سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار: مشکلات غیرقابل حل بانک ها در مرکز کشور پیگیری می شود

  دکترسیدموسی خادمی در شورای بانک های استان، افزود: ۸۳ میلیارد تومان  تسهیلات صندوق توسعه ملی نوبت اول در بخش های کشاورزی، صنعت،۷۳ میلیار تومان بهسازی مسکن روستایی، ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی ویژه اشتغال کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی و تسهیلات لازم برای احداث چهار هزار و ۲۹۰ واحد مسکن در شهرها برای هر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15968
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱

 

دکترسیدموسی خادمی در شورای بانک های استان، افزود: ۸۳ میلیارد تومان  تسهیلات صندوق توسعه ملی نوبت اول در بخش های کشاورزی، صنعت،۷۳ میلیار تومان بهسازی مسکن روستایی، ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی ویژه اشتغال کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی و تسهیلات لازم برای احداث چهار هزار و ۲۹۰ واحد مسکن در شهرها برای هر واحد از ۵۰ تا ۳۰ میلیون تومان به استان ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: اما برای پرداخت تسهیلات ار محل صندوق توسعه ملی شرایط به گونه ابلاغ شده که عملا استفاده از آن و فرآیند جذب آن قابل پذیرش و جذب کارآفرین و سرمایه گذار نیست.

وی تصریح کرد: برای خروج از این روند چاره ای جز بیان شرایط خاص استان در مرکز و پیگیری برای تسهیل این شرایط مانند سنوات گذشته را نداریم.

وی تاکید کرد: برخی از بانک ها نسبت به پرداخت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی و احداث مسکن در شهرها، هیچ اقدامی انجام نداده اند و در این رابطه هم اگر بانکی به هر شکلی با مشکلی از جمله کمبود منابع مواجه است، کتبا اعلام کند تا در بانک مربوطه در مرکز کشور پیگیری شود.

خادمی گفت: اگر بانکی با کمبود منابع مواجه می باشد و مصارف آن نسبت به منابع بیشتر است و قادر به پرداخت هر کدام از تسهیلات ابلاغی نیست، اعلام کند تا برای جذب سهیمه استان از طریق دیگری اقدام شود.

وی تاکید کرد: ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی ویژه خودکفائی افراد تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی به استان ابلاغ شده و دولت بانک های عامل را مکلف کرده است که این سهمیه را پرداخت کنند.

تفکیک وظایف میان کمیته امداد وبهزیستی ضروری است/ تداخل وظایف کارایی سازمان‌ها را کاهش می‌هد
دنبال کنید

استاندار یادآور شد: در حالی که بیش از ۵۰ هزار واحد مسکن آسیب پذیر در استان داریم و ۷۳ میلیارد تومان تسهیلات برای چهار هزار و ۲۹۰ واحد به استان ابلاغ شده، بانک های عامل نسبت به پرداخت آن با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همکاری لازم را نداشته اند.

وی تصریح کرد: افرادی که از تسهیلات بانکی در ساخت و سازهای تجاری و مسکونی استفاده می کنند، باید معوقات بانکی خود را بپردازند، چرا که ماهیت کار با آنهایی که در تولید و اشتغال فعالیت دارند و ریسک پذیرند، متفاوت است.

خادمی از بانک هایی که نسبت به پرداخت تسهیلات بیشتری اقدام کرده بودند، تقدیر کرد و ابراز داشت: در جلسه ای تمام مشکلات بانک ها از جمله راه حل تجدید منابع مالی، وضعیت مصارف و پیگیری جذب معوقات، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ج/۲۳۸   

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi