سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار: صرفه جویی، اصلاح شبکه و تخصیص مشکلات آب استان را رفع می کند

دکترسیدموسی خادمی در جمع مدیران شرکت‌های توزیع آب و برق استان، افزود: با توجه به سیستمی بودن بهره برداری از فرآیند آب و دخیل بودن چندین عامل در مصرف آن، نمی توان به تنهایی با یک فرآیند مشکلات این حوزه را رفع کرد و باید مجموعه عوامل یاد شده را با هم مورد توجه قرار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15726
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶

دکترسیدموسی خادمی در جمع مدیران شرکت‌های توزیع آب و برق استان، افزود: با توجه به سیستمی بودن بهره برداری از فرآیند آب و دخیل بودن چندین عامل در مصرف آن، نمی توان به تنهایی با یک فرآیند مشکلات این حوزه را رفع کرد و باید مجموعه عوامل یاد شده را با هم مورد توجه قرار داد.

استانداربا بیان اینکه، زیرساخت های بخش آب استان ضعیف است و به همین دلیل، این استان پرباران دچار تنش آبی شده است، اظهار داشت: با اینکه سدهای مناسبی برای کشاورزی استان اجرا نشده، نسبت به تخصیص آب از رودخانه ها هم تنگ نظری می شود.

وی با بیان اینکه، استان به نسبت و وسعت از منابع آب بالایی در کشور برخوردار است، افزود: فراهم نبودن زیرساخت‌ها، فرسوده بودن شبکه‌های انتقال آب و پراکندگی جمعیت در این استان سبب شده که کمبود آب احساس شود.

وی بیان کرد: اگر آب مورد نیاز مناطق گرمسیری استان از سد کوثر تأمین می‌شد به مراتب مشکلات کمتری نسبت به حال حاضر داشتیم، اما با یک روش ریسک ‌پذیر اقدام به تأمین آب کردیم.

استاندار با بیان اینکه در حوزه مصرف آب عرضه و تقاضا وجود دارد، افزود: همیشه طرف تقاضا دیده شده و از مردم خواستیم که در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، این در حالی است که ایجاد خطوط انتقال مناسب، شبکه آب سالم و فراهم بودن وضعیت آب به لحاظ کمی و کیفی نیز باید فراهم می شد.

خادمی گفت: در سال‌جاری بودجه استانی و جاری کاهش یافته است و مدیران شرکت‌های آب و برق استان با توجه به وضعیت اعتباری و کمبود آب برنامه‌ریزی درستی برای پشت سر گذاشتن تابستان امسال انجام دهند.

نخستین جشن تجلیل از هنرمندان گچساران و باشت
دنبال کنید

استاندار به تخصیص آب بیشتر از رودخانه‌های مارون، زهره و بشار شد و تصریح کرد: در پایین دست و در استان خوزستان از منابع آبی رودخانه مارون برای کشاورزی استفاده می شود اما در بالا دست و در کهگیلویه وبویراحمد مزارع کشاورزان به دلیل کمبود آب باید خشک شود.

خادمی با اشاره به هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، کار شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، امور آب و جهاد کشاورزی را مهم و حساس برشمرد و گفت: بیان وضعیت آبی، آموزش مصرف بهینه از منابع آب در کشاورزی و شرب از طریق رسانه ها و صدا و سیما ضروری است.

وی به اصلاح شبکه فرسوده آب و جلوگیری از هدر رفت آب و به جلوگیری از سرقت سیم وکابل‌های برق هم تاکید کرد و گفت: دادگستری قطعا با سارقین کابل‌های برق به شدت برخورد می کند.

دکترخادمی، مطالبات شرکت‌های آب و برق از ادارات را به حق خواند و افزود: معوقات باید پرداخت شود تا خدمات رسانی شود، هرچند دستگاه‌های اجرایی استان چند سالی است که به‌ دلیل کمبود منابع مالی با مشکل مواجه هستند.

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi