جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وظیفه اصلی دولت پرداختن به برطرف کردن مشکل اشتغال جوانان است

حجت‌السلام پرویز خواجه‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز سیاسی عبادی جمعه گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: تقوا و پرهیزکاری سدی بزرگ و نفوذناپذیر در برابر بدی‌ها و نافرمانی‌های خداوند است. وی در ادامه با تأکید بر خفظ امانت‌داری در همه مراحل زندگی افزود: امانت‌داری در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16265
تاریخ انتشار : شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۴:۲۴

کرونا :

وظیفه اصلی دولت پرداختن به برطرف کردن مشکل اشتغال جوانان است

حجت‌السلام پرویز خواجه‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز سیاسی عبادی جمعه گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: تقوا و پرهیزکاری سدی بزرگ و نفوذناپذیر در برابر بدی‌ها و نافرمانی‌های خداوند است.

وی در ادامه با تأکید بر خفظ امانت‌داری در همه مراحل زندگی افزود: امانت‌داری در همه حوزه‌های زندگی از مهم‌ترین امور معنوی به شمار می‌روند که خداوند نیز در دین مبین اسلام تأکیدات فراوانی در این خصوص دارد.

امام جمعه موقت گچساران با بیان حدیثی از پیامبر(ص) گفت: پیامبر(ص) فرموده‌اند در شناسایی ایمان افراد بر سجده‌ها و رکوع‌های افراد نگاه نکنید بلکه بر صداقت و راستگویی همچنین امانت‌داری افراد توجه داشته باشید.

خواجه‌زاده امانت در شغل و مسئولیت را از دیگر ابعاد امانت‌داری عنوان کرد و افزود: اگر کسی در شغل و حرفه خود تخصص و تعهد نداشته باشد ابقای وی در این پست و شغل خیانت به مردم به شمار می‌رود.

امام جمعه موقت گچساران ادامه داد: بی‌توجهی به نماز و عبادات مصلی‌ها، مساجد و حسینیه‌ها خیانت به شمار می‌رود و ما در این خصوص باید به تحکیم و ترویج این فرهنگ دینی و مذهبی توجه خاص داشته باشیم.

خواجه‌زاده در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گچساران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و توافق به عمل آمده عنوان کرد: ۱۲ سال تیم‌های مختلفی از نظام جمهوری اسلامی در خصوص مذاکرات هسته‌ای فعال بوده و تلاش کردند تا نتیجه‌ای برابر با منافع ملی با رعایت خطوط قرمز نظام کسب شود.

وی ضمن تشکر از زحمت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران عنوان کرد: در کسب این توافق مسائل و موارد مختلفی نقش داشت و تنها تلاش مذاکره‌کنندگان هسته‌ای دلیل به نتیجه رسیدن نبود.

به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن سپاه ناحیه گچساران برگزار شد
دنبال کنید

خواجه‌زاده صبر و استقامت مثال‌زدنی ملت ایران اسلامی و مدیریت مقام معظم رهبری در تعیین خطوط قرمز نظام را از دیگر عوامل کسب توافق اخیر دانست و یادآور شد: اجرای برجام و توافق‌نامه هسته‌ای به مراتب مشکل‌تر از کسب حود توافق است که در این خصوص باید دقت ویژه‌ای لحاظ شود.

امام جمعه موقت گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در برخی محافل موضوع تغییر شعار علیه آمریکا مطرح شده است، گفت: دشمنی آمریکا از زمان قبل از انقلاب اسلامی در بحث کودتای ۲۸ مرداد و حمایت از رژیم پهلوی بوده است.

خواجه‌زاده افزود: ایدئولوژی و فضای سیاسی آمریکا بر پایه لیبرالیسم استوار است اما ایدئولوژی و جهان‌بینی نظام جمهوری اسلامی مبنایی اسلامی دارد.

وی ادامه داد: اختلاف‌های ایران و آمریکا بنیادین بوده از جمله حمایت آمریکا از رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل و حمایت از وهابی‌های عربستان.

وی با بیان اینکه اختلافات ما با آمریکا تا پایان تاریخ بشریت ادامه دارد، گفت: آمریکا موانع بسیار زیادی علیه ایران اسلامی ایجاد کرده است و آنها معتقدند جهان در پایان منجر به پیروزی لیبرالیسم‌ می‌شود اما اعتقاد ما این است جهان در اخر به صاحب خود امام زمان(عج) می‌رسد.

خواجه‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وظیفه اصلی دولت پس از لغو تحریم‌ها پرداختن به برطرف کردن مشکل اشتغال جوانان است.

امام جمعه موقت گچساران بیان کرد: اینکه تحریم‌ها برطرف شود و دروازه کشور بر اجناس خارجی باز شود اشتباه بوده بلکه ما باید به واردات تکنولوژی و علم بیشتر در راستای ایجاد اشتغال و راه‌اندازی صنایع راکد اقدام کنیم.

امیدوارم با همدلی و همکاری مضاعف، شاهد برقراری صلح، آرامش و امنیت در میان امت اسلامی باشیم/ضرورت ارائه تصویری واقعی از رأفت اسلامی و مقابله با تفرقه‌افکنی  
دنبال کنید

خواجه‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در بحث اشتغال جوانان تحصیل‌کرده کهگیلویه و بویراحمدی تنها به فکر صندلی‌نشینی هستندٰ گفت: جوانان تحصیل‌کرده استان نباید تنها به فکر نشستن بر صندلی و پست‌های اداری باشند.

وی افزود: اگر بیشتر نیروهای اداری استان را به نوعی بازنشسته و بازخرید کنیم باز هم در حوزه اشتغال صندلی‌های بسیار زیادی برای برطرف کردن اشغال نیاز داریم.

خواجه‌زاده ادامه داد: امروز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در حال اموزش رشته‌های فنی هستند و جوانان تحصیل‌کرده می‌توانند با دریافت آموزش و استفاده از وام‌های کم‌بهره سه درصدی نسبت به ایجاد اشتغال اقدام کنند.

 

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi