شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون رییس جمهور: استاندارد سازی و مالکیت فکر پایه های اساسی دراقتصاد دانش بنیان هستند

دکتر سورنا ستاری در کنفرانس ملی استانداری سازی در یاسوج، افزود: مهمترین راه تحقق این روش و رویکرد اقتصاد دانش بنیان نیز حمایت و تمرکز بر روی نیروهای انسانی و نخبه پروری است. وی با بیان اینکه، امروزه نباید راه های اشتباه گذشته را ادامه دهیم ،تصریح کرد: آینده روشن کشور و حتی بسیاری از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14076
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳

دکتر سورنا ستاری در کنفرانس ملی استانداری سازی در یاسوج، افزود: مهمترین راه تحقق این روش و رویکرد اقتصاد دانش بنیان نیز حمایت و تمرکز بر روی نیروهای انسانی و نخبه پروری است.

وی با بیان اینکه، امروزه نباید راه های اشتباه گذشته را ادامه دهیم ،تصریح کرد: آینده روشن کشور و حتی بسیاری از کشورهای توسعه نیافته دنیا را باید در اقتصاد دانش بنیان و حرکت به سمت تفکر، ایده وفناوری و حمایت از سرمایه انسانی جستجو کرد.

وی ابراز داشت: تجربه ثابت کرده که تاکنون و با گذشت حدود ۱۰۶ سال از استخراج نفت خام و سرمایه گذاری بر روی منابع زیرزمینی خود تاکنون پیشرفت خاص و قابل ملاحظه ای در توسعه اقتصادی و تبدیل و اتصال این داشته ها به اقتصاد ، علم و فناری در کشور انجام نگرفته است.

ستاری یادآور شد: یکی از مهمترین دلایل اصلی در این راستا عقب افتادگی ها تمرکز بر روی خام فروشی به جای ایده پردازی ،فکر و حمایت ازسرمایه های انسانی در کشور بود.

وی با بیان اینکه، امروزه کارشناسان از منابع زیرزمینی به عنوان نفرین منابع اقتصادی یاد می کنند، افزود: تحقیقات نشان داده که همچنان کشورهایی که دارای این منابع بودند با کمترین تحول و پیشرفت نیز در حوزه اقتصاد مواجه هستند.

معاون رئیس جمهور از آمادگی کامل معاونت علمی و فناوری رییس جمهور با شرکت های دانش بنیان و ایده ها و فکرهای نو در سطح استان ها خبر داد و گفت: حوزه های پژوهشی، تحقیقاتی و علمی در هر استان نیز باید ارتباط خود را با ستادهای ۱۳ گانه در معاونت علمی رییس جمهور عمیق تر و بیشتر کنند.

بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان تحت پوشش تامین اجتماعی شایسته بهترین خدمات هستند
دنبال کنید

 دکترستاری با تقدیر از سازمان ملی استاندارد در زمینه برگزاری این همایش ، گفت: همان قدر که کشور نیازمند ایده پردازی و تولید فکر و علم است به همان میزان نیازمند در اندیشه استاندارد سازی و بهبود کیفیت تولیدات بویژه در حوزه علم و فناوری و صنعت است.

سمینار دانش آموزی استاندارد با حضور معاون وزیرآموزش وپروش و رییس سازمان ملی استاندارد کشور، در سالن شهید ایزدپناه یاسوج آغاز بکار کرد.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه وبویراحمد، هدف از برگزاری این همایش را ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه بیان کرد.

ج/۲۳۸-محمدیان /۴۲

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi