پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اگر آموزش و پرورش دارای کیفیت باشد تضمین کننده جامعه فرداست

معاون توسعه  مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش :برای من مایه خوشبختی است که به دعوت دکتر تاجگردون در خدمت شما باشم .فضای سالن محدود است و از حضور همکاران عذرخواهی می کنم .در بخش ضرورت و اهمیت آموزش و پرورش کتابها خواندیم اینکه آینده جامعه آموزش و پرورش است ، طول و عرض و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13763
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

کرونا :

اگر آموزش و پرورش دارای کیفیت باشد تضمین کننده جامعه فرداست
معاون توسعه  مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش :برای من مایه خوشبختی است که به دعوت دکتر تاجگردون در خدمت شما باشم .فضای سالن محدود است و از حضور همکاران عذرخواهی می کنم .در بخش ضرورت و اهمیت آموزش و پرورش کتابها خواندیم اینکه آینده جامعه آموزش و پرورش است ، طول و عرض و مختصات فردا و امروز پای تخته سیاه با دستان معلمین رسم می شود بسیار گفته شده است.
اگر بخواهیم فردا های ما با دادگاه و کلانتری عاری از هر جرم باشد ، اگر بخواهیم مشکلات فرهنگیان تکرار مکررات نباشد همه ی این مباحث به مدرسه و نظام آموزش برمی گردد.
می توان با یک تجزیه و تحلیل کلاس درس آینده ی آموزشی یک جامعه را حدس زد.اگر وارد مدرسه ای شویم و معلم مدرسه را تجزیه و تحلیل کنیم می توانیم بفهمیم معلم و جامعه چه توفیقی کسب می کند .من این جملات را صرفا جهت متن بعدی مقدمه کردم.
اهمیت آموزش و پرورش در دو مورد خاص است اگر آموزش و پرورش دارای کیفیت باشد تضمین کننده جامعه فرداست .غالب کشورهای توسعه یافته موفقیت خود را مدیون نظام آموزشی جامعه ی خود هستند.

سید محمد بطحایی گفت: ۱۲ هزار نیروی قراردادی در آموزش و پرورش کشور وجود دارد و نیروی حق‌التدریسی تمام وقت در آموزش و پرورش نیست.

وی  افزود: مجموع بدهی آموزش و پرورش به پرسنل رسمی و غیررسمی در سال ۹۳ و قبل از آن بالغ بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که به غیر از پاداش بازنشستگان در سال ۹۳ سایر معوقات پرسنلی سال ۹۴ در این هفته پرداخت می‌شود.

بطحایی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار فضای آموزشی در کشور داریم، افزود: یک سوم فضاهای آموزشی کشور نیاز به بازسازی و تخریب دارد و ۱۰ درصد از فضاهای آموزشی استیجاری و یا دارای احکام قلع و قمع‌ می‌باشد.

وی ادامه داد: جامعه ای که اعتقاد به سخت افزار دارند کیفیت و نیروی کارآمد هم در راس خواسته هایش است.
۱-معلم اگر با کیفیت از دانش ها و مهارتهای لازم برخوردار باشد چه در تخصص و چه در دانش های مربوط به تدریس گام موثری در توفیق جامعه دارد.
ما نمی توانیم یک نیروی انسانی با کیفیت داشته باشیم بدون مهارت و توانایی انتظار روند پیشرفت داشته باشیم.کسانی که با چالشهای دانش آموزان دوره های جدید اطلاعی ندارند و سطح گسترده ی اطلاعات و دانش به روز را با گذشته مقایسه می کنند می گویند شغل معلمی حرفه ای آسان است.
یکی از چالشهای نوین برقراری انضباط است .
۲-وجود انگیزه در نیروهای انسانی ما در بعضی از زمینه های دیگر تاثیر ندارد اما معلمی که انگیزه نداشته باشد ، حتی اگر از دانش و مهارت برخوردار باشد نمی تواند آموزش مطلوب و اثر گذاری داشته باشد.در کمیسیون های عالی دولت در مسایل انگیزشی صحبت افزایش انگیزه تنها برای معلم نیست در آموزش و پرورش اگر این دو عنصر نباشد شاهد دادگاه ها و دادگستری های شلوغ و گرفتاری های فراوان خواهیم بود.به همین دلیل صاحب نظران عدم وجود فضای کافی تجهیزات کافی را با شرط وجود دو عنصر مهارت و انگیزه در معلم را فرصتی برای آموزشی مثبت می دانند و آسیب شناسی بدون این دو پارامترها امکان پذیر نیست.
اگر در حد اعلا هم ارتقاء فضا دهیم نبودن انگیزه و مهارتهدر دادن موقعیتها و فرصتهاست .
آموزش و پرورش در طبقه بندی به عنوان سازمان بزرگ تلقی می شود .سازمانهای بزرگ در خوزه ی سازمانی تعریف خودش را دارد پیچیدگی اش بیش از سازمانهای دیگر است.خوب وبدش مرز صحبت ما نیست سلسله مراتب نباید کاهش پیدا کند و این یکی از ویژگی های سازمان بزرگ تغییرات بسیار کند اتفاق می افتد بعد از دولت یازدهم با اولویتی که نیروی انسانی دارد در تغییرات آموزش و پرورش به کار می برد.ما در آموزش و پرورش بودجه امان مشکل ساختاری دارد و تا زمانی که حل نشود نمی توان کاری کرد.

سرهای شهدای کربلا به کدام قبیله‌ها رفت
دنبال کنید

معاون توسعه وپشتیبانی آموزش و پرورش تصریح کرد:۱تا ۵/۱ در صد صرف سایر هزینه ها می شود .بعد از ۳۴ سال که از برقراری نظام آموزش اسلامی می گذرد از مدرسه شبانه روزی دیدن کردم که هنوز دچار بدیهی ترین کاستی هاست، عرق شرم بر پیشانی ام می نشیند .من از حضور دکتر تاجگردون پوزش می خواهم باید این ساختار را در کنار هم حل منیم.۱ تا ۵/۱ در صد پول آب برق و پتو وحتی می توانیم پول رفاهی پرسنل از این راه پرداخت شود .
اولین قدم باید ساختار بودجه را اصلاح می کردیم .یکی از کارهای ما نیروهایی که به افتخار بازنشستگی نایل شدند و خارج از فضای آموزش هستند به جای آنها باید سعی کنیم با اصلاح و ساماندهی نیروی آموزشی بحث بودجه پرسنل را سامان دهیم.
طرح رتبه بندی فرهنگیان ناقص و نارسا اطلاع رسانی شد و ذهنیت شما را مخدوش کرده است.
رتبه بندی با پیش نویس تفاوت زیادی دارد در آخرین جلسه سال ۹۳ دو هدف عمده مورد بررسی قرار گرفت
۱-زمینه های ارتقای حرفه ای معلم ها تعیین شود.
تعامل با دانش آموز اداره مدرسه بررسی وضعیت روحی دانش آموز وظیفه معلم است و امتیاز دارد.
هییت وزیران تصویب کرد بر اساس ضوابط معلمین را رتبه بندی کنیم و متناسب با هر رتبه ای ۳۵ تا ۵۰ در صد فوق العاده شغل استفاده کنیم.ممکن است ۳۵ در صد چشمگیر نباشد اما دولت در اسفند ۹۳ که بودجه ۹۴ را بست ۱۳۵۰ میلیارد تومان لحاظ کرد.وبرای سال ۹۵ ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار می گذارد و نشان دهنده ی توجه دولت و بیان رضایت خاطر معلمین است.

دومینیک راب: بدهی انگلیس به ایران موضوعی جدا از زندانیان دوتابعیتی است
دنبال کنید

وی در پایان افزود:با سابقه ای که از اختصاص اعتبار داریم همیشه خواستیم در سال اول خیز بلندی برداریم و این با بی توجهی برخورد می کرد.
در طرح رتبه بندی فرهنگیان به تدریج و با افزایش عوامل انگیزشی در معلمان را تقویت کند به گونه ای که تفاوت بین معلم دلسوزتر و زحمتکشتر و منطقه محروم با بقیه گذاشته شود.ما به عنایت دولتمردان نیاز داریم که در سال ۹۴ مشهود است ما امید به جذب اعتبار داریم .
با طرحی که در مجلس تصویب شده موسساتی که مالیات پرداخت ننموده اند به غیر از آن موسساتی که رهبر معظم فرمودند باید مالیلتشان را به آموزش و پرورش پرداخت کنند.امید است در سال ۹۴ این ظرفیتها را توسعه بدهیم و بتوانیم در مورد ماموریت اصلی آموزش و پرورش صحبت کنیم و دغدغه های اصلی را بیان کنیم.
تا رضایت معلم نباشد مهارت نداشته باشد تحول بنیادی اتفاق نخواهد افتاد .دکتر فانی معتقد است اگر قرار است استخدامی صورت گیرد چون فرزندان فرهنگی با دغدغه ی اولیا ارتباط دارند در اولویت استخدام قرار گیرند.۵ ردیف استخدام و آزمون استخدام فرهنگی اعلام خواهد شد.اولویت اداری پرداخت معوقات فرهنگیان است.امروز و فردا معوقات سال ۹۳ پرداخت خواهد شد و بازنشسته ها ۶ ماهه اول ۹۳ را در روزهای آتی دریافت خواهند کرد.با وضعیت در آمد خزانه سعی داریم پرداختی عیدی را در اولویت دوم قرار دهیم.
نکته آخر : شبکه های اجتماعی باعث شیوع اخبار کذب و شایعه خبر در جمع زیادی از فرهنگیان شده و تاثیرش از بین بردن انگیزه معلم و خدشه دار شدن ذهنها می شود.باید توجه کارشناسانه تری شود.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi