شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون برنامه ریزی: بخش کشاورزی به سمت سیستمی شدن حرکت کند

دکتر حسن نوروزی در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان، آب را از کالا های مهم و استراتژیک و سرمایه گران قیمت برشمرد و افزود: استفاده صحیح و بهینه از منابع آب در بخش های مختلف کشاورزی، شرب و صنعت به معنای حفاظت از این منابع ارزشمند و افزایش ضریب توسعه است. وی اظهار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14382
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱

دکتر حسن نوروزی در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان، آب را از کالا های مهم و استراتژیک و سرمایه گران قیمت برشمرد و افزود: استفاده صحیح و بهینه از منابع آب در بخش های مختلف کشاورزی، شرب و صنعت به معنای حفاظت از این منابع ارزشمند و افزایش ضریب توسعه است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش کشاورزی نیاز به مصرف بالایی آب دارد و از جهتی این بخش به لحاط تامین محصولات مصرفی، بسیار مهم و حیاتی است، لذا باید برنامه ریزی برای تولید محصولات پر مصرف و تامین منابع آبی در این بخش انجام شود.

معاون برنامه ریزی تصریح کرد: استفاده از منابع آبی روان آب ها، چشمه ها و چاه ها به عنوان منابع حیاتی و پر ارزش، نیازمند برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت دارد و تدوین سندی جامع برای این منظور بسیار ضروری است.

دکتر نوروزی، به پیگیری آب منطقه ای بر تخصیص بیشتر آب های استان برای بخش های مختلف به جهاد کشاورزی در ارتقاء ضریب بهره وری از منابع آبی با استفاده از سیستمی کردن آبیاری و به آب و فاضلاب نسبت به کنترل پرت آب ها و فرهنگ سازی در مصرف صحیح آن تاکید کرد.

معاون برنامه ریزی به جداسازی آب های مصرفی شرب و فضای سبز  اشاره کرد و افزود: با توجه به کاهش میانگین بارش و شرایط کمبود منابع آبی باید سازو کاری اندیشید که از آب آشامیدنی برای فضاهای سبز استفاده نشود.

نوروزی با بیان اینکه، ۱۵ مصوبه توسط شورای عالی آب کشور در نظر گرفته شده که برای اجرایی شدن آنها برنامه‌ریزی لازم صورت می‌گیرد، افزود: کهگیلویه وبویراحمد یکی از استان‌های پر آب کشور است اما برای جلوگیری از مشکل کم‌آبی در سطح استان کاهش مصرف آب در دستور کار  باشد.

سومین جشنواره سفره های هفت سین
دنبال کنید

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع، دولت برای حفاظت و صرفه‌جویی در مصرف آب دو شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب و کشاورزی را در سطح استان‌ها تشکیل داده است و این دو باید با جدیت پیگیر این مسائل باشند.

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi