چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر کشور: انتخابات مبتنی برقانون به حفظ ارزش ها، رعایت اخلاق و افزایش آگاهی مردم منجر خواهد شد

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر رحمانی فضلی با اشاره به اهم موضوعات مطرح شده در پنجمین جلسه ستاد انتخابات کشور، افزود: یکی از موضوعات مهم پیش روی انتخابات امسال برگزاری الکترونیکی انتخابات در فرایند بیست و پنج مرحله ای آن در کلان شهرهای کشور است. رحمانی فضلی اظهار داشت: اجرای این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15137
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر رحمانی فضلی با اشاره به اهم موضوعات مطرح شده در پنجمین جلسه ستاد انتخابات کشور، افزود: یکی از موضوعات مهم پیش روی انتخابات امسال برگزاری الکترونیکی انتخابات در فرایند بیست و پنج مرحله ای آن در کلان شهرهای کشور است.

رحمانی فضلی اظهار داشت: اجرای این روش نیازمند هماهنگی کامل با شورای نگهبان و بررسی دقیق و کارشناسانه برای تأمین زیر ساخت های لازم از جمله دستگاه های اخذ و شمارش آرا خواهد بود.

وی با اعلام اینکه، سوم تیرماه آینده آخرین مهلت استعفای نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد، بود تصریح کرد: در جلسه ستاد انتخابات کشور نحوه استعفا و برخی مشاغل مشمول آن که به صراحت در قانون قید نشده است مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد از سوی دستگاه های ذیربط از جمله مدیریت برنامه ریزی حداکثر تا ۳۰ خرداد مشاغل همطراز مشخص و قانون در این مورد اجرا شود.

وزیر کشور با اشاره به رعایت نکات قانونی در استفاده از کارت های هویتی مشخص و معتبر شامل شناسنامه و کارت ملی در روز اخذ رأی از طراحی صندوق های شفاف برای استفاده در انتخابات امسال خبر داد.

 وی گفت : بر اساس خواسته رئیس جمهور مبنی بر شفاف بودن صندوق های اخذ رأی و پرهیز از ایجاد هرگونه شائبه ای در جمع آوری آرای مردم دستور تولید صندوق های شفاف که آرا در آن کاملا مشهود و مشخص است از سوی ستاد انتخابات کشور صادر شده است و برای دیده نشدن رأی مخفی مردم احتمالا از پاکت برای قرار دادن آراء در آن استفاده خواهد شد.

کلبه کوچک با ۲۰۰تا نونهال محله فقیر نشین شهرم هم یه طرف / کینه ی کم لر چهل سال است
دنبال کنید

وزیر کشور به موضوع کنترل منابع مالی مورد استفاده نامزدها اشاره کرد و گفت: با استفاده از گزارش های مالی مربوط به حساب های بانکی و ایجاد دفتر حسابداری برای کنترل هزینه های نقدی و غیر نقدی نامزدها گام مهمی در جهت سالم سازی رقابت انتخابات و شفافیت هزینه های تبلیغات انتخاباتی هر یک از نامزدها برداشته خواهد شد.

وی با تاکید براینکه، وزارت کشور به عنوان مجری برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره اتنخابات خبرگان رهبری تابع قانون است، افزود: در صورتیکه حداکثر تا یک ماه آینده موضوع برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت استانی از سوی مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تصویب شود، ستاد انتخابات کشور مشکلی در این زمینه نخواهد داشت و قانون اجرا خواهد شد .

وزیر کشور با اعلام اینکه، احزاب با طرح شعارهای انتخاباتی مورد رضایت مردم نقش موثری در شور و نشاط انتخاباتی خواهند داشت، گفت: احیای خانه احزاب و هدایت صحیح فعالیت این تشکل صنفی آزمونی مهم برای احزاب سیاسی که خود را متولی افکار عمومی مردم در حوزه سیاسی می دانند، خواهد بود.

وزیر کشور تاکید کرد: نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ اخلاق انتخاباتی بسیار مؤثراست.

 ج/۲۳۸

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi