شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دنبال منابع درآمدی جایگزین نفت باشید

دبیرکل اوپک از کشورهای تولیدکننده نفت خواست تا علاوه بر نفت، به دنبال منابع درآمدی دیگری نیز باشند. به گزارش شانا به نقل از پایگاه خبری «پانچنگ»، عبدالله البدری، دبیرکل سازمان کشورهای صادر کننده نفت، چهارشنبه (١٣ خرداد ماه) در جریان سخنرانی خود در سمینار نفت و گاز اوپک در وین، از کشورهای تولید کننده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14906
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
دبیرکل اوپک از کشورهای تولیدکننده نفت خواست تا علاوه بر نفت، به دنبال منابع درآمدی دیگری نیز باشند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه خبری «پانچنگ»، عبدالله البدری، دبیرکل سازمان کشورهای صادر کننده نفت، چهارشنبه (١٣ خرداد ماه) در جریان سخنرانی خود در سمینار نفت و گاز اوپک در وین، از کشورهای تولید کننده نفت خواست تا به دنبال منابع درآمدی دیگری به جز نفت نیز باشند و به توسعه سایر منابع انرژی نیز بپردازند.

بسیاری از تولیدکنندگان نفت به شدت به درآمدهای ناشی از فروش این حامل انرژی وابسته هستند و به همین خاطر نیز سقوط قیمت نفت در چند ماه گذشته مشکلات اقتصادی زیادی را برای این کشورها ایجاد کرده است.


به گفته بدری، اوپک پیش‌ بینی می‌ کند که تقاضای جهانی نفت تا سال ٢٠۴٠ میلادی با افزایشی حدود ١٨ میلیون بشکه در روز، به روزانه ١١١ میلیون بشکه برسد.

وی با تاکید بر آنکه این افزایش تقاضا و عرضه نیاز به سرمایه‌ گذاریهای زیادی دارد، افزود: این بدان معناست که ما در حوزه عرضه و تقاضا به شفافیت نیاز داریم که این مسئله نیز نیازمند درکی از تاثیر سیاستهای انرژی و محیط زیستی است که اکنون وجود دارند و همچنین سیاستهایی که برای آینده پیشنهاد شده‌ اند.


دبیرکل اوپک تصریح کرد: برای تولیدکنندگان نفت مهم است که بفهمند که نمی‌ توانند ثابت بایستند. آنها باید به فکر یک آینده پایدار و متوازن باشند. درست است که نفت بخشی از این آینده است، اما ایجاد تنوع نیز حیاتی است.

البدری افزود: وقتی مزایای مشخصی در انرژیهای خورشیدی و بادی وجود دارد، تولید کنندگان نفت باید به دنبال منابع جایگزینی برای انرژی و درآمدهای خود باشند.

ارایه وام مسکن منوط به نوسازی بافت فرسوده باشد/تشکیل کمیته مشترک از دولت و مجلس برای بهسازی بافت فرسوده
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi