چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار: دستگاه های اجرایی در هزینه اعتبارات، امور عشایر را در محاسبات خودشان بیاورند

دکترسیدموسی خادمی در شورای امورعشایر استان، تاکید کرد: با شرایط سخت و مشکلات خشکسالی که دامن گیرعشایر شده، مدیران منتظر نباشند که امورعشایر به آنها اعلام نیاز کند و یا اینکه اعتبار این بخش تخصیص یابد، بلکه خود پیش قدم شوند و نسبت به رفع مشکلات جامعه عشایری استان اقدام نمایند. استاندار به همه دستگاه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15416
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲

دکترسیدموسی خادمی در شورای امورعشایر استان، تاکید کرد: با شرایط سخت و مشکلات خشکسالی که دامن گیرعشایر شده، مدیران منتظر نباشند که امورعشایر به آنها اعلام نیاز کند و یا اینکه اعتبار این بخش تخصیص یابد، بلکه خود پیش قدم شوند و نسبت به رفع مشکلات جامعه عشایری استان اقدام نمایند.

استاندار به همه دستگاه های اجرایی بخصوص متولیان حوزه عشایر تاکید کرد: مشکلات امور عشایر را در زمینه های مختلف زیر ساختی، امنیتی، بهداشت و درمان، فضاهای آموزشی، آبرسانی، راه های مواصلاتی، مرتع و علوفه، عرضه دام و فرآورده های دامی، نظارت و کنترل خرید دام و صنایع دستی با جدیت پیگیری کنند.

وی به ممانعت از ورود لاشه های دام از استان های مجاور به استان و جلوگیری از علوفه استان به دیگر استان ها تاکید کرد و گفت: همه دستگاه های اجرایی که مصرف بالایی از گوشت قرمز دارند ملزم هستند آن را از کشتارگاه های استان تامین نمایند.

استاندار به راه اندازی میدان فروش دام زنده در کنار کشتارگاه های استان تاکید کرد و اظهار داشت: تا اطلاع ثانوی واردات گوشت از کشتارگاه‌های برخی از شهرهای استان فارس به یاسوج ممنوع است.

خادمی، به لزوم اجرای آئین نامه عشایر که دستگاه های اجرایی ملزم به اجرای بخشی از آنها هستند، تاکید کرد و گفت: جهاد کشاورزی، دامپزشکی، امور عشایر، پشتیبانی و امور دام، نیروی انتظامی، سپاه عشایر و منابع طبیعی نسبت به مسائل عشایر توجه جدی تری داشته باشند.

در این جلسه نمایندگانی از عشایر استان مشکلات خود را مطرح کردند که برای رفع آنها مصوباتی اتخاذ شد.
ج/۲۳۸

مدیر جدید کتابخانه‌های عمومی گچساران منصوب شد
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi