سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

استاندار از انعقاد تفاهمنامه توسعه بخش کشاورزی با شرکت شهرک های کشاورزی کشور خبر داد

دکترسیدموسی خادمی در نشست با سید نظام الدین سجادی مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور، افزود: این تفاهمنامه با هدف ایجاد و توسعه شهرک های کشاورزی، دامی  و شیلات در مناطق مستعد، مابین شرکت شهرک های کشاورزی کشور و استانداری کهگیلویه وبویراحمد منعقد شد. به گفته وی، شرکت شهرک های کشاورزی متعهد شده است، نسبت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16209
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱

دکترسیدموسی خادمی در نشست با سید نظام الدین سجادی مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور، افزود: این تفاهمنامه با هدف ایجاد و توسعه شهرک های کشاورزی، دامی  و شیلات در مناطق مستعد، مابین شرکت شهرک های کشاورزی کشور و استانداری کهگیلویه وبویراحمد منعقد شد.

به گفته وی، شرکت شهرک های کشاورزی متعهد شده است، نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز برای انجام مطالعات امکان سنجی و طراحی شهرک ها در بخش کشاورزی استان اقدام کند وتسهیلات بانکی مورد نیاز به صورت ریالی و ارزی برای اجرای شهرک های مصوب در چارچوب قوانین، ضوابط و مقررات مربوطه را تامین نماید.

خادمی، صدور مجوزهای تاسیس و بهره برداری برای شهرک های مصوب و نیازسنجی آموزشی، برگزاری دوره هاو کارگاه های آموزشی و ترویجی مورد نیاز بهره برداران را از مفاد این تفاهم نامه برشمرد.

استاندار، نظارت عالیه بر حسن اجرای عملیات سازه ها و مدیریت بهره برداری شهرک را از دیگر تعهدات این شرکت عنوان کرد.

وی یادآور شد: این تفاهم نامه، استانداری کهگیلویه وبویراحمد را در ملزم نمودن دستگاه های اجرایی ذیربط استان برای تامین آب، برق، گاز و تخصیص و واگذاری زمین به شرکت شهرک های کشاورزی، جهت اجرای شهرک های مصوب در چارچوب قوانین مربوطه موظف کرده است.

خادمی، کمک و ملزم نمودن دستگاه های اجرایی استان را برای همکاری و معرفی مناطق مستعد و ارائه مستندات مورد نیاز به منظور تحقق و اجرای این تفاهمنامه را از دیگر تعهدات استانداری عنوان کرد.

وی، تامین اعتبار مورد نیاز زیر ساخت شهرک ها به نسبت هفتاد درصد استانداری و۳۰ درصد شرکت شهرک های کشاورزی و کمک به شناسایی و معرفی سرمایه گذاران و متقاضیان دارای شرایط در ایجاد واحدهای تولیدی در محل شهرک ها را از تعهدات مشترک طرفین در این تفاهم نامه بیان کرد.

کمپین فعالان رسانه و مجلس مستقل آینده
دنبال کنید

به گفته استاندار، مدت زمان تفاهمنامه پنج سال است، بطوریکه در این مدت حداقل باید تعداد ۱۰ شهرک کشاورزی در استان ایجاد شود و برای اجرای این تعهدات ستاد راهبردی با ترکیب ۱۶ دستگاه اجرایی با مدیریت استانداری تشکیل می گردد.

خادمی بیان کرد: اعتبار مورد نیاز احداث و تکمیل زیر ساخت های آن دسته از مجتمع های گلخانه ای، دامی و شیلاتی موجود استان که پس از بررسی مورد توافق و تایید شهرک های کشاورزی کشور و سازمان جهاد کشاورزی استان قرار می گیرد، تامین می شود.

وی تصریح کرد: مجتمع هایی که بیش از ۷۰ رصد پیشرفت فیزیکی دارند به نسبت ۱۰۰ درصد توسط شرکت شهرک های کشاورزی کشور تامین اعتبارمی شود.

خادمی گفت: مجتمع هایی که بین ۳۰ تا ۷۰ درصد پیشرکت فیزیکی دارند به نسبت ۵۰ درصد توسط استان و ۵۰ درصد توسط شرکت شهرک های کشاورزی کشور تامین منابع می شوند.

 وی ابراز داشت: مجتمع هایی که کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند به نسبت ۷۰ درصد توسط استان و ۳۰ درصد توسط شرکت شهرک های صنعتی کشور تامین اعتبار می گردد.

استاندار گفت: این تفاهم نامه براساس ماده ۱۹۴ قانون برنامه پنجم توسعه برای بهبود وضعیت روستاها با سیاست گذاری، برنامه ریزی، راهبری، نظارت و هماهنگی بین دستگاه های اجرای و ارتقاء سطح درآمد و بهبود کیفیت زندگی روستائیان است.

ج/۲۳۸

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi