جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درد و دل گچسارانی ها در شب قدر

به گزارش آفتاب جنوب،مراسم احیاء دومین شب قدر، شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در اماکن مذهبی و مساجد گچساران با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد و شب زنده داران در بین اشک و ناله و با سوز درون، با قرآن بر سر نهادن، کلام وحی را واسطه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16017
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۹:۰۸

کرونا :

درد و دل گچسارانی ها در شب قدر

به گزارش آفتاب جنوب،مراسم احیاء دومین شب قدر، شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در اماکن مذهبی و مساجد گچساران با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد و شب زنده داران در بین اشک و ناله و با سوز درون، با قرآن بر سر نهادن، کلام وحی را واسطه قرار داده و از خدای خویش طلب رحمت و مغفرت کردند.

روزه داران گچسارانی در شب دعا و توسل، بی‌اعتنا به تمام دل مشغولی‌های روزمره و تعلقات دنیوی، برای عاقبت به خیری و رستگاری، دستان نیاز خود را به سوی آسمان بلند کردند و با چشمانی اشکبار و قلبی محزون از پروردگار عالم طلب عفو و بخشش کردند.

مردم گچساران با حضور در اماکن متبرکه با خواندن قرآن ، دعای جوشن کبیر ، نماز، دعاهای مستحبی و همچنین قرآن به سر گذاشتن فریاد الهی العفو والغوث سرداند وبا خدای خود تا سحرگاه راز و نیازکرده واز درگاه ایزد منان طلب مغفرت کردند.

فرهاد شب قدر را فرصتی برای استغفار به درگاه احدیت و بازگشتن به سوی حضرت حق برشمرد و گفت:باید بدانیم که شب‌های قدر بهترین فرصت برای بهره‌مندی از رحمت الهی، پاکی روح، دعا و نیاش و لحظه‌های شیرین و دلنشین نزدیکی و خلوت با خالق یکتا است.

این جوان گچسارانی افزود:شب قدر فرصتی است که از گناهان خود توبه کنیم و با حالتی اشک‌آلود و شرمسار حاجاتی را که داریم از ایزد منان طلب کنیم.

ناصر و امید از جمله روزه دارانی بودند که شفاعت بیماران را از باری تعالی طلب کردند و افزودند: همه مومنین بخصوص قشر جوان باید قدر دقیقه‌ها و ثانیه‌های طلایی شب‌های قدر را که فرصتی برای بازگشت به سوی پروردگار، توبه کردن از گناهان و درخواست عفو و بخشش از خداوند است را بدانیم و لحظه‌ای از فضیلت های این شب با ارزش غافل نمانیم.

اعزام نمایندگان رهبر انقلاب برای تجلیل از جانبازان
دنبال کنید

یکی دیگر از روزه‌داران این گونه گفت: شب های قدر لحظه هایی مملو از معنویت، وارستگی و خضوع در برابر یگانه معبود هستی است و در این شب پر عظمت از خدا می‌خواهم که مریض‌ها به خصوص کسانی که توانایی شرکت در این مراسم را ندارند‌، شفا بگیرند.

محسن شب قدر را شب آسمانی شدن و شب توبه و استغفاردانست و افزود: شب قدر وعده با خدای بی همتا، شب زاری و سبک شدن روح از بار گناهان و رهایی از دوزخ است  و امشب آمده ام تا با چشمانی اشکبار و دستانی تهی و کوله باری از گناه که بر دوشم سنگینی می کند، شاهد بخشش گناهانم باشم.

عباس هم درادامه ظهور و فرج مولا و صاحبمان ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و همچنین سلامتی و طول عمر پر خیر و برکت مقام عظمای ولایت و  سلامتی خادمان نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیز نابودی کفر و پیروزی جهان اسلام و سلامتی تمامی شیعیان در شب قدر را از خداوند مسئلت نمود.

در لیالی قدر بندگان صالح پروردگار از عمق جان به راز و نیاز با خالق خویش می پردازند تا به آرامش و سعادت حقیقی دست یابندشب‌های قدر فرصتی است برای بازگشتن به سوی حضرت حق و توبه کردن از گناهان و پیمودن راه درست  واین شب پر فضلیت فرصتی برای پاک کردن ظاهر و باطن از هر آلودگی است.

حضرت محمد(ص) درباره ی شب های قدر فرموده اند: «هرکس شب قدر را با ایمان و محاسبه بیدار ماند تمام گناهان گذشته و آینده اش بخشیده می شود».

اسرا و مفقودین جنگ تحمیلی
دنبال کنید

امام محمد باقر علیه السلام درباره فضیلت های شب قدر نیز فرموده اند:«خداوند متعال نخستین دورانی که دنیا را آفرید، شب قدر را هم آفرید. نیز در آن شب، نخستین پیامبر و نخستین جانشین پیامبر را آفرید و مقدر کرد که در هر سال، شبی باشد که در آن شب، تفسیر کارها را تا سال آینده فرود آورد».

صداى جمعیت ‏یک بار دیگر اوج مى‌گیرد هیچ کس حال خود را نمى ‏داند،هیچ کس به فکر وضع ظاهرى خود نیست و گویا در این جمعیت هر کس در خلوت خود ناله مى‏ کند؛ گویى هر کس از بدى اعمال خود ضجه مى‏ زند؛سلامتی و ظهور امام عصر(عج)، دعای همه مردم بود که با تمام وجود از پروردگارحکیم ظهور و سلامتی ایشان را طلب می‌کردند.

این شب های با ارزش لحظه های با شکوهی است که نجوای استغفرالله ربی و اتوب الیه در این محفل نورانی طنین انداز می شود و من نیز حال عجیبی دارم  وحس مى‏ کنم سبک شده‏ ام، حس مى‏ کنم پاک شده‏ ام، حالا من هم مى ‏توانم با اشتیاقی وافر خدایم را صدا بزنم.

خبرنگار : یاسر مرادی

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi