جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تربیت بزرگان حوزه فلسفه اسلامی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکترعلی لاریجانی در اختتامیه دومین جشنواره ملی،ادبی، هنری شاه چراغ (ع) با تبریک ایام دهه کرامت و تشکر از آیت الله دستغیب که برگزاری بزرگداشت حضرت احمد بن موسی(ع) را انجام دادند،گفت: بنده این حرکت ادبی و هنری را تحسین می کنم ،این کار لایق استان فارس

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17003
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷


به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکترعلی لاریجانی در اختتامیه دومین جشنواره ملی،ادبی، هنری شاه چراغ (ع) با تبریک ایام دهه کرامت و تشکر از آیت الله دستغیب که برگزاری بزرگداشت حضرت احمد بن موسی(ع) را انجام دادند،گفت: بنده این حرکت ادبی و هنری را تحسین می کنم ،این کار لایق استان فارس است چرا که این منطقه از لحاظ تفکر و اندیشه پرآوازه بوده و جریان های مهم فکری از این منطقه رشد کرده اند که از امتیازات منطقه فارس محسوب می شود.


 


واژه پردازی حافظ به لحاظ زیبایی و غنای فکری عالی است


دکتر لاریجانی افزود: در غزل سرایی شهر شیراز در اوج قرار دارد و بهتر از غزل حافظ نیست و می توان گفت واژه پردازی حافظ به لحاظ زیبایی و غنای فکری عالی است و از مفاهیم قرآنی در غزلیات خود استفاده کرده است.


وی گفت: وقتی ما در تاریخ تفکر عقلانی نگاه می‌کنیم، مرحوم ملاصدرای شیرازی یک اوج فکری است. او انسانی با تفکر فلسفی است که جدای از مبنا و ملکش ملاصدرا تحولی فکری بوجود آورده است. او رایحه‌ای فکری دارد که بسیار تفکر برانگیز است.


دکتر لاریجانی خطاب به هنرمندان تاکید کرد: به هنرمندان توصیه می‌کنم که تفکر حرکت جوهری ملاصدرا را مطالعه کنند؛زیرا تفکر فکری او تحول بنیادی در افکار انسان ایجاد می‌کند.


 


رایحه‌ فکری ملاصدرا که بسیار تفکر برانگیز است


رئیس مجلس تصریح کرد: این تفکر که به عنوان حرکت جوهری در تفکر ملاصدرا مطرح شد جایگزین این شد که تصور می‌کرد انسان محتوایی دارد و قالب‌هایش تغییر می‌کند اما حقیقتش یکی است و از بدو ورود فقط قالب‌هایش تغییر می‌کند اما در  حرکت جوهری ملاصدرا، انسان دم به دم تغییر می‌کند.

نشست اصولگرایان کهگیلویه درشیراز برگزار گردید
دنبال کنید


وی همچنین ادامه داد: شما در شیراز شخصیت‌هایی دارید که بعضی از رحشات فکری آنها تحولات بنیادی در حوزه فکری ایجاد کرده‌اند.


دکتر لاریجانی با بیان اینکه مرحوم ملاصدرا در زمینه عقلانی تحولی را بوجود آورد که این تحول به قدری زیاد بود که بسیاری از فیلسوفان بعد خود را تحت تاثیر قرار داد،خاطرنشان کرد: چنین منطقه‌ای که در زمینه‌های مختلف افراد برجسته دارد؛حق است که ما نقد بزنیم و زمینه‌های بلوک فکری را در بین جوانان این سرزمین گسترش دهیم و زمینه‌های آن را فراهم کنیم.


رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد:از زحمات تولید آستان مقدس امامزاده احمد ابن موسی(ع) تشکر می‌کنم که زحماتی را در زمینه بلوغ استعدادهای جوان و فعالیت‌های فرهنگی کشیده‌اند؛ امیدوارم این بستری برای ایجاد زمینه‌های گسترده‌تر در آینده شود.


به گزارش خانه ملت؛در بخش دیگری از این جشنواره احمدرضا دستغیب نماینده مردم شیرازدرمجلس و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با اشاره به برگزاری این جشنواره از سوی آستان مقدس حضرت شاهچراغ گفت: این جشنواره با مشارکت مردمی از سراسر کشور و به همت تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد و ۴ هزار اثر از ۳۰ استان کشور به دبیرخانه آن رسید و ۵۶ داور این آثار را در ۲۰ رشته داوری کردند.


وی تاکید کرد: این جشنواره می‌تواند در جنوب کشور یک حرکت مثبت و سازنده در بحث فرهنگی بسازد.


همچنین در پایان اختتامیه جشنواره ملی فرهنگی، هنری و ادبی شاهچراغ از برگزیدگان این جشنواره توسط دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اهداء لوح تقدیری تجلیل به عمل آمد./

بازدید وزیر صنعت از کارخانه سیمان یاسوج
دنبال کنید


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi