پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار: به حوزه گیاهان دارویی حمایت جدی می شود

دکترسیدموسی خادمی در نشست کارگروه گیاهان دارویی استان، افزود: در این سند باید چشم انداز و هدف گذاری کشت، فرآوری و انواع تولیدات به دست آمده از گیاهان دارویی استان در قالب یک برنامه عملیاتی و کاربردی تعیین گردد.  وی تاکید کرد: وظایف هر یک از دستگاه های اجرایی در این سند مشخص و ظرفیت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15414
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
دکترسیدموسی خادمی در نشست کارگروه گیاهان دارویی استان، افزود: در این سند باید چشم انداز و هدف گذاری کشت، فرآوری و انواع تولیدات به دست آمده از گیاهان دارویی استان در قالب یک برنامه عملیاتی و کاربردی تعیین گردد.

 وی تاکید کرد: وظایف هر یک از دستگاه های اجرایی در این سند مشخص و ظرفیت و امکانات نهادهای مختلف دولتی استان برای تحقق مطلوب این سند به کار گرفته شود.

استاندار گفت: دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی، منابع طبیعی، محیط زیست، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و دیگر دستگاه های اجرایی همکاری های خود را برای توسعه گیاهان دارویی و صنعتی کردن آن برای تولید، اشتغال و صادرات ارائه دهند.
 
خادمی اظهار داشت: ساخت و راه اندازی باغ گیاه شناسی استان در یاسوج ضروری است، زیرا علاوه بر معرفی انواع گیاهان دارویی استان به مردم سایر نقاط کشور جنبه توریستی و آموزشی نیز دارد.

استاندار، نفت و گیاهان دارویی را دو ظرقیت مهم استان بیان کرد و گفت: مدیریت نفت خارج از حیطه استان است و در چرخه اقتصادی استان هم تاثیر سازنده ای ندارد، اما گیاهان دارویی که مدیریت آن در دست ما می باشد، نباید چنین سرنوشتی پیدا کند.
 
خادمی ابراز داشت: از حوزه گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد حمایت جدی می شود و اقدامات لازم برای رونق هر چه بیشتر آن نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: گیاهان دارویی در استان دارای مزیت های متعددی است که باید با برنامه ریزی مناسب احیا و توسعه یابند.

خادمی گفت: تاکنون قابلیت های ارزنده گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد مغفول مانده و استفاده چندانی از آن نشده است.
ج/۲۳۸

۲۲۰ هزار اصله نهال جنگلی در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi