شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

انقراض تاسیسات آب و فاضلاب عامل اصلی اتلاف انرژی در کشور

حمیدرضا چیت چیان درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با بیان اینکه شرکت‌های آب و فاضلاب امکان سرمایه گذاری برای تعویض تمام خط لوله های فرسوده را ندارند،گفت:این شرکت ها که متصدی بهره برداری از شبکه ها هستند؛به دلیل اینکه هزینه‌هایشان بسیار بیش از درآمدهای کسب شده است،امکان سرمایه گذاری برای تعویض تمام خط لوله

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15812
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۵:۲۶


حمیدرضا چیت چیان درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با بیان اینکه شرکت‌های آب و فاضلاب امکان سرمایه گذاری برای تعویض تمام خط لوله های فرسوده را ندارند،گفت:این شرکت ها که متصدی بهره برداری از شبکه ها هستند؛به دلیل اینکه هزینه‌هایشان بسیار بیش از درآمدهای کسب شده است،امکان سرمایه گذاری برای تعویض تمام خط لوله هایی که از ۵۰ سال پیش گذاشته شده را ندارند.


 


اولویت قراردادن لوله‌های فرسوده جهت تعویض


وزیر نیرو با تاکید براینکه مقدار زیادی از انرژی کشور در بخش آب و فاضلاب به دلیل فرسودگی تاسیسات هدر می رود،تاکید کرد:کمبود اعتبارات برای تعویض سیستم و تاسیسات فرسوده عامل اصلی اتلاف انرژی است.


وی با بیان اولویت‌ها برای تعویض لوله ها،تصریح کرد:با توجه به روش‌های علمی و اصول پیمایشی و درحد مقدورات هرجایی که نشت آب بیشتر است، در اولویت قرارگرفته و لوله های آن تعویض می شود.


 


تعویض تمام لوله‌های کشور درمدت ۳ سال در صورت وجود امکانات


چیت چیان با بیان اینکه اگر امکانات باشد می توان یکباره تمام لوله های آب و فاضلاب را تعویض کرد، ادامه داد:می توان به یکباره در مدت ۳ سال همه لوله ها را تعویض کرد، اما به دلیل کمبود درآمدها و عقب بودن درآمد از هزینه ها امکان تعویض یکجا وجود ندارد.


وی با اشاره به اینکه ایران در یک اقلیم خشک و نیمه خشک قرار گرفته است، گفت: کشور ۱۴ سال پی در پی خشکسالی داشته و این شرایط را سخت تر کرده که البته ما در این رابطه ده ها برنامه داریم، و در صدر برنامه ها استحصال آب های جاری و هدر رونده توسط سدها است.

پرواز تهران به گچساران و بالعکس در سرویس قرار گرفت
دنبال کنید


 


 برنامه وزارت نیرو برای شیرین‌سازی آب دریاها در رفع خشکسالی


چیت چیان با بیان دیگر برنامه های وزارت نیرو برای رفع خشکسالی،تصریح کرد: انتقال آب از مناطق پر آب به مناطق کم آب، استفاده از آب های غیر متعارف مانند شیرین سازی آب دریاها و آب های لب شور، بازچرخانی آب با تصفیه آب های استفاده شده و بازگرداندن آن به سیکل استفاده در مصارف صنعتی و کشاورزی از دیگر برنامه های وزارت نیرو است.


وزیر نیرو درپایان با تاکید بر اینکه باید مدیریت مصرف و صرفه جویی خصوصا در بخش کشاورزی انجام شود،افزود:امیدواریم با بارورسازی ابرها برای افزایش میزان باران بر این خشکسالی و کمبود آب غلبه کنیم./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi