جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ایران اسلامی امروز نماد وحدت است/سردشت نماد مظلومیت ملتی است که از جغرافیا و هویت خود دفاع کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران شیمیایی شهر سردشت که در میدان سرچشمه این شهر برگزار می‌شد، گفت: ابتدا به مردم غیور، سلحشور و ایثارگر سردشت قهرمان سلام می‌کنم و ارادت و عرض و ادب خود را

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15806
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱


به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران شیمیایی شهر سردشت که در میدان سرچشمه این شهر برگزار می‌شد، گفت: ابتدا به مردم غیور، سلحشور و ایثارگر سردشت قهرمان سلام می‌کنم و ارادت و عرض و ادب خود را بیان می‌کنم.


نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مفتخر هستیم که در روز هفتم تیرماه که یادآور حادثه تلخ بمباران سردشت است، در جمع مردم و مرزداران غیور سردشت هستم. حوادث هفتم تیر در کشور بیانگر جنایت‌های مزدوران استکبار علیه مردم مسلمان ایران است.


ابوترابی‌فرد افزود: سردشت نماد مظلومیت ملتی بوده که از جغرافیای ایران اسلامی و هویت خود دفاع کرد.


وی افزود: حامیان شرقی و غربی صدام در برابر حمله او به شهر سردشت سکوت کردند، این در حالی بود که بر اثر این حمله حدود ۸ هزار زن و مرد و کودک مورد آسیب شیمیایی قرار گرفتند و ده‌ها نفر از مردم به مقام رفیع شهادت نائل شدند.


ابوترابی‌فرد افزود: در روز ۷ تیر همچنین منافقان جنایتکار سابقه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی را دارند که بر اثر آن ۷۲ نفر از عزیزان مظلوممان به شهادت رسیدند. همچنین تیرماه شاهد مورد اصابت قرار گرفتن هواپیمای جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی بود که این موضوعات بیانگر واقعیت‌هایی است که دشمن بی‌ترحم از هر ابزاری برای شکست اقتدار ملی ایران استفاده کرد.


وی افزود: دشمنان حدود هزار کیلومتر مرز مشترک ایران را به وسیله صدام جنایتکار مورد حمله قرار دادند و هزاران نفر را شهید کردند و باعث ویرانی در استان‌های مرزی شدند اما آنان نتوانستند استقامت مردم ایران اسلامی و مردم شهر سردشت را بشکنند.

وزیر ورزش به مجلس فراخوانده شد
دنبال کنید


ابوترابی‌فرد افزود: دشمنان شهر مقاوم سردشت را حدود ۷۰ بار مورد حمله قرار دادند اما همچنان شاهد شنیدن فریاد انسجام اسلامی در این شهر هستیم، دشمنان با انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی قصد داشتند مجلس و مدیریت سیاسی کشور را نیز دچار مشکل بکنند.


نایب رئیس مجلس تصریح کرد: نظام سلطه به سرکردگی آمریکا قصد داشت مردم ایران را تسلیم خود کند اما رشادت‌های مردم ایران اسلامی و غیرت مردم آذربایجان غربی و سردشت و وحدت ملی در کشور باعث پیروزی ملت مسلمان ایران در طول تاریخ شده است.


وی افزود: مردم با وحدت ملی و با پیروی از رهبر معظم انقلاب به تمامی ملت های مبارز و مسلمان جهان پیام دادند تنها راه برون رفت از چالش‌ها وحدت اسلامی و ملی است باید توجه داشت امروز ایران نماد انسجام ملی و وحدت اسلامی و پیوند گویش‌ها، اقوام و آحاد ملت مسلمان و همچنین مذاهب اسلامی و ادیان الهی در کشور است.


نایب رئیس مجلس افزود: برادران و خواهران شیعه و سنی در کنار دیگر ادیان الهی در اوج صمیمیت در استان آذربایجان غربی زندگی می‌کنند که پیام آنها برای جهانیان این است، ایران اسلامی نماد امنیت است.


ابوترابی‌فرد تصریح کرد: امنیت امروز ایران اسلامی حاصل رشادت و ایستادگی مردم است، امروز آسمان ایران امن‌ترین نقطه برای عبور هواپیماهای خارجی در جنوب غربی آسیا محسوب می‌شود.


نایب رئیس مجلس افزود: جوانان و مردم سلحشور سردشت با توکل به خداوند یکتا و استفاده از امنیت کشور و با بهره‌گیری از ذخایر معدنی و ظرفیت‌های کشور باید اقتصاد بزرگی را برای کشور فراهم کنند که مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان و مدیریت صحیح مصرف است که این موضوع افزایش درآمد سرانه را در پی خواهد داشت.

اقای اتش نشان شبها هم سر کاره
دنبال کنید


وی گفت: مردم با تمسک به اسلام ناب محمدی (ص) و استفاده از امنیت پایدار باید برای پیشرفت تلاش کنند.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امیدوارم راه برای شکل‌گیری منطقه ویژه اقتصادی سردشت فراهم شود و همچنین به موضوع احراز حقوق جانبازان شیمیایی این منطقه رسیدگی شود، البته در این زمینه همکاری‌هایی با بنیاد شهید انجام شده تا به بخش کوچکی از رشادت‌های ایثارگران سردشت پاسخ داده شود./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi