جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

استاندار: برخورد با پدیده زمین‌خواری جدی است

دکترسیدموسی خادمی در کارگروه مبارزه با زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان، نسبت به ساخت و سازهای غیر قانونی وغیرمجاز در اراضی کشاورزی و منابع طبیعی استان هشدار داد. وی اظهار داشت: برخورد با زمین‌خواری یک پروژه نیست بلکه یک فرآیند دائمی و همیشگی است وهمه ما به عنوان نمایندگان دولت وظیفه حفاظت، نگهداری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15804
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷

دکترسیدموسی خادمی در کارگروه مبارزه با زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان، نسبت به ساخت و سازهای غیر قانونی وغیرمجاز در اراضی کشاورزی و منابع طبیعی استان هشدار داد.

وی اظهار داشت: برخورد با زمین‌خواری یک پروژه نیست بلکه یک فرآیند دائمی و همیشگی است وهمه ما به عنوان نمایندگان دولت وظیفه حفاظت، نگهداری و برخورد با متصرفان اراضی ملی را بر عهده داریم.

استاندار تصریح کرد: به دلیل کمبود زمین در یاسوج و سی سخت تجاوز به حریم ها نسبت به دیگر شهرهای استان بیشتر است و باید با حساسیت بیشتری و برخورد قاطع با پدیده زمین‌خواری، این مسئله کنترل شود.

 به گفته وی، اصل برخورد با پدیده زمین‌خواری بر عهده جهاد کشاورزی و منابع طبیعی است و سایر دستگاه‌ها از جمله بنیاد مسکن و راه و شهرسازی در این خصوص این ادارات را یاری کنند.

خادمی عنوان کرد: ساخت و سازهای بدون سند در منابع طبیعی تصرف غیرقانونی محسوب می‌شود و باید تخریب شوند و از اولویت دستگاه قضایی برخورد قاطع با پدیده زمین‌خواری و کوه‌خواری است.

استاندار تاکید کرد: با تصرف غیرقانونی در حاشیه رودخانه‌های استان برخورد جدی شود چرا که حاشیه رودخانه متعلق به دولت است و باید تصرفات غیرقانونی رفع و مالکیت آن به دولت بازگردانده شود.

خادمی افزود: دستگاه‌ها بانک اطلاعاتی جامع تشکیل دهند و در آن میزان زمین‌های واگذار شده به مردم برای انجام طرح‌های مختلف از ابتدای انقلاب تاکنون را تعیین کنند و اگر جایی شخصی زمینی را برای انجام طرح خاصی گرفته اما اقدامی نشده، زمین پس گرفته شود.

افزون بر ۳۲ هزار دوز واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تزریق شد
دنبال کنید

وی با اشاره به اینکه، طبق قانون واگذاری زمین برای انجام طرح‌های صنعتی در خارج از شهرک‌های صنعتی ممنوع است، گفت: همچنین اگر ساخت و سازی خلاف قانون باشد، دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز حق ارائه هیچگونه خدماتی به این افراد را ندارند.

استاندار تاکید کرد: زمین‌خواری یک موضوع خاص است که مبارزه به آن نیازمند ایجاد شعبه‌ای ویژه دارد.

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi