جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تاکید بر دستیابی به اقتصاد زاینده و پویا در کشور/ نیاز امروز کشور رونق تولید است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکترعلی لاریجانی در گردهمایی بزرگ زائران پیاده حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم در دهه کرامت گفت: با توجه به مذاکرات هسته ای وضعیت کشور تغییر خواهد کرد و امیدوارم شرایط توسعه ای استان فارس نیز فراهم شود. رئیس

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17010
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱:۵۲


به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکترعلی لاریجانی در گردهمایی بزرگ زائران پیاده حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم در دهه کرامت گفت: با توجه به مذاکرات هسته ای وضعیت کشور تغییر خواهد کرد و امیدوارم شرایط توسعه ای استان فارس نیز فراهم شود.


رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید با رشد سرمایه گذاری زمینه اشتغال فرزندان این استان فراهم شود البته بعد از مذاکرات هسته ای فضا برای رشد سرمایه گذاری فراهم شده و ما امیدواریم از این مرحله عبور کنیم.


رئیس نهاد قانونگذاری افزود: در صورت اینکه زمینه فروش بیشتر نفت فراهم شود شرایط برای توسعه آبادانی فراهم خواهد شد.


 


حل مشکلات اقتصادی احتیاج به همدلی و وفاق دارد


دکتر لاریجانی با بیان اینکه استان فارس نمایندگان خوبی در مجلس دارد افزود: نمایندگان فارس فعال و پویا هستند و دغدغه رونق تولید این استان را همیشه دارند.


وی افزود: مجلس و دولت تلاش می کنند با پیروی از مقام معظم رهبری از فرصت های ایجاد شده استفاده کنند بنابراین باید با همدلی به دنبال آبادانی کشور بود.


رئیس مجلس افزود: حل مشکلات اقتصادی احتیاج به همدلی و وفاق دارد،بنابراین باید تلاش کرد تا مسائل در دامان فکر و اندیشه درست حل شود.


دکتر لاریجانی با تاکید بر لزوم وحدت در جامعه افزود: تاکید روی وحدت به دلیل سرپوش گذاشتن روی مشکلات نیست و در هر کشوری ممکن است اختلاف نظرها وجود داشته باشد که به خودی خود عیب نیست، اما امروز ما می خواهیم زمینه رشد و توسعه کشور با وحدت فراهم شود تا رونق تولید و اشتغال زایی به نتیجه برسد.

چراغ سبز تاجگردون / تثبیت و انتخاب مجدد شهردار دوگنبدان
دنبال کنید


وی افزود: دعواهای سیاسی در مراحل هفتم و هشتم قرار دارد و امروز اولویت کشور رونق تولید است.


رئیس مجلس افزود: تمامی جوانان انقلابی و حزب اللهی باید بدانند تا زمانی که کشور اقتصاد پویا نداشته باشد نمی توانیم به آرمان های انقلابی به صورت مطلوب دست یابیم، شهید مطهری فرمودند تا زمانی که اقتصاد کشور سالم نباشد نمی توان به اهداف عالیه اسلامی دست یافت و باید توجه داشت اقتصاد سالم یک اقتصاد زاینده و پویا است.


وی گفت: ما دچار رکود هستیم پس بنابراین اقتصاد کشور از کرامت برخوردار نیست و براساس تجربیات پس از انقلاب باید تلاش کنیم تا اهداف انقلاب و تاکیدات امام راحل در وصیتنامه اش و همچنین دستورات مقام معظم رهبری تحقق یابد و در این راستا باید اقتصاد کشور پویا شود به دلیل اینکه امروز قدرت اقتصادی می تواند پشتوانه اهداف عالیه انقلاب اسلامی باشد.


دکتر لاریجانی افزود: من نمی گویم مشاجرات سیاسی تعطیل شود اما باید با گفتگوی عقلانی کمک کرد تا ذهن مدیران و مسئولان به سمت رفع مشکلات از  جمله مسائل اقتصادی باشد.


وی افزود: در منطقه ای قرار داریم که فضای امنیتی پایداری وجود ندارد،اما در ایران اسلامی امروز امنیت پایدار وجود دارد البته  برای دستیابی به اهداف اقتصادی و علمی در افق سند چشم انداز باید اقتصاد زاینده داشته باشیم و مدیران تمامی دستگاه ها نیز باید زمینه پیشرفت اقتصادی را فراهم کنند.


رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم مذاکرات هسته ای که تا اینجا پیش رفته به نتیجه نهایی دست یابد تا زمینه ساز رونق بیشتر تولید و اشتغال زایی باشد.

همایش گفتمان مقاومت در گچساران برگزار می شود
دنبال کنید


دکتر لاریجانی با بیان حدیثی از حضرت پیامبر اکرم(ص) در خصوص توفیق زیارت زریه امام حسن(ع) و حسین(ع) افزود: براساس این حدیث پیامبر اکرم اگرتوفیق زیارت اولاد امام حسن و حسین برای ما حاصل شود به مانند آن است که حضرت رسول را زیارت کرده ایم از این رو بسیار خرسندیم که در ایران اسلامی میزبان حرم امام رضا(ع) در مشهد، حرم احمد بن موسی(ع) در شیراز، ساحت مقدس حضرت معصومه (س) در قم و امامزادگان دیگر هستیم.


وی گفت: عباسیان در طول تاریخ سخت گیری هایی را برای اولاد امام علی(ع) ایجاد کردند به همین جهت امام صادق(ع) و امام باقر(ع) در زمینه ترویج فقه آل محمد(ص) تلاش کردند و امام صادق(ع) موسس فقه جعفری در این راه تلاش بسیاری کرد.


رئیس نهاد قانونگذاری افزود: باید اطراف حرم حضرت احمدبن موسی(ع) به نحوی باشد که دسترسی تمامی مردم به ویژه افراد سالخورده آسان باشد و انشاءالله این موضوع پیگیری می شود و در این زمینه به وزارت راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی و مسئولان استانی سفارشات لازم خواهد شد تا زمینه تسهیل مردم در دسترسی به حرم شاهچراغ(ع) فراهم شود.


رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: از آیت الله دستغیب تولیت شاهچراغ (ع) به دلیل تلاش هایی که در زمینه توسعه اطراف حرم احمد بن موسی(ع) انجام دادند تشکر می کنم./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi