سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار: بهبود تغذیه و امنیت غذایی زیر چتر حمایت دولت قرار می گیرد

دکترسیدموسی خادمی در جلسه سلامت و امنیت غذایی استان، افزود: دولت برای هفت استان که به لحاظ تغذیه ای و دسترسی کمی و کیفی مواد غذایی و ضریب شاخص های سلامت نسبت به  سایر استان های کشور در وضعیت بدی برخوردار هستند، برنامه حمایتی اجرا می کند. وی اظهار داشت: کهگیلویه وبویراحمد هم یکی از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15010
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱

دکترسیدموسی خادمی در جلسه سلامت و امنیت غذایی استان، افزود: دولت برای هفت استان که به لحاظ تغذیه ای و دسترسی کمی و کیفی مواد غذایی و ضریب شاخص های سلامت نسبت به  سایر استان های کشور در وضعیت بدی برخوردار هستند، برنامه حمایتی اجرا می کند.

وی اظهار داشت: کهگیلویه وبویراحمد هم یکی از این استان ها است و برای جلب حمایت دولت باید برنامه های خود را در راستای بهینه سازی تغذیه و ایجاد امنیت و سلامت غذایی تا ۲۷ اردیبهشت ماه جاری به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه دهد و در همایشی که به همین منظور برگزار می گردد، شرکت نماید.

استاندار با اشاره به اینکه، این طرح در راستای تحول نظام سلامت و برای ارتقای ضریب سلامت و رفع نسبی سوء تغذیه در استان ما حرکتی ارزشمند و ضروری است، از تشکیل و فعالیت کارگروه بهبود تغذیه و امنیتی غذایی استان با زیر مجموعه شش کمیته خبر داد.

 وی یادآور شد: شش کمیته زیر مجموعه کارگروه بهبود تغذیه و امنیت مواد غذایی استان برای جلب و جذب حمایت و اعتبار ملی نزدیک به ۳۰ طرح  و پروژه در این خصوص به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه می دهند.

خادمی تصریح کرد: جامعه هدف این طرح بیشتر اقشار آسیب پذیر جامعه بخصوص افراد تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، خانه سالمندان، روستامهدها و بخشی از خانواده هایی که در مناطق دور افتاده دسترسی کافی به مواد غذایی ندارند، می باشد.

استاندار، فرآیند رساندن مواد غذایی به لحاظ کمی و کیفی به مردم، امکانات و شرایط نگهداری آنها، تغییر الگوی مصرف، ایجاد و انتخاب جایگاه مناسب برای توزیع، بهبود سیستم حمل و نقل مواد غذایی برای تقویت نظام سلامت و امنیت غذایی در استان را ضروری دانست و تاکید کرد: در طرح ها و پروژه های ارسالی به مرکز کشور این شاخص ها مد نظر قرار گیرد.

بلوطی:هیچ پایان کاری به هیچ یک از اماکن عمومی مناسب سازی نشده داده نمیشود
دنبال کنید

ج/۲۳۸

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi