جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس سازمان محیط زیست کشور به یاسوج سفر کرد

معصومه ابتکار به منظور بررسی مسائل زیست محیطی استان به  یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد آمد. وی که در فرودگاه یاسوج مورد استقبال استاندار کهگیلویه وبویراحمد قرارگرفت، بررسی مشکلات زیست محیطی این استان را از نزدیک از اهداف این سفر بیان کرد. از برنامه های ابتکار در کهگیلویه وبویراحمد، حضور در مانور آمادگی دستگاه های امداد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16446
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۷:۳۱

معصومه ابتکار به منظور بررسی مسائل زیست محیطی استان به  یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد آمد.

وی که در فرودگاه یاسوج مورد استقبال استاندار کهگیلویه وبویراحمد قرارگرفت، بررسی مشکلات زیست محیطی این استان را از نزدیک از اهداف این سفر بیان کرد.

از برنامه های ابتکار در کهگیلویه وبویراحمد، حضور در مانور آمادگی دستگاه های امداد رسان برای مهارآتش سوزی جنگل ها با حضور دکترخادمی استاندار بود.

شرکت در جلسه شورای اداری، دیدار با آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه های استان و دیدار با تشکل های زیست محیطی از دیگر برنامه های این سفر بود.

برگزاری نشست خبری رییس سازمان محیط زیست کشور آخرین برنامه این سفر یک روزه بود.

استان کهگیلویه وبویراحمد، دارای یک میلیون و ۴۰۰هکتار منابع ملی بوده که از این سطح۸۷۰ هزار هکتار را جنگل و ۵۵ هزار و ۲۰۰ هکتار آن را مرتع تشکیل می دهد.

با توجه به اینکه، جنگل های زاگرس حدود ۴۰درصد از کل جنگل های کشور را تشکیل می دهد سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از جنگل های زاگرس در بین استان های زاگرس نشین کشور ۲۰درصد می باشد که بالاترین سهم و سرانه جنگل را داراست .

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست در بدو ورود به یاسوج با حضور در گلزار شهدای این شهر، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مشی دولت یازدهم دانست و دستاوردهای ارزنده انقلاب اسلامی را ثمره به بارنشستن آرمان شهدا و ایستادگی ملت ایران خواند.

گردشگران میلیونی و کمبودامکانات/ قطب توریسم جنوب زیرساخت می‌خواهد
دنبال کنید

وی با ادای گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره ۱۲۰شهید شهر یاسوج را گرامی داشت و گفت: ملت ایران مدیون ایثارگری شهدا و رزمندگان است.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست کشور پس از ادای احترام به مقام والای شهدای شهر یاسوج برای شرکت در مانور آمادگی دستگاه های امداد رسان برای مهار آتش سوزی جنگل ها، راهی منطقه سرآب بید مختار یاسوج شد.

آتش سوزی جنگل ها یکی از مشکلات زیست محیطی کهگیلویه وبویراحمد است ودر سال جاری تاکون بیش از ۳۰۰ هکتاراز جنگل ها ومراتع این استان دچارآتش سوزی شده است.

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi