پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جلسه نقد کتاب شعر « برای نوشتن کمی روشنی » برگزار شد

  جلسه نقد و بررسی کتاب شعر ایوب علیزاده ، با حضور منتقدین و شاعران و نویسندگان گچسارانی ، در کتابخانه فردوسی این شهرستان برگزار شد . در این جلسه که با حضور کورش حسنی رئیس کتابخانه های عمومی گچساران –خیام نریمان کارشناس فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان گچساران و منتقدین استاد حسن بهرامی شاعر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15754
تاریخ انتشار : جمعه ۵ تیر ۱۳۹۴ - ۷:۵۸

کرونا :

جلسه نقد کتاب شعر « برای نوشتن کمی روشنی » برگزار شد

 

حسنی گفت: نقد یعنی اهمیت دادن به کتاب و نویسنده. جا دارد با همکاری شما و مشارکت در این جلسه فاصله دو ماه را به یک ماه تقلیل دهیم.
حسنی با اشاره به حضور آقای نریمان افزود : در این جلسه آقای نریمان کارشناس مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حضور دارند و امید انتقال موارد و مراتب شاعران از طریق ایشان به مسئو لین جهت رسیدگی به امور نویسندگان است و ادامه این جلسات در ارتقاء کیفیت کار عزیزان از خواسته های ما می باشد.

آرامش نسبی به بازار مرغ یاسوج برگشت/معرفی ۶۰متخلف صنفی به تعزیرات
دنبال کنید

حسن بهرامی  منتقد ادبی و شاعر گفت : ما هنرمندان ، خودمان حامی خودمان نیستیم . نه از اثر هم حمایت خرید می کنیم ، نه نقد سازنده ای از کار دوستان اهل ذوق و قلممان داریم ، حتی در نمایش اثر فیلم و تئاتر دوستانمان هم آنگونه که باید وقت نمی گذاریم. ما اینجا دور از هر حاشیه به نقد اثر خواهیم پرداخت ، هرچند همین حواشی زندگی ما را مورد تغییرات قرار می دهد. در سطح شهرستان گچساران ما حدود ۲۰۰۰ نفر مدعی نوشتن و هنرمند و اهل قلم داریم اما در جلسات حضور کمرنگی دارند

آقای نریمان کارشناس فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان گچساران گفت: هدف از برگزاری جلسات نقد ارتقاء سطح دانش و بینش ما به جامعه و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه ، برگزاری جلسات نقد کتاب آثار پیشرو ، ضمن ایجاد انگیزه و رابطه بین منتقدان و نویسنده فراهم می آید.از این مسیر بستر زایش ذهنی و تقویت روحیه انتقادی برای نویسنده در راستای تحقق بخشیدن منویات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت ایجاد فضای آزاد اندیشی واستناد به سیاستهای کل نهاد برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

در این جلسه شاعر و صاحب اثر« برای نوشتن کمی روشنی » ایوب علیزاده گفت :حضور شما نعمتی برای من است به آن چیز که واقعا نقد است پایبندم .منبع الهام من از شکل و فضای زندگی ام است.سعی من در طبیعی نوشتن است و بومی گرایی در نوشته هایم مشهود است . منطقه ی جغرافیایی و دوران کودکی من و جغرافیای جنوب همه در نوشته ام تاثیر گذار بودند. من دو زندگی را تجربه کردم زندگی در شهر و زندگی در روستا و با رویکرد بومی و آن فضای ادبیاتی سنتی و مدرن منبع من بود دوست دارم ، فضای بومی در شعر من باشد و میزان موفقیت کارم را نمی دانم. شعر در اندیشه برخی باید از حالت ذهنی بیرون بیاید و بیان شود من در همه سطرهایم دقت کردم و زندگی کردم . در روایت کتاب خود زندگی قبل از همه موارد مورد نظر من بود و برشی از زندگی که فراموش شده است.

کشف بیش از 4 کیلو هروئین در گچساران
دنبال کنید

سهراب علیزاده پیشکسوت شعر استان کهگیلویه و بویراحمد و برادر صاحب اثر گفت : به جهانی که شاعر می سازد جهانی که از نگاه رئالیست ما جهانی موهوم است و همه هستی مدون است ، این جهان با همه رنج هایش برای هنرمند شیرین است و تجربه خاصی دارد ، من هیچگاه اولین شعری که حسن بهرامی سرود را فراموش نمی کنم . اتفاقات خوبی در استان ما می افتد جهان خود را جدی بگیرید.این جهان را از ما بگیرند خواهیم مرد.فرقی نمی کند چه ساعتی از شبانه روز باشد، فرقی ندارد شب باشد یا روز تو که با من سخن می گویی چراغی در دل من روشن می شود. خوشحالم آغازگر شعر و شاعری و این حرکت پر احساس بودم.

کورش قبادی درمتن بلندی که حاوی برداشتش از شعر ایوب علیزاده بود اثر این شاعر را مورد بررسی قرار داد و پس از وی نیز استاد حسن بهرامی نقد خود را بازگو کرد که بعد از اتمام جلسه نقد دو طرف منتقد توسط شاعران حاضر و سهراب علیزاده مورد بحث واقع شد . در هفقته پیش رو گپ ساران نقد دو منتقد اثر ایوب علیزاده را منتشر خواهد کرد .

جلسات نقد و بررسی کتاب اهل قلم گچساران هر دو ماه یکبار و با حضور صاحب اثر منتقدان و اعضای انجمن شعر و ادب و علاقمندان در کتابخانه فردوسی برگزار می شود .

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi