پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

گزارش جلسه شورای اداری شهرستان گچساران و حواشی

وقتی که درباره جلسه شورای اداری شهرستان گچساران در تیرماه ۹۴ می اندیشیم شهرستانی از ادارات و سازمانها ، خلاصه شهرستانی را پیش خود مجسم می کنیم تحت مدیریت فرماندار که قدرت سیاسی سپیدی را بر تن دارد. آنجه در چنین جلسه ای متحیرمان میکند آمارهای شفاف و روشن است مثل: آمار بیکاری و ایجاد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16202
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

کرونا :

گزارش جلسه شورای اداری شهرستان گچساران و حواشی

وقتی که درباره جلسه شورای اداری شهرستان گچساران در تیرماه ۹۴ می اندیشیم شهرستانی از ادارات و سازمانها ، خلاصه شهرستانی را پیش خود مجسم می کنیم تحت مدیریت فرماندار که قدرت سیاسی سپیدی را بر تن دارد.

آنجه در چنین جلسه ای متحیرمان میکند آمارهای شفاف و روشن است مثل: آمار بیکاری و ایجاد کار در شهرستان که عده ای معدودی میدانند تمام این دستاوردها نتیجه بسیار ساده عملکردهای مدیران می باشد.

هیچکس نمی تواند بدون ریسک در ساده لوحی یا مبالغه گری ، درباره جلسه شورای اداری سخن گوید.

محدودیت موضوع و مباحث در جلسه شورای اداری را بسهولت می توان ثابت کرد اما نمیتوان امکانات و اطلاعات لازم را پیشگویی کرد ولی می توان حداقل لازم مثل میکروفن های این نوع جلسات را تامین کرد.

شکی نیست که عملکردهای مدیران مثل: بی مهری صدا و سیمای استان در خصوص پخش تصاویر هوایی در نماز عید فطر امسال ، فقط یکی از موضوعاتی بود که هنوز هم در این جلسات دیده می شود.

امروز در جلسه شورای اداری گچساران این نکته مرا مبهوت کرد که از زبان فرماندار اینچنین بیان شد: اگر تمام نیروهای شاغل شرکت نفت را بازنشسته کنیم و همان اندازه نیروی کار از گچساران جایگزین کنیم مشکل بیکاری در این شهرستان حل نمی شود.

بتدریج از سخنان امروز دریافتم این یکی از مهمترین معضلات و معمای ادارک بشری می باشد که تا کنون هم حل نشده است.

فرماندار گچساران در ادامه این جلسه گفت: در طرح ویژه روستاهای این شهرستان هر کسی یا کسانی که تعاونی تشکیل دهد سه برابر ارزش آورده تعاونی می توانند وام سه درصد دریافت کنند.

در سخن فرماندار از این موضوع آگاهی پیدا کردیم که وام ۳ % هنوز است.

ممکن است این نوع دانش و اطلاعات ما ما را سعادتمند نکرده باشد ( زیرا میگویند : هر چه عقل بیشتر غم بیشتر) اما این مورد برای عده ای سعادتمندی می آورد اگر خوب از آن استفاده کنیم.

گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان ظرفیتی برای افزایش مناسبت/ رفع موانع بانکی ارتباطات اقتصادی را تسهیل می‌کند
دنبال کنید

 

تفاهم هسته ای که ما را از گله داران اولیه متمایز می دارد و دیگر از نعم و دشواریهای آن نمی توان چشم پوشید یکی از مواردی بود که رحیمی به آن اشاره کرد و گفت: هیچ تفاهمی یک طرفه نیست و قطعا توافق هسته ای دوطرفه و خط قرمزهای نظام صدرصد حفظ شده است.

مجموعه ی سوالها که ما تمدن و فرهنگش می نامیم و بقدری نگرش مدیران را تغییر می دهد ، مثل: طریقه تقسیم ۲% نفت در استان و شهرستان ، مقدار جذب ۹۷% اعتبارات سال ۹۳ ، محدود سوالاتی بود که عبدالرحیم رحیمی در جلسه امروز مطرح و حتی در مواردی مثل : اطلاع رسانی مدیران ادارات برق ، گاز و آب در مواقع قطع کردن این انرژی ها بر روی ادارات ، بجای سوال تذکر جدی هم داد.

اکنون شهرستان گچساران را همین مشکلات کوچک و سوالات بی جوابی که خود بوجود آورده ایم تهدید می کنند و اغلب پند و اندرزهای فرماندار پنین به گوش می رسد که گویا دانش و علم مدیران به قوانین به بن بست افتاده و حرکت و تولید قوانین سریعتر از آن است که بتوان آن را فهمید مثل: قوانین دادن اطلاعات دوربین های امنیتی به اشخاص ، و خلاصه گویا در گرداب قوانین کوچک و ناچیز غرق شده و ایدال خود را به فراموشی سپرده اند.

در حوادثی که بحران نامیده می شود ما خردمندی را فدای علم کردیم و ما در سیل اطلاعات ، علم را گم کردیم و از دست داده ایم که عبد الرحیم رحیمی در مورد حادثه ای گفت: در حادثه سیل در یکی از روستاهایمان اگر سیل ۱۰ دقیقه بیشتر طول می کشید روستایی باقی نمی ماند.

چنین اتفاقاتی مردم را از مسئولین و مدیریت مایوس می کند اما علیرغم این یاس و ناامیدی اگر بندرت هم باشد آنچه را که خیلی ساده و مهم است نشان میدهد که لازم به بیان کردنش در اینجا نیست.

کاهش قیمتها با افزایش عرضه اوپک و آمریکا
دنبال کنید

با گذشت دو ساعتی از این جلسه فرماندار گچساران گفت: ما در دستور کاری خود دو روش برای بازدید از ادارات داریم:

۱- بصورت سرزده        ۲- فرستادن ارباب رجوع با ادارات

و مدیران بدانند که طبق قانون برای خروج از شهرستان باید فرمانداری را مطلع کنند.

 

من امیدوارم که در این گزارش توانسته باشم شفافیت مباحث در این جلسه را بیان کنم.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi