پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نگاه آمریکا به تروریسم، ابزاری و دوگانه است/ایران همواره از مظلومان جهان حمایت می‌کند

نوذر شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به گزارش سالیانه وزارت خارجه آمریکا درباره حمایت ایران از تروریسم در منطقه، گفت: متأسفانه نگاه غرب به ویژه آمریکا به مسئله تروریسم یک نگاه ابزاری و دوگانه است. نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15431
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۹:۴۱


نوذر شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به گزارش سالیانه وزارت خارجه آمریکا درباره حمایت ایران از تروریسم در منطقه، گفت: متأسفانه نگاه غرب به ویژه آمریکا به مسئله تروریسم یک نگاه ابزاری و دوگانه است.


نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در شرایط کنونی شاهد هستیم که آمریکا از یک طرف به گروه‌های تروریستی منطقه مانند داعش و جبهه النصره کمک مالی و تسلیحاتی می‌کند و از طرف دیگر گروه‌های مستقل و آزادی‌خواه مانند حزب‌الله و حماس را که در جهت مبارزه با دشمنان خارجی تلاش می کنند، در لیست تروریسم قرار می‌دهد.


وی افزود:‌ مقوله منافع ملی موجب شد که ایالت متحده از گروه‌های تروریستی واقعی، حمایت و گروه‌های مستقل را تروریسم بخواند، که این رویکرد نادرست موجب بروز تنش و بحران در منطقه شده است.


شفیعی تصریح کرد: عدالت، آزادگی، دموکراسی و انصاف جایی در معیارها و شاخصه‌های آمریکا در موضوع تروریسم جایی ندارد، بلکه منافعی مانند پول، افزایش نفوذ و قدرت در خاورمیانه و کنترل و مدیریت کشورهای منطقه در میان است.


این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: همه شاهد بودند که القاعده در منطقه از سوی آمریکایی‌ها ایجاد و تا زمانی که به منافع آن‌ها لطمه وارد نکرده بود، یک گروه مفید و مؤثر محسوب می شد، حال در شرایط کنونی هم ایالت متحده تا موقعی که بتواند از گروه‌هایی مانند داعش استفاده می‌کند، اما خوشبختانه سیاست جمهوری اسلامی حمایت از مظلومان و مسلمانان جهان است.

گزارش تصویری(۴) سخنرانی دکتر لاریجانی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران
دنبال کنید


وزارت امور خارجه آمریکا در جدیترین گزارش خود درباره وضعیت تروریسم در جهان ایران را متهم کرده که از گروه های تروریستی در غزه، حزب الله لبنان و گروه های مختلف در عراق و سراسر خاورمیانه حمایت می کند./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi