چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرمانداری‌ها دست‌چین افراد دولت قبل هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛ محمد کیانوش‌راد نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم٬درباره وضعیت کشور گفت: «آنچه از فضای سیاسی کشور برمی‌آید آن است که میل به تغییرات و اصلاحات در فضای سیاسی و اجتماعی کشور وجود دارد. آنچه دست اندرکاران انتخابات پیش رو باید انجام دهند، تلاش برای افزایش حس اعتماد مردم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13784
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛ محمد کیانوش‌راد نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم٬درباره وضعیت کشور گفت: «آنچه از فضای سیاسی کشور برمی‌آید آن است که میل به تغییرات و اصلاحات در فضای سیاسی و اجتماعی کشور وجود دارد. آنچه دست اندرکاران انتخابات پیش رو باید انجام دهند، تلاش برای افزایش حس اعتماد مردم به دست‌اندرکاران انتخابات است تا مردم با مشاهده بی‌طرفی نهادهای فراجناحی در انتخابات حضور داشته باشند»

** کیانوش راد به روند کند تغییرات در وزارت کشور نیز اشاره کرد و گفت: به بهانه اعتدال٬ بسیاری از مدیرانی که با تفکرات دولت فعلی سر ستیز داشتند٬ در مسئولیت‌های خود ابقا شدند و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها دست‌چنین افرادی باقی مانده است.

این نماینده مجلس ششم به انتقاد از طرح استانی شدن انتخابات مجلس پرداخت و گفت: رشد دموکراسی و آزادی الزاما ربطی به تغییرات ساختاری در این حد نخواهد داشت و در دوره ششم نیز من همین اعتقاد را داشتم.

وی گفت: هیچ‌یک از دلایلی که برای استانی شدن انتخابات شمرده می‌شود٬ قابل دفاع نیست٬ چنانچه معتقدم با استانی شدن انتخابات٬ مسائل استانی به شکل جدی‌تری بروز پیدا کند.

کیانوش‌راد ایجاد فرصت بالا‌تر برای باندهای ثروت و از بین رفتن ارتباط حداقلی مردم با نمایندگان را از دیگر مضرات استانی شدن انتخابات برشمرد و افزود: همه هدف حضور نمایندگان ارتباط حاکمیت با مردم است و نباید طرحی تصویب شود که این ارتباط را کمرنگ کند.

*** نماینده مجلس ششم در پایان نبود جامع‌نگری بین نمایندگان را ضعف نمایندگان فعلی مجلس خواند و خاطرنشان کرد: این مشکل نیز با استانی شدن حل نخواهد شد٬ چنانچه بسیاری از نمایندگان شهرهای کوچک نگاه جامعی به مسائل ملی دارند و برخی نمایندگان کلان‌شهر‌ها نیز به مسائل جزئی علاقمندترند.

ایلنا

زخم های چهارگانه و خرمگس ها
دنبال کنید

پایگاه خبری تحلیلی

بوکان نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi