شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به مناسبت روز پزشک

  تاریخ ایران مشحون از حکایت‌های بی‌نظیری است که طبیبان این مرزوبوم در مقام واسطه‌ی فیض الهی، دستان شفابخش‌شان را برای نجات جان ابناء بشر و دریای دانش، معرفت و فضیلت‌شان را برای بهزیستن برترین مخلوق پروردگار بکار بسته‌اند. همان‌ها که به گواهی شاهدان در میدان نبرد شربت شهادت نوشیدند و بر زخم‌های بی‌شمار فرزندان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17028
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۶:۳۲

کرونا :

به مناسبت روز پزشک

 

تاریخ ایران مشحون از حکایت‌های بی‌نظیری است که طبیبان این مرزوبوم در مقام واسطه‌ی فیض الهی، دستان شفابخش‌شان را برای نجات جان ابناء بشر و دریای دانش، معرفت و فضیلت‌شان را برای بهزیستن برترین مخلوق پروردگار بکار بسته‌اند. همان‌ها که به گواهی شاهدان در میدان نبرد شربت شهادت نوشیدند و بر زخم‌های بی‌شمار فرزندان این آب و خاک در طول ۸ سال جنگ تحمیلی و پس از آن مرهم گذاشتند.
کسانی که امروز با افتخار به وجود آن‌ها وتلاش ایثارگرانه و بی‌وقفه‌شان بر قله‌های خوداتکایی در درمان ایستاده‌ایم و نه تنها آحاد ملت در داخل کشور درمان می‌شوند که پذیرای خیل بی‌شمار سایر همسایگان نیز هستیم.

این روزها که به مدد برخی اسباب و وسایل کوته فکر و غیردوراندیش، فصل درخشانی در هم‌آوایی جامعه پزشکی، با زمزمه سرود بلند اتحاد و ایستادگی به وجود آمده است.

اول شهریور ماه زاد روز حکیم ابوعلی سینا که مصادف با روز پزشک است فرصت مغتنمی است برای تقدیر از آنها که با لبخند بیماری سرمست عشق می‌شوند و با درد او دود چراغ می‌خورند و کتاب های حجیم تورق می‌کنند.

باید در روز پزشک یاد کرد از کسانی که با همه‌ی مصائب و سختی ها در زندگانی شخصی در مکان‌های صعب‌العبور و محروم این کشور پناهگاه و ملجاء درماندگانند و چه فیض عظیمی از این بالاتر که نجات جانی برابر نجات همه جان‌هاست. هر چند این روزها قدرناشناسان و ناسپاسان مساعی عظیم سپیدپوشان را نادیده گرفته‌اند و قصد دارند با تشویش اذهان نقص‌های بی‌شمار خود را پنهان کنند.

از طرف خبرگزاری کرونا نیوز روز پزشک را به شفا دهندگان سفید پوش تبریک عرض میکنیم.
علیباز پور / کرونا نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi