جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار کهگیلویه وبویراحمد: دهه کرامت فرصت مناسبی برای تعمیق و درک بیشتر مذهب تشیع است

استاندار با تبریک دهه کرامت و تشکر از حضور هنرمندان کشوری در این جشنواره با بیان اینکه، در مذهب تشیع امامت از مهم‌ترین اصل اعتقادی به شمار می ‌رود، تصریح کرد: ایران افتخار میزبانی هزاران امامزاده جلیل‌ القدر را دارد که از این تعداد قبور مطهر حدود ۳۰۰ امامزاده در این استان است. استاندار با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17064
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲

استاندار با تبریک دهه کرامت و تشکر از حضور هنرمندان کشوری در این جشنواره با بیان اینکه، در مذهب تشیع امامت از مهم‌ترین اصل اعتقادی به شمار می ‌رود، تصریح کرد: ایران افتخار میزبانی هزاران امامزاده جلیل‌ القدر را دارد که از این تعداد قبور مطهر حدود ۳۰۰ امامزاده در این استان است.

استاندار با بیان اینکه، اهل بیت(ع) کسانی هستند که به لحاظ سیاسی و معنوی شان و جایگاه والایی دارند، اظهار داشت: بطوریکه هدایت جامعه براساس قرآن و سنت با رهبری آنان گره خورده است.

خادمی به وجود بارگاه مطهر حضرت امام رضا(ع) در شهر مقدس مشهدو حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم اشاره و تصریح کرد: برکت وجود این بزرگواران در زندگی شخصی و در کشور ما مشخص و مشهود است.

وی، شهر قم را مرکز و حوزه ترویج و گسترش مذهب تشیع دانست و بیان کرد: امروز نگاه تمام عالمان و شیعیان به سمت قم است و تاثیر این شهر در گسترش مذهب تشیع انکار ناپذیر است.

وی تصریح کرد: کانون شیعی شهر قم در گذر تاریخ توانسته است نقش ارزنده ای را در گسترش تشیع و آموزه های دین و الگو پذیری از اهل بیت (ع) ایفا نماید.

خادمی، برگزاری جشنواره‌های فرهنگ رضوی را فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر با امامان معصوم(ع) عنوان کرد و افزود: در شرایط سخت کنونی که دشمنان اسلام هراسی به راه انداخته اند، همه موظفیم با پیروی، تمسک و تاسی از قرآن و ائمه اطهار(ع) در ارائه مدل واقعی اسلام رحمانی و اسلام ناب محمدی که قلوب مردم را جذب می کند، تلاش کنیم.

راه‌ حل حوادث شمال‌ غرب جلوگیری از دخالت ارتش‌های بیگانه در این کشورها است
دنبال کنید

مراسم اختتامیه جشنواره استانی رضوی و اختتامیه چهارمین جشنواره نقالی و پرده‌خوانی در فرهنگ رضوی با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد، مسئولان استانی و هنرمندان استان‌های همدان، بوشهر، هرمزگان، مشهد، آستانه اشرفیه، کردستان، کرمانشاه، مازندران، مشهد و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi