جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۳۰ هزار هکتار از مساحت کشور مربوط به سکونتگاه‌های غیررسمی است

نریمان مصطفایی مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهر وزارت راه و شهرسازی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به میزان اعتبارات جذب شده سال گذشته در خصوص ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی کشور، اظهار کرد: اعتبار در نظر گرفته شده در سال گذشته جهت ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی کشور ۱۸۰ میلیارد ریال بود که قریب

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14158
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹

کرونا :

۱۳۰ هزار هکتار از مساحت کشور مربوط به سکونتگاه‌های غیررسمی است

نریمان مصطفایی مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهر وزارت راه و شهرسازی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به میزان اعتبارات جذب شده سال گذشته در خصوص ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی کشور، اظهار کرد: اعتبار در نظر گرفته شده در سال گذشته جهت ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی کشور ۱۸۰ میلیارد ریال بود که قریب به ۱۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه با اعتبار جذب شده فوق‌الذکر، مطالعات توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی افزون‌ بر ۱۵ شهر بررسی و انجام شد که شهر دوگنبدان از جمله این شهرها بوده است، افزود: همچنین به صورت تقریبی افزون ‎بر ۴۰ پروژه متعدد کوچک محلی از قبیل پارک محله‌ای، خانه بهداشت، مدرسه، بهسازی معابر و… با اعتبار مذکور انجام شده است.

* آغاز اجرای طرح مطالعاتی سکونتگاه‌های غیررسمی ۲۰ شهر کشور

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهر وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مطالعات سکونت‌گاه‌های غیررسمی ۲۰ شهر کشور شروع شده است، ادامه داد: بخشی از این تعداد شهرها تا پایان سال ۹۴ نیز تکمیل می‌شود.

مصطفایی یادآور شد: تکمیل طرح‌های ۲۰ شهر یاد شده نیز نیازمند اختصاص اعتبارات، همکاری بیش‌تر از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، شورای برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان‌ها با تکیه بر اعتبار ماده ۱۸۰ قانون برنامه‌ پنجم و بودجه شهرداری‌ها است.

* پیش‎بینی ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی در سال جدید

این مسئول در ادامه سخنان خود به میزان اعتبار پیش‌بینی شده سال جدید اشاره کرد و گفت: میزان اعتبار پیش‌بینی شده سال ۹۴ به سکونت‌گاه‌های غیررسمی کشور ۳۵۰ میلیارد ریال است که با تخصیص بیشتر و با همکاری دستگاه‌های مرتبط بتوانیم به موضوعات ساماندهی و توانمندسازی این سکونت‌گاه‌ها بپردازیم.

کمپین انتخابات و مجلس مستقل از دولت
دنبال کنید

وی عنوان کرد: افزون‌ بر ۱۳۰ هزار هکتار با جمعیت ساکن قریب به ۲۰ میلیون‌نفر در سطح کشور مربوط به محلات نابسامان سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده شهری بوده که ۳۰ درصد جمعیت شهرها و ۲۰ درصد مساحت شهرهای کشور را شامل می‌شود.

* توانمندسازی یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکن طی ۶ سال در سکونت‌گاه‌های غیررسمی کشور

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهر وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه برای ساماندهی و توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی کشور یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد طی ۶ سال در دستور کار قرار دارد، اذعان کرد: از این تعداد واحد سالانه ۳۰۰ هزار واحد با ارائه تسهیلات به تفکیک کلان شهرها ۵۰ میلیون تومان، شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰ میلیون تومان و شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۳۰ میلیون تومان ساماندهی می‌شوند.

مصطفایی در پایان یادآور شد: در سال ۹۳ تسهیلات لازم جهت توانمندسازی ۵ هزار واحد مسکن در کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شد.

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi