است،افزود: شما برای همراهی در این امر نیکو و اینکه گره‌ای از مشکلات مردم گشوده شود، در این مکان گردهم آمده‌اید که خداوند رحمتش را بر فرد گره‌گشا و جامعه می‌گستراند، و انفاق جامعه را به خدا و عدالت نزدیک می‌کند و هر قدر می‌توانید باید برای اصلاح جامعه قدم بردارید، امیدوارم خداوند همه را به این امر موفق دارد و راه برای خدمت به بشر باز باشد. یک‌پنجم مال خود را برای دیگران نذر کنید که آن را می‌توان در قالب خمس برای مجتهدان هزینه کرد. اگر این مقدار از یک پنجم هم افزایش پیدا کرد، پسندیده است و موجب افزایش روزی و برکت می‌شود.


ابوترابی‌فرد با اشاره به خاطره‌ای از برادر آزاده خود گفت: در سال ۱۳۴۶ همراه ایشان در نجف بودم که وی قصد تشرف به مکه داشت ولی به بنده نگفته بود. برای تشرف به مکه به بغداد و سپس کاظمین رفتیم، در حال عظیمت به حرم مطهر امام جواد(ع) بودیم که برادرم یکی از طلاب را دید و به او گفت آیا قصد سفر به خانه خدا را نداری؟ طلبه در پاسخ به ایشان گفت: چرا دوست دارم، ولی هزینه سفر به آنجا را ندارم. برادرم به وی گفت که من یک بار به زیارت خانه خدا به مکه مشرف شده‌ام، هم‌اکنون نیز قصد سفر به خانه خدا را دارم، ولی هزینه این سفر را به شما می‌دهم تا توانایی مالی پیدا کرده و سپس شما به آنجا مشرف شوید./


پایان پیام 

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi