پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون سیاسی: فراهم کردن بستر مناسب برای فریضه حج اهمیت ارزشمندی دارد

دکترفتاح محمدی با اشاره به اینکه، شرایط کنونی جهان اسلام مراسم حج امسال را مهم و ابعاد سیاسی آن را ضروری کرده است، افزود: چون حقیقت مراسم حج این قبله مشترک تمام مسلمانان پیوند دهنده مسلمانان به یکدیگر و بهترین وسیله وحدت بین آنان است. معاون اجتماعی وفرهنگی استانداری در نشست ستاد هفته حج استان،

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16745
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۷:۵۲

دکترفتاح محمدی با اشاره به اینکه، شرایط کنونی جهان اسلام مراسم حج امسال را مهم و ابعاد سیاسی آن را ضروری کرده است، افزود: چون حقیقت مراسم حج این قبله مشترک تمام مسلمانان پیوند دهنده مسلمانان به یکدیگر و بهترین وسیله وحدت بین آنان است.

معاون اجتماعی وفرهنگی استانداری در نشست ستاد هفته حج استان، افزود: خداوند فریضه حج را مظهر تواضع مردم در برابر عظمتش و تسلیم آنان در برابر عزتش قرارداده است و در هر شرایطی نمی توان از آن چشم پوشی کرد و یا آن را کم اهمیت دانست.

وی با بیان اینکه، حج از بزرگترین درجه عبودیت و بندگی در دین عزیز اسلام که آخرین و جامع‌ترین دین آسمانی است، می باشد، تاکید کرد: حج بزرگترین مسئله عبادی سیاسی و فرهنگ معنوی جهان اسلام برای متهد شدن  وبرائت از مشرکین است و نمی توان مسائل پیرامون آن را دست کم گرفت.

وی تاکید کرد: حج دارای پیامدهای عبادی وسیاسی متعددی است وبرای افزایش روزافزون شناخت و آگاهی مردم استان نسبت به فریضه حج، فرهنگ سازی روی آوری به حج و اقدامات لازم از سوی همه دستگاه های اجرای بخصوص فرهنگی ومتولیان امر بیش از پیش انجام گیرد.

محمدی، خواستار تبیین هر چه بیشتر مباحث معرفتی، بصیرتی و فلسفه وجودی فریضه حج از سوی نهادهای فرهنگی استان شد.

وی اظهار داشت: پیشنهاد اعطای وام به متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در نشست شورای بانک های این استان مطرح و راهکارهای تحقق آن بررسی و تعیین شود.

حضور و سخنرانی رهبر انقلاب در مراسم بیست‌ و ششمین سالگرد رحلت امام خمینی
دنبال کنید

مدیرکل حج و زیارت استان هم در این نشست گفت: در روزهای هشت تا ۱۱ شهریور امسال ۱۱۹ نفر از مردم استان به حج تمتع اعزام می شوند.

رحمان فاضلی افزود: در این اعزام سهمیه هایی برای آزادگان، جانبازان، خانواده شهدا، پاسداران و کارکنان نیروی انتظامی استان لحاظ شده است.

وی بیان کرد: عمده ترین مشکلات زائران حج در استان شامل بالا بودن هزینه های صدور گذرنامه وکمبود روحانی در کاروان های زیارتی به ویژه در حج عمره و عتبات عالیات است.

فاضلی گفت: برخی از روحانیون کاروان های زیارتی در دستگاه های اجرایی این استان شاغل هستند و به همین دلیل کمتر می تواتند در کاروان های زیارتی حضور یابند.

وی، بر لزوم ترویج فرهنگ زیارت و آداب سفرهای زیارتی بین مردم از سوی مسئولان اجرایی، ائمه جمعه و نهادهای فرهنگی این استان تاکید کرد.

فاضلی عنوان کرد: بانک های عامل در صورت امکان تسهیلاتی برای زیارت عتبات عالیات به متقاضیان در این استان پرداخت کنند زیرا این اقدام در توسعه فرهنگ زیارت موثر است.

وی ابراز داشت: از دستگاه های اجرایی هم انتظار می رود بخشی از اعتبارات فرهنگی را در زمینه سفرهای زیارتی ویژه کارکنان خود هزینه کنند.

فاضلی، خواستار فضا سازی لازم برای هفته حج امسال در کهگیلویه وبویراحمد از سوی شهرداری ها و پخش برنامه های معرفتی در مورد سفرهای زیارتی از سوی صدا و سیمای مرکز استان شد.

هفته حج امسال از ۲۵ تا ۳۱ مرداد مصادف با اول تا هفتم ذیقعده ۱۴۳۶ هجری قمری است.

درخشش دختران ورزشکار نفت و گاز گچساران در المپیاد مناطق نفتخیزجنوب
دنبال کنید

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi