دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

جنایات آمریکا از صفحات تاریخ پاک نمی شود/آمریکا بزرگ ترین ناقض حقوق بشر در جهان است

سیدباقر حسینی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سالروز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های خلیج فارس، گفت: متأسفانه در اثر این اقدام جنایتکارانه امریکا، حدود ۲۹۰ نفر کشته شدند، البته این اقدام امریکا در آن دوران نه از روی قدرت، بلکه برای جلوگیری از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15928
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱


سیدباقر حسینی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سالروز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های خلیج فارس، گفت: متأسفانه در اثر این اقدام جنایتکارانه امریکا، حدود ۲۹۰ نفر کشته شدند، البته این اقدام امریکا در آن دوران نه از روی قدرت، بلکه برای جلوگیری از پیشرفت های ایران در جنگ تحمیلی صورت گرفت.


نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ادعاهای حقوق بشری آمریکا و اتهامات مطروحه به ایران درباره نقض حقوق بشر، افزود: آمریکا در حالی دم از حمایت از حقوق بشر می زند، که خود بارها با سیاست های خصمانه اش جان مردم کشورها را گرفته و حقوق بشر را نقض کرده است.


وی ادامه داد: قطعا افکار عمومی جهان، آمریکا را متهم اصلی همه اقدامات تروریستی صورت گرفته در عرصه بین‌الملل می‌دانند و مصادیق بارز و عینی آن را هیچ‌گاه فراموش نخواهند کرد.


حسینی ادامه داد: همچنین این نکنه قابل توجه است که بعد از آن تاریخ هیچ‌ کدام از خدمه جنگی ناو وینسنس تحت پیگیرد قرار نگرفتند و حتی فرمانده ناو نیز در پایان خدمت خود مدال گرفت چون آمریکا آن اقدام را جز افتخارات نظامی خود تلقی می‌کرد.


این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه ملت ایران هیچ وقت کشتار مسافران ایرباس را از سوی ناو امریکایی فراموش نمی کند، افزود:  متآسفانه قتل عام انسان‌ها هنوز از سوی آمریکا در منطقه ادامه دارد، به طوری که در دهه‌های اخیر آمریکا با افزایش جنگ‌افروزی در منطقه، هزاران نفر از انسان‌های بی‌گناه و غیر نظامی را کشته است.

گزارش تصویری(۲) دیدار معاون صدراعظم آلمان با دکتر علی لاریجانی در تهران
دنبال کنید


پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR655» از بندر عباس به مقصد دبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (۳ ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو «یواس‌اس وینسنس» متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند. این جنایت از نظر میزان تلفات انسانی، هفتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi