پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

علاقه اعتماد به نفس و پشتکار لازمه بازی منسجم و استواری بازیگر است

  بازی زیبای «خاتون » در نمایش «امامزاده دروغ» نمی گوید بهانه ای برای گفتگوی  خبرنگارکرونا نیوز  با یکی از بانوان هنرمند گچسارانی شد. ۱-لطفا خودتان را معرفی کنید و بگویید فعالیتهای نمایشی خود را از چه سالی آغاز کردید؟ : فاطمه دهقان متولد ۱۳۶۸ در شهرستان گچساران  هستم  . تک خوان سرودهای مدرسه و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14852
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

کرونا :

علاقه اعتماد به نفس و پشتکار لازمه بازی منسجم و استواری بازیگر است

 

بازی زیبای «خاتون » در نمایش «امامزاده دروغ» نمی گوید بهانه ای برای گفتگوی  خبرنگارکرونا نیوز  با یکی از بانوان هنرمند گچسارانی شد.

۱-لطفا خودتان را معرفی کنید و بگویید فعالیتهای نمایشی خود را از چه سالی آغاز کردید؟

: فاطمه دهقان متولد ۱۳۶۸ در شهرستان گچساران  هستم  . تک خوان سرودهای مدرسه و داستان نویس برتر مدارس در مقطع دبستان ، فعالیت هنری ام را در سال ۱۳۸۷ با نوشتن فیلمنامه آیتم های یک برنامه اجتماعی آغاز کردم . در همین سال به عنوان منشی صحنه در نمایش هواپیما بیا بشین قلیون بکش به کارگردانی مسعود شریف همکاری داشتم .

فروردین ۱۳۸۸  صدا پیشگی شخصیت گوش دراز در مجموعه عروسکی جنگل بلوط ،  خر داد ۱۳۸۸ ، اجرای شصت قسمت نمایش رادیویی کودک را داشتم . سال ۱۳۹۰ بازیگر نمایش پرخاشهای زنی که مادر بود ، به کارگردانی مسلم نارکی بودم که این نمایش منتخب جشنواره استان مناطق و کاندیدای بازیگری زن و طراحی صحنه جشنواره فجر شد.

سال ۱۳۹۳ بازیگر نمایش سنگها به ستون ایستاده اند (امامزاده دروغ نمی گوید ) بودم ، که در جشنواره استانی تقدیر بازیگری گرفتم این نمایش منتخب جشنواره بسیج در استان مناطق بوشهر و کشوری و بین المللی در کرمانشاه شد. تهیه کننده و دستیار کارگردان فیلم کوتاه اشک هم بودم.

۲-در نمایش امامزاده دروغ نمی گوید چه نقشی را ایفا کردید؟

: در  ، نمایش  «امام زاده دروغ نمی گوید»  بازیگر نقش  «خاتون»  بودم.

۳-در گچساران چه مشکلی برای یک بازیگر تئاتر بسیار ملموس تر از بقیه موارد است؟

: در تمام قضایایی که به هنر نمایش یا تئاتر برمیگردد تنها یک موضوع خیلی ناراحت کننده است.آنهم عدم توجه کارگردان به دستمزد بازیگر است ، بازیگر یکسال بلکه بیشتر وقتش را برای یک کار تنظیم می کند زحمت می کشد و کلی جشنواره و جا به جایی در کنار مراتب زندگی را طی مسیر می کند ، آخر سر حقش نیست با احقاق حق واجبش برایش جایگزین انتخاب کرد.

نامه احمد توکلی به رئیس قوه قضاییه درباره یک پرونده فساد اقتصادی
دنبال کنید

۴-فکر می کنید دلیل خاصی دارد ؟

:دلیلش نگاه غیر حرفه ای بازیگران دیگری است . علاقه آنها به تئاتر باعث می شود بدون دستمزد حاضر به ایفای نقش شوند و اینجاست که این حرکت غیرحرفه ای هدف در هنر را منحرف می کند.

قیمت بازی هر بازیگر در نوع تقدیر و ستایشی که در پایان هر جشنواره رقم می خورد نهادینه می شود و این یعنی اجحاف حق .باید گروه های هنری اسپانسر مالی مستقل داشته باشند ، قطعا با وجود تمکین مالی ثبات بازی بهتری رقم می خورد.

۵-لازمه یک استواری خاص در بازیگری را در چه می بینید؟

: علاقه اعتماد به نفس و پشتکار لازمه بازی منسجم و استواری بازیگر است. از هنرمند پیشکسوت ،  مسعود شریف تشکر می کنم .اعتماد به نفس را در نوع نگرش و آموزش وی آموختم .بدون القای اعتماد به نفس هیچگاه بازیگر نمی شدم.

۶-از شخصیت خاتون بگویید چه چیز جذابیت و سادگی اش را به تماشاچی انتقال می دهد؟

: خاتون شخصیتی دوگانه داشت.هر اتفاقی و حادثه ای که برای مردم پیش می آمد را به نفرین امامزاده مرتبط می کرد و کم کم باورش به جایی رسید که می شود به جای امامزاده همه را مجازات کند و به جانشان بزند. نقش خاتون خاطره انگیزترین نقش بود هر چند نقش پیر دختر نمایش پرخاش هم جذابیتهای خودش را داشت .

۷-دغدغه اصلی فاطمه دهقان در ایفای نقش چیست ؟

در بازیهایم عمده ترین دغدغه ام انتقال صحیح نوشته اثر و انگیزه کارگردان است .بازی باید مفهوم متن را به تماشاچی منتقل کند و این دغدغه من است.

شرایط پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی مشخص شد
دنبال کنید

۸-در مورد این افراد نظرتان چیست ؟

صابر محمدی نویسنده ؟

تکلیفم هیچوقت با صابر مشخص نیست نمی فهمم کی جدی حرف می زند کی شوخی می کند.اما بیش از اندازه به قلم و سوادش اعتماد دارم.

داوود پارسا کارگردان کار ؟

داوود پارسا خیلی زیاد تلاش می کند و زحمت می کشد دونده ی بی امان .

علی شفیعی طراح صحنه ؟

جوانی با استعداد و اعتماد به نفس بیش از حد .

۹-برای اهالی تئاتر  و علاقمندان این رشته چه پیامی دارید؟

تعامل همدلی و همزبانی را برای اهالی تئاتر و صبر و حوصله و علمی دنبال کردن  هنر را برای علاقمندان آرزو می کنم .

۱۰-سخن پایانی؟

: دلم می خواهد با تغییراتی که در  مدیریت اداره کل  فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان و اداره فرهنگ و ارشاد گچساران  صورت گرفته نگرش و پرداختن به مشکلات افراد بازیگر هم تغییر کند .مشکلات هنر را علمی مطالعه و بررسی کنند و تجربی به ادراک رنج هنرمند برسند تا شاهد ترقی در هنر ریشه دار شهرستان و استانمان باشیم.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi