یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اوپک به خریداران آسیایی تخفیف دهد

وزیر نفت هند از اوپک خواست تا نفت را با قیمت تخفیفی به خریداران آسیایی بفروشد. به گزارش شانا به نقل از پایگاه خبری «ایندیا تایمز»، زامیندرا پرازان، چهارشنبه (١٣ خردادماه) با حضور در سمینار نفت و گاز اوپک در وین گفت: سازمان کشورهای صادرکننده نفت به جای آن که از خریداران آسیایی وجه اضافی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14907
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
وزیر نفت هند از اوپک خواست تا نفت را با قیمت تخفیفی به خریداران آسیایی بفروشد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه خبری «ایندیا تایمز»، زامیندرا پرازان، چهارشنبه (١٣ خردادماه) با حضور در سمینار نفت و گاز اوپک در وین گفت: سازمان کشورهای صادرکننده نفت به جای آن که از خریداران آسیایی وجه اضافی دریافت کند، باید نفت را با قیمت تخفیفی به کشورهایی مثل هند که بدل به واردکنندگان عمده نفت شده‌ اند، بفروشد.

تولید کنندگان غرب آسیا در چند دهه گذشته همواره نفت خود را تا شش دلار در هر بشکه، گرانتر به هند و دیگر کشورهای آسیایی می‌ فروختند. اگرچه در چند سال گذشته، با درخواست کشورهای آسیایی بخصوص چین و هند این اضافه دریافت کاهش یافت، اما وزیر نفت هند در سخنرانی اخیر خود از اوپک خواست تا این مسئله را به طور کامل حل کند.


پرازان گفت: من ابایی ندارم که بگویم اضافه دریافت از خریداران آسیایی هیچگاه قابل توجیه نبوده است و در شرایط جدید بازار که کشورهای آسیایی به خریداران عمده بدل شده‌ اند هم توجیه پذیر نیست.

وی با تاکید بر آن که قیمت بالای فرآورده‌ های نفتی، مصرف‌کنندگان هندی را به سمت دیگر سوختها سوق می‌ دهد، افزود: اگر ما نفت خام را با قیمتی منصفانه و بدون وجه اضافی دریافت کنیم، حاشیه سود ناخالص پالایشی ما نیز بهبود می‌ یابد و در نتیجه تولیدات نفتی ما با قیمتی رقابتی عرضه می‌ شوند.


وزیر نفت هند در ادامه سخنرانی خود با تاکید بر آن که خریداران عمده‌ ای همچون هندوستان باید نفت را با قیمت تخفیفی خریداری کنند، خطاب به اعضای اوپک گفت: ما می‌ خواهیم از سطح روابط سنتی خریدار و فروشنده خارج شده، وارد یک شراکت انرژی طولانی مدت شویم.

هند حدود ٧٨ درصد از نفت خام مورد نیاز خود را وارد می‌کند که ٨۵ درصد از کل واردات نفت و ٩۴ درصد از کل واردات گاز طبیعی این کشور از کشورهای عضو اوپک صورت می‌ گیرد.

یک مسوول حوزه های علمیه:پنج هزارطلبه برای تبلیغ درماه رمضان به خارج کشور اعزام شدند
دنبال کنید


وزرای نفت اوپک برای حضور در جلسه روز جمعه اعضای این سازمان،‌ به وین سفر کرده‌ اند.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi