سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قاطعیت دستگاه قضا، به پرداخت بدهی سایر بدهکاران بانکی منجر می‌شود

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایسنا؛ حسین آذین اظهار کرد: مشکلی که ما همیشه در کشور داشتیم این بوده که برخی متخلفین همواره خودشان را ایمن می‌دانستند، پیش از این هم بحث‌هایی وجود داشت که پرونده بدهکاران بانکی خیلی شکل قضایی به خود نگیرد تا این افراد بدهی‌هایشان را پرداخت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13921
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲


به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایسنا؛ حسین آذین اظهار کرد: مشکلی که ما همیشه در کشور داشتیم این بوده که برخی متخلفین همواره خودشان را ایمن می‌دانستند، پیش از این هم بحث‌هایی وجود داشت که پرونده بدهکاران بانکی خیلی شکل قضایی به خود نگیرد تا این افراد بدهی‌هایشان را پرداخت کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از این افراد تسهیلات دریافتی از بانک‌ها را نه تنها صرف تولید نکرده‌اند بلکه آنها را صرف واردات خودروهای لوکس و مسائل دیگر کرده‌اند و بدهی‌هایشان را هم نپرداخته‌اند دستگاه قضا نسبت به دستگیری برخی از این افراد اقدام کرد که این نشان دهنده قاطعیت در برخورد با مجرمین است.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس ادامه داد: امیدواریم این حرکت قوه قضاییه شروع خوبی باشد تا سایر بدهکاران بانکی نیز بدهی‌هایشان را پرداخت کنند تا اقتصاد در مسیر درستی حرکت کند. به هر حال بار اصلی اقتصاد کشور روی دوش بانک‌هاست و اگر ما نظام بانکی سالمی داشته باشیم اقتصاد کشور هم از شفافیت لازم برخوردار خواهد شد.

وی دستگیری چند بدهکار کلان بانکی را شروع خوبی برای ساماندهی بانک‌ها نیز دانست و یادآور شد: اگر خلاء قانونی در این باره وجود دارد مجلس حاضر است کمک‌های لازم را داشته باشد اما ظاهرا ارتباطات دیگر در این موضوع موثر است. ان‌شاءالله بدهکاران بانکی از این به بعد متوجه خواهند شد که در مورد برخورد با آنها قاطعیت وجود دارد و آنها نمی‌توانند از مجازات خود فرار کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره برخورد با بانکی‌های متخلف که تسهیلات بدون تضمین لازم را به برخی از مشتریان پرداخت کرده‌اند نیز گفت: گاهی تخلفاتی صورت گرفته بدون اینکه بانک مقصر باشد اما اگر در بانک‌ها نیز کسانی وجود داشته باشند که تخلفی کرده‌اند دستگاه قضا موظف به برخورد با آنهاست.

انتهای پیام

حذف یارانه نقدی به صاحبان آپارتمان زیر ۵۰متر رسید
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi