سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آل سعود در کشتار حجاج مسلمان مراسم برائت از مشرکین گوی سبقت از صهیونیست ها ربود

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت روز ششم ذی الحجه سال۱۴۰۷ (مصادف با روز نهم مردادماه ۱۳۶۶ شمسی) یادآور مراسم «برائت از مشرکین» زائران ایرانی خانه خدا و کشتار حجاج مظلوم ایرانی در مکه به دست حکام آل سعود است. مکان و زمانی که خون ریختن در آن حرام است و این حرمت تا

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16401
تاریخ انتشار : جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱


 به گزارش خبرگزاری خانه ملت روز ششم ذی الحجه سال۱۴۰۷ (مصادف با روز نهم مردادماه ۱۳۶۶ شمسی) یادآور مراسم «برائت از مشرکین» زائران ایرانی خانه خدا و کشتار حجاج مظلوم ایرانی در مکه به دست حکام آل سعود است. مکان و زمانی که خون ریختن در آن حرام است و این حرمت تا جایی اهمیت دارد که اعراب جاهلیت احترام این مکان و زمان را نگه داشتند اما این حرمت توسط عوامل سعودی شکسته شد. در این فاجعه حتی به زنان و جانبازان هم رحم نکردند، به طوری که نیمی از کشته شدگان زنان بودند.


نکته دردناک آنجاست که بسیاری از آمار شهدا مربوط به روزهای پس از حادثه است که مأموران سعودی اجازه مداوای مجروحین حادثه را در بیمارستان ها ندادند و برخی از مجروحین که جراحات حاد داشتند، پس از تحمل رنج و درد بسیار و در حالی که امکان مداوای آنها بود، به شهادت رسیدند.


سبحانی نیا: کشتار حجاج ایرانی در دفتر تاریخ ننگین آل سعود تا ابد باقی می ماند


حسین سبحانی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: قتل عام حجاج اما در کنار تمام دردناکی‌اش، ماهیت کشورهای مرتجع عرب و ارتباط و همکاری آنها را با استکبار جهانی به اثبات رساند و


حضرت امام(ره) در بـیان واقعی اثرات این واقعه تاکیده کرده بودند که هیچ رخدادی نمی توانست مرز بین اسلام راستین و آمریکایی و فرق بین حکومت عدل و حـکـومت سرسپردگان مدعی حمایت از اسلام را مشخص کند.

ضرورت ایجاد خط اعتباری برای پرداخت بهاء چغندر قند خریداری شده از کشاورزان
دنبال کنید


نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:به نظر می رسد ماجرای جمعه خونین موضوعی تصادفی نبوده است و از مدت ها پیش مسئولان سعودی برای اجرای آن اتخاذ تصمیم داشته است.


سبحانی نیا هم چنین تصریح کرد:دولت سعودی در داخل مسجد الحرام و در جایی که به حکم خدا و به نص قرآن مجید برای همه کس حتی منحرفین محل امن است با چکمه و سلاح به مسلمانان حمله کرده و آنان را مضروب و دستگیر کنند و به زندان بفرستند.


وی ادامه داد: دولت سعودی از پذیرش هیأت تحقیق اعزامی دولت جمهوری اسلامی ایران جلوگیری نمود و تا مدتها از تحویل اجساد حجاج ایرانی و انتقال مجروحان نیز خودداری می‌کرد.


عضو فراکسیون حج مجلس شورای اسلامی هم چنین گفت:کشتار حجاج ایرانی در دفتر تاریخ ننگین آل سعود تا ابد باقی می ماند./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi