جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مسئولان دولتی در انتخابات کاملا بی طرف خواهند بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛ علیرضا رادفر ظهر روز پنج شنبه مورخ ۹۴/۰۳/۲۱ در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص آخرین تحولات انتخاباتی در استان با تاکید بر رعایت اصل بی طرفی دستگاههای حاکمیتی و مجریان انتخابات در استان آذربایجان غربی افزود: در این راستا باید مجریان انتخابات در استان، قانونمداری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15075
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۳:۱۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛ علیرضا رادفر ظهر روز پنج شنبه مورخ ۹۴/۰۳/۲۱ در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص آخرین تحولات انتخاباتی در استان با تاکید بر رعایت اصل بی طرفی دستگاههای حاکمیتی و مجریان انتخابات در استان آذربایجان غربی افزود: در این راستا باید مجریان انتخابات در استان، قانونمداری و اجرای قانون و همچنین صیانت از آرای مردم را سرلوحه کار خود در برگزاری انتخابات قرار دهند.

وی همچنین خواستار فراهم کردن زمینه مشارکت پرشور و حداکثری مردم شد و عنوان کرد: رای مردم به تعبیر حضرت امام (ره) میزان و به تعبیر رهبر معظم انقلاب حق الناس است که ما نیز بعنوان مجریان انتخابات، بر اساس این راهبردها حرکت و اقدام کرده و تمام توان و تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و مبتنی بر قانون به کار خواهیم گرفت.

رادفر با اشاره به توبیخ یکی از مدیران شهرستانی به دلیل حضور در یک جمع انتخاباتی محدود اضافه کرد: در صورت تکرار مورد این فرد و یا انجام اقدامی مشابه از سوی دیگر مدیران، برخورد قانونی صورت می گیرد و ممکن است به عزل مسئول منجر شود.

** مسئولان دولتی در انتخابات کاملا بی طرف خواهند بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با رد برخی گفته ها در خصوص حضور برخی افراد از جانب وی در محافل انتخاباتی اظهار داشت: چنین کاری در ماههای گذشته صورت نگرفته و در ماههای آینده نیز انجام نمی شود چرا که ما اعتقاد به بی طرفی مسئولان اجرایی انتخاباتی داریم و بر این امر اصرار می کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فعالیت های انتخاباتی برخی مسئولان دولتی در استان صحت دارد گفت: مسئولان دولتی اگر چه ممکن است دارای علایق و سلایق شخصی سیاسی باشند اما با آغاز جریان انتخابات، کاملا بی طرف خواهند بود.

رادفر افزود: هیچکدام از مسئولین، حق استفاده از امکانات دولتی و عنوان و مقام خود را بر له یا علیه هیچکدام از کاندیداها را ندارند و کارمندان دولت نیز اگر علاقه به فعالیت انتخاباتی و تبلیغاتی برای کاندیدای مورد علاقه خود را دارند باید خارج از وقت اداری و بدون استفاده از امکانات دولتی باشد چرا که ما به شدت معتقد به اصل بی طرفی و صیانت از آرای مردم در انتخابات هستیم.

رئیس ستاد انتخابات در آذربایجان غربی همچنین در پاسخ به اینکه چه راهکاری برای کنترل و رصد فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اتخاذ شده است گفت: مسئله شبکه های مجازی و اجتماعی در قانون انتخابات پیش بینی نشده و ما این مسئله را در جلسه هفته آینده در وزارت کشور مطرح و برای آن چاره اندیشی خواهیم کرد.

رادفر در خصوص اقدامات و برنامه های ستاد انتخابات استان برای پرشور کردن فضای انتخابات نیز گفت: اجرای با شکوه انتخابات وظیفه اصلی ماست که در این راستا رعایت اصل بی طرفی توسط دستگاه های مجری و مجریان انتخابات کمک شایانی خواهد کرد به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و اگر مردم مطمئن شوند که به این وظیفه عمل کرده ایم با شوق و شور فراوانی در این انتخابات حضور خواهند یافت.

** فضای لازم برای ورود احزاب در استان فراهم شده است

وی ادامه داد: فضای لازم برای ورود احزاب و تشکل های قانونی در استان آماده شده و همه این احزاب و تشکل های قانونی مجوز ورود و تبلیغات در انتخابات را در زمان پیش بینی شده خواهند داشت.

رئیس ستاد انتخابات درآذربایجان غربی در پاسخ به سوال زمان استعفای مدیران و ثبت نام در این انتخابات با اشاره به ماده ۲۹ قانون انتخابات گفت: بر اساس بندهای الف و ب ماده ۲۹ قانون انتخابات هرکس که بخواهد در انتخابات شرکت بکند باید شش ماه مانده به زمان انتخابات استعفا بدهد و این شامل مقامات دولتی و حاکمیتی می شود.

وی افزود: مقامات شامل بند الف مقاماتی هستند که در هر کجای ایران اسلامی قصد کاندیداتوری دارند باید استعفا بدهند و مقامات بند ب این قانون آن دسته از مقاماتی هستند که اگر حوزه مسئولیت اداری آنان حوزه انتخاباتی هست که می خواهند در آن نامزد شوند باید استعفا بدهند.

رادفر با اشاره به زمان انتخابات گفت: هفت اسفند ماه ۹۴ زمان برگزاری انتخابات است که کسانی که می خواهند در این انتخابات نامزد شوند باید تا ۲۸ خرداد ماه سالجاری استعفا داده و ستاد انتخابات استان تا سه تیرماه مهلت رسیدگی به استعفای آنان را دارد.

** برگزاری الکترونیکی انتخابات نیازمند تامین به موقع اعتبارات است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در پاسخ به برگزاری الکترونیکی انتخابات در برخی از حوزه های انتخاباتی در کشور گفت: دولت تمام تلاش خود را برای اجرای الکترونیکی انتخابات انجام می دهد و تفاهم نامه اجرای الکترونیکی بین مجری و ناظر آن که شورای نگهبان  منعقد شده است.

رئیس ستاد انتخابات در آذربایجان غربی تاکید کرد: اگر به موقع تامین اعتبار شود شاهد اجرای الکترونیکی انتخابات خواهیم بود زیرا معتقدیم دقت، سرعت و آنالیز اطلاعات برای مجریان و ناظران انتخابات در این روش بیشتر است.

رادفر در پاسخ به سوالی در مورد امکان افزایش تعداد نمایندگان استان گفت: افزایش نمایندگان هر ۱۰ سال یکبار قابل طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بر اساس تغییرات جمعیتی است که این طرح برای آذربایجان غربی در مجلس مطرح شد ولی تصویب نشد در این راستا استان فعلا همچنان تعداد نمایندگان استان همچنان ۱۳ نفر است.

پایگاه خبری تحلیلی

مدال را به سردار سلیمانی تقدیم می کنم
دنبال کنید

بوکان نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi