جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

استاندار: شوراهای اسلامی از موثرترین شیوه های تحقق نظام مردم سالاری دینی هستند

  دکترسیدموسی خادمی درهمایش  شوراهای شهر و روستا و دهیاران گچساران و باشت، از بهترین نوع مشارکت فعال مردم در اداره امور را تشکیل شوراهای محلی دانست و افزود: اصل شورا در اسلام اختصاص به مسائل فردی و مصالح شخصی ندارد، چون به اتکاء و آرای عمومی انتخاب می شوند، باید در خدمت عموم مردم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13773
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸

 

دکترسیدموسی خادمی درهمایش  شوراهای شهر و روستا و دهیاران گچساران و باشت، از بهترین نوع مشارکت فعال مردم در اداره امور را تشکیل شوراهای محلی دانست و افزود: اصل شورا در اسلام اختصاص به مسائل فردی و مصالح شخصی ندارد، چون به اتکاء و آرای عمومی انتخاب می شوند، باید در خدمت عموم مردم باشند.

 در این همایش که علی نوذرپور معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور حضور داشت، استاندار گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا تجلی مردم سالاری دینی و پلی ارتباطی  بین مردم و مسئولان برای دستیابی به توسعه در ابعاد مختلف است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

دکترخادمی با تاکید به اینکه، ایجاد تعامل، همفکری، همکاری و هماهنگی بین مجموعه مسئولین عمران شهری و روستایی باید فرآیند کار شوراها باشد، گفت: شوراها باید با همدلی و همراهی و بکار گیری تمام ابزار و امکانات برای پیشبرد امور مردم تلاش کنند.

استاندار با بیان اینکه، باید با همراهی شهرداران و گره گشایی از مشکلات آنها کار مردم را به خود مردم سپرد و شوراها باید نماد واقعی این امر باشند، افزود: تشکیل شوراها برای قانونگذاری با هدف بهره وری از خرد جمعی از اولویت دولت یازدهم برای حفظ حقوق شهروندی است.

دکترخادمی تصریح کرد: در نظام دینی ما شوراها تجلی مردم سالاری دینی هستند وهر جا کارها بر طبق قانون و ضابطه مند نباشد و قومی، قبیله ای و یا رنگ و بوی  سیاسی داشته باشد، قطعا نتیجه ای نخواهیم گرفت و اختلافات را هم دامن می زند.

آمادگی ایران برای ترانزیت نفت و گاز ترکمنستان
دنبال کنید

وی، حمایت از دهیاری ها، شوراها و شهرداری ها را راهبرد دولت برای توسعه و آبادانی مناطق مختلف کشور برشمرد، افزود: شوراهای شهر و روستا باید  پایه و اساس کارخود را خدمت به مردم و اجرای قانون و نظارت بر آن را تکلیفی بزرگ بدانند چرا که رفع مشکلات مردم بارزترین خدمت است

 خادمی تصریح کرد: در سال گذشته ۸۳۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری ها و ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای رونق و آبادانی به دهیاری های این استان پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: کهگیلویه وبویراحمد دارای ۶۵۷ روستا با شورای سه نفر عضو و ۲۹ شورای پنج نفر عضو در مناطق روستایی است که این امر ظرفیت خوبی برای آبادانی مناطق روستایی و دور دست است.

به گفته استاندار، تعداد اعضای شوراهای اسلامی این استان دو هزار نفر است واز این تعداد یکهزار و ۹۶۱ نفر مرد هستند.

 ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi