جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

شهدای غواص در عملیات شکست خورده نبودند/ شهدا سیلی محکمی به زیاده خواهان عالم زدند

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،محسن رضایی عصر امروز درجمع تشییع کنندگان پیکر غواصان شهید وشهیدان گمنام دوران دفاع مقدس در میدان بهارستان با بیان این مطلب افزود: : شما می‌خواستید بعد از آن که متجاوزین را از سرزمینمان بیرون کردیم تشویق‌شان کنیم، اگر این غواصان بعد از عبور از دریا در ۱۵ کیلومتری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15133
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶


به گزارش خبرگزاری خانه ملت،محسن رضایی عصر امروز درجمع تشییع کنندگان پیکر غواصان شهید وشهیدان گمنام دوران دفاع مقدس در میدان بهارستان با بیان این مطلب افزود: : شما می‌خواستید بعد از آن که متجاوزین را از سرزمینمان بیرون کردیم تشویق‌شان کنیم، اگر این غواصان بعد از عبور از دریا در ۱۵ کیلومتری عمق خاک عراق نمی‌جنگیدند، آیا ایران امروز امنیت داشت، اگر صدام بعد از آزادی خرمشهر تنبیه نمی‌شد، دولت‌های دیگر چشم طمع تجاوز به ایران نمی‌دوختند؟


شهدای غواص در عملیات شکست خورده نبودند/ شهدا سیلی محکمی به زیاده خواهان عالم زدند 4


وی بیان داشت: ما باید دشمن را تعقیب و تنبیه می‌کردیم،‌ دشمنی که به ملت ایران تجاوز کرده بود اگر بدون تنبیه و مجازات به خانه خود می‌رفت امروز هر کس دیگری می‌توانست به ایران اسلامی تجاوز کند و بگوید که ایران در حق صدام چه کرد، آیا آن متجاوز را تعقیب کرد، لذا تعقیب متجاوز درسی بود که غواصان به دشمنان دادند.


رضایی اظهار داشت: غواصان ما برای استقلال و پیشرفت کشور جان خودشان را اهدا کردند، دستشان را بستند اما تسلیم نشدند زیرا برای رسیدن به استقلال و پیشرفت باید شهید داد.


وی با اشاره به اینکه ملتی که شهادت نداشته باشد شکست می‌خورد، افزود: دشمن در مقابل رزمندگان و غواصان شلیک می‌کرد و منور می‌زد اما غواصان تسلیم نمی‌شدند.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه جوانان غیرتمند ۵۰ سال پیش و غواصان دریادلی که از دریا عبور کردند و دست بسته شهید شده اما تسلیم نشدند، با پافشاری بر روی آرمان‌های آن‌ها سیلی محکمی به زیاده‌خواهان عالم بزنیم.


رضایی در ادامه افزود: سه هفته پیش اخبار شهدای غواص خط‌شکن به گوش ملت ایران رسیده است و امروز ایران غوغاست و عاشورایی دیگر به پا شده است.


شهدای غواص در عملیات شکست خورده نبودند/ شهدا سیلی محکمی به زیاده خواهان عالم زدند 5


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: یک بار دیگر صدای بانگ کاروان شهدا به راه افتاده که این ملت ایران و جوانان وطن ما بیدار و زنده‌ایم و ندای درونی آن‌ها موجی از احساسات و عواطف ایجاد کرد و پاسخ بی‌نظیر ملت ایران و حتی جوانانی که دفاع مقدس را ندیده بودند با پاسخ‌های همه‌جانبه خود ثابت کردند که پیروان راستین این شهدای گرانقدر هستند.


وی تصریح کرد: آن هم در شرایط فعلی بین‌المللی که بار دیگر شاهد جوشش و خروش‌های انقلابی و این که تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در حال مذاکرات هستند،‌ خشم انقلابی مردم بسیار معناگراست.


رضایی اظهار داشت: داعش و گروه‌های تکفیری خودشان را به ۳۵ کیلومتری بغداد رسانده‌اند و باید از سوی مردم ایران به آنان پیغامی داده می‌شد. همچنین امروز که مردم یمن بمباران می‌شوند بار دیگر از سوی شهدای ما یک قیامی در ایران به وجود آمد و بار دیگر مردم ایران با شعار الله اکبر خود به جهانیان اعلام کردند که فکر نکنید می‌توانید به جنایات ننگین خود ادامه دهید.

"تخلفات نفتی دولت قبل به دکل خلاصه نمی شود"
دنبال کنید


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: غواصان حساس‌ترین مأموریت خط شکنی را داشتند و یک ساعت قبل از شروع عملیات در دل تاریکی شب به سمت سنگر‌های دشمن حرکت می‌کردند و به دلیل آن که از سال سوم جنگ به بن‌بست رسیدیم، تصمیم گرفته شد که جنگ را به داخل دریاها، تالاب‌ها و رودخانه‌ها بکشانیم.


وی در ادامه افزود: ناچار شدیم تا به یک نیروی جدیدی به نام غواص‌ها مجهز شویم به طوری که در عملیات والفجر ۸ با دو هزار غواص به ساحل دشمن حمله کردیم اما در کربلای ۴ بخشی از نیروها وارد شدند لذا غواصان کمتری حضور پیدا کردند.


محسن رضایی تصریح کرد: مسأله به این سادگی نبود زیرا زمانی که غواصان به سمت دشمن حرکت می‌کردند تنها سرشان زیر آب بود و نور ستارگان تنها چراغ راهشان بود و این اواخر در کربلای ۴ دشمن که از والفجر ۸ ترسیده بود، نورافکن‌هایی را هر چند ساعت یک بار بر سطح اروند می‌انداخت.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: غواصان باید به تیربارها می‌رسیدند و با از کار انداختن آن‌ها صبر می‌کردند تا قایق‌های افراد ما در سایه امنیت به ساحل برسند. لذا غواصان شجاع‌ترین افراد هستند.


وی در ادامه افزود: در کربلای ۴، ‌والفجر ۸، عملیات خیبر و بدر غواصان مهم‌ترین سنگر دفاعی دشمن را باید له می‌کردند تا بتوانند سربازان ما به جلو بروند.


محسن رضایی گفت: عده‌ای صداهای اجنبی برخواست که درست است این افراد دست بسته شهید شدند اما در خاک عراق چه می‌خواستند، عده‌ای از رادیوهای بیگانه و دشمنان ملت ایران که در ۸ سال دفاع مقدس با صدام همراهی می‌کردند، گفتند که آن‌ها در خاک عراق چه می‌کردند.

سردار رضایی با تاکید بر اینکه دنیا اعتراف کرده است که ایران لنگرگاه منطقه است، گفت: اگر ایران نبود ناامنی‌های منطقه، تمام ۵۰۰ میلیون جمعیت منطقه را دربرمی‌گرفت.


وی اظهار داشت: شهدای ما در یک آزمون سخت و بی‌نظیر ملت ایران را سربلند کردند و زنجیره‌ شکست‌های تاریخی را پاره کردند و برای اولین بار پس از ۲۰۰ سال سرزمین‌های اشغالی را آزاد کردند، ایرانی‌ها بسیاری از سرزمین‌های اشغالی را مشاهده کردند و اما به این جریان پایان دادند.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سیاستمداران، رزمندگان و بسیجیان امروز پای مسیر شهدا ایستادند، تاکید کرد: پرچم‌دار شهدا و انقلاب امروزه ولی امر مسلمین است که با واسطه رهبر معظم انقلاب اقتدار مستقل یک ملت در منطقه به نمایش گذاشته شده است.


سردار رضایی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ خبرنگاران خارجی در اینجا حضور دارند، ادامه داد: آنها باید صداهای واقعی ملت ایران را به جهانیان برسانند و بدانند مردم ایران عقب نشینی نمی‌کنند و بر راه شهیدان و رهبر فرزانه انقلاب ایستادند.

گزارش تصویری(۵) دیدار دکتر علی لاریجانی با خانواده شهید جمشید نژاد
دنبال کنید


وی با اشاره به اینکه نباید از  ایران با علائم غلط اخباری به دنیا فرستاده شود، گفت: نباید گفته شود ما آب خوردن نداریم، کشور محاصره شده است و ما نمی‌توانیم پای خودمان بایستیم .  


محسن رضایی تأکید کرد: ملت ایران آنقدر غنی است و آنقدر از انرژی، معرفت، عرفان، معنویت مملو است که همه دنیا را می‌تواند سیراب کند و به همه انسان‌های عالم، ایران ما، نظام ما و اسلام ما می‌تواند کمک کند.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بنده به نمایندگی از همه رزمندگان دفاع مقدس اعلام می‌کنم از نجابت ما کسی سوءاستفاده نکند،‌ اگر روزی خشم ملت ایران به جوشش دربیاید، مطمئن باشید، یک افسوس تاریخی خواهید خورد، همان طور که در جنگ خوردید.


وی تأکید کرد: پیام ملت ایران این است که ما دوران قاجار و پهلوی را تکرار نخواهیم کرد. سیاست خارجی قاجاری و پهلوی به این کشور بازنخواهد گشت، سیصد سال وابستگی و سیصد سال عقب‌ماندگی و سیصد سال تجزیه ایران همه این‌ها را کنار گذاشته‌ایم.


محسن رضایی با بیان این که ما با کسی جنگ نداریم،‌ گفت: ما با کسی نمی‌خواهیم بجنگیم، ما فقط می‌گوییم که حرف منطقی ملت ایران را گوش کنید، ما غنی‌سازی می‌خواهیم در چارچوب اصول و قواعد بین‌الملل، شما مزاحمت درست نکنید و نگاه تبعیض‌آمیز نداشته باشید.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ما به دنبال بمب اتم نیستیم بلکه پیشرفت خودمان هستیم، همین غواصان دست بسته ما چه چیزی به شما می‌گویند،‌ این غواصان می‌گویند که اگر دستان ما بسته باشد و ما را تیرباران کنید ما تسلیم زور و زیاده‌خواهی نخواهیم شد.


وی تصریح کرد: بنده اعلام می‌کنم که ما به دنبال حقوق انسان‌ها، ‌ملت‌ها،‌ امنیت در منطقه و به دنبال حفظ منافع ملی‌مان هستیم. همچنین ما به دنبال این هستیم که متجاوزینی که در منطقه از اسرائیل گرفته تا عربستان سر جای خود بنشینند.


محسن رضایی با تأکید بر این که ما می‌گوییم باید تروریست تمام شود،‌ گفت: ما می‌گوییم که باید تجاوزطلبی باید تمام شود، ما به دنبال امنیت و آرامش برای ملت‌ و کشورمان هستیم،‌ نگویند که نیروهای حزب الهی می‌خواهند در این کشور جنگ درست کنند، این حرف را نزنند،‌ ما دنبال امنیت و آرامش هستیم.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: دنیا بداند و تا ولایت فقیه و شهادت‌طلبی در این کشور است، احدی نمی‌تواند به این کشور تعرض کند، بهتر است سنجیده فکر کنید و در مقابل ملت ایران سنجیده عمل کنید./

پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi