شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳

۱۸۰ هزار فارغ التحصیل مهاجرت کرده اند

۱۸۰ هزار فارغ التحصیل مهاجرت کرده اند جهانگیرزاده با بیان اینکه اشتغال یکی از بحث‌های مهم جامعه است، گفت: امروزه دیگر تنها رفاه اجتماعی و حداقل‌های نظام حاکمیت مطرح نیست و جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی به دنبال اشتغال هستند.  جواد جهانگیرزاده در همایش ارائه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14537
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱



۱۸۰ هزار فارغ التحصیل مهاجرت کرده اند


جهانگیرزاده با بیان اینکه اشتغال یکی از بحث‌های مهم جامعه است، گفت: امروزه دیگر تنها رفاه اجتماعی و حداقل‌های نظام حاکمیت مطرح نیست و جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی به دنبال اشتغال هستند.


۱۸۰ هزار فارغ التحصیل مهاجرت کرده اند 3

 جواد جهانگیرزاده در همایش ارائه ماتریس حسابداری اجتماعی سال ۹۰ و کاربردهای آن گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اهتمام خود را بر اجرای امور و مسئولیت هایی گذاشته است که به نهادهای دیگر مرتبط است و باید نهادهای دیگر مسئولیت آن را بر عهده بگیرند.


این نماینده دوره نهم مجلس با بیان اینکه اگر می‌خواهیم کشور در شرایط مطلوبی بماند، نباید تجربه‌های نادرست گذشته را تکرار کنیم ،گفت: نمایندگان باید شناخت دقیقی از مسائل داشته باشند تا بتوانند بر روی آنها قانونگذاری کنند و اگر اطلاعات درست و پایه نباشد شاهد قوانین درست نخواهیم بود.


وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ اگر روند رشد اقتصاد و توسعه اشتغال به همین گونه باشد قریب به ۱۱ میلیون بیکار در کشور خواهیم داشت ، تصریح کرد: از سال ۸۰ می‌گوییم که پی در پی در حال رشد هستیم در حالی که این گونه نیست و این حاکی از آن است که یا آمارها دقیق نیست و یا جهت‌گیری‌ها در راستای توسعه اشتغال نیست.


جهانگیرزاده عنوان کرد: در ۴۰ سال گذشته کمتر از ۵ درصد نرخ بهره‌وری در کشور افزایش پیدا کرده است حال اینکه در سایر کشورهای دنیا این آمار به مراتب بیشتر است.


وی یکی از مشکلات جامعه را خروج فارغ التحصیلان از کشور دانست و گفت: براساس منابع آماری بیش از ۱۸۰ هزار تحصیلکرده از کشور خارج شده‌اند در حالی که این افراد در کشور رشد و تحصیل می‌کنند و زمانی که می‌خواهند تغییراتی را در جامعه به وجود بیاورند کشور را ترک می‌کنند.

تخریب، تنها راه حل مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز
دنبال کنید


جهانگیرزاده با اشاره به اینکه بیان آمار دقیق به کشور کمک می‌کند، گفت: متاسفانه در برخی از مراکز دولتی افراد مایل به شفاف سازی آمار نیستند در حالی که مرکز پژوهشها به بیان دقیق آمار می پردازد و آمار جامع و کاملی را به مردم ارائه می‌کند.


وی با اشاره به اینکه دانستن آمار واقعی حق مردم است، گفت: پنهان سازی و پرده پوشی اشتباه بزرگی است و نباید تنها در حوزه سیاسی واقعیت‌ها را به مردم گفت بلکه مردم می‌خواهند در حوزه آمار نیز اطلاعات دقیقی داشته باشند.


جهانگیرزاده با بیان اینکه  اگر به همین گونه پیش برویم از سند چشم انداز بسیار عقب‌تر خواهیم بود،از تغییر نگاه نسبت به پیشبرد برنامه ششم توسعه کشور خبر داد.


جهانگیرزاده عنوان کرد: براساس ماده ۲۱۳ از برنامه پنجم توسعه دولت باید میزان توفیقات خود را در برنامه اعلام کند که تاکنون این عمل اجرایی نشده است./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi