جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

گودرزی: ساماندهی ازدواج جوانان و مشارکت کمی و کیفی آنها در امور باید از حالت شعاری خارج شود

دکترمحمود گودرزی در جلسه ساماندهی امور جوانان کهگیلویه وبویراحمد، افزود: امور جوانان نیازمند یک عزم راسخ  وهمگانی است و برای جلوگیری از کاهش چشمگیر مشکلات اجتماعی ۱۸ دستگاه، نهاد و سازمان در کشور بطور مستقیم مسئول پرداختن به امور جوانان هستند. وی از تصویب نهایی لایحه تفکیک معاونت امور جوانان از این وزارتخانه در دولت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13640
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱

دکترمحمود گودرزی در جلسه ساماندهی امور جوانان کهگیلویه وبویراحمد، افزود: امور جوانان نیازمند یک عزم راسخ  وهمگانی است و برای جلوگیری از کاهش چشمگیر مشکلات اجتماعی ۱۸ دستگاه، نهاد و سازمان در کشور بطور مستقیم مسئول پرداختن به امور جوانان هستند.

وی از تصویب نهایی لایحه تفکیک معاونت امور جوانان از این وزارتخانه در دولت خبر داد و گفت: کمیسیون ها و وزارتخانه های مختلف نیز در این راستا اعلام نظر کرده اند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: احتمال اینکه پس از تصویب این لایحه در دولت نیز در اسرع وقت به مجلس ارسال شود وجود دارد.

وی تصریح کرد: البته این احتمال نیز وجود دارد که ساختار تشکیلاتی این سازمان و یا نهاد در خود دولت به تصویب برسد و نیازی به مصوبه مجلس نداشته باشد که هنوز در این زمینه نیز تصمیم گیری نشده است.

وی ابراز داشت: از همان آغاز فعالیتم در وزارت ورزش و جوانان یکی از سیاست ها و اولویت های کاری خود را احیا و ساماندهی وضعیت سازمان جوانان قرار دادم.

گودرزی با اشاره به مشکلات و چالش های فراوان پیش روی جوانان ، گفت: برای ساماندهی بهتر وضعیت این قشر احیا و استقلال یک نهاد، موسسه و سازمانی مستقل و فرابخشی زیرنظر رییس جمهور و یا معاون اول وی ضروری به نظر می رسد.

وی تصریح کرد: بدون شک در این راستا احساس مسئولیت سایر دستگاه ها و نهادهایی که رسالت قانونی نیزدر قبال جوانان دارند بیش از گذشته ملموس تر خواهد شد.

گودرزی با بیان اینکه، برای ساماندهی امور جوانان کشور حدود ۱۸دستگاه و وزارتخانه به طور مستقیم و ۲۸دستگاه و نهاد دیگر نیز به طور غیر مستقیم مسئولیت دارند، افزود: یکی از مهمترین راهبردها در این راستا جدایی این معاونت از حوزه وزارت ورزش و جوانان است.

هشدار بکارگیری‌ فله‌ای نیرو در بهمئی
دنبال کنید

وزیر ورزش و جوانان گفت: بررسی ها نشان داده که تعامل و همکاری این دستگاه ها تاکنون در حوزه امور جوانان رضایت بخش و کافی نبوده است.

وی تشکیل یک سازمان و نهاد مستقل به نام جوانان و زیر نظر نهادریاست جمهوری را درتوسعه و رفع مشکلات جوانان موثر و تعیین کننده دانست وگفت: سیاست و رویکرد اصلی وزارتخانه این است که حوزه جوانان باید از زیر سایه جذابیت های ظاهری و تبلیغات های پروپاگاندایی حوزه ورزش منفک شود.

وزیر ورزش و جوانان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بروز مشکلات هویتی در بین جوانان کشور را یک آسیب جدی اجتماعی در جامعه دانست و افزود: وجود این بحران های هویتی در بخش های مختلف قابل محسوس است.

گودرزی، مشکلات مربوط به ساختار فرهنگی ، تغییر رویکردها، سبک زندگی، معضلات مربوط به حوزه خانواده ها، فضای مجازی،دسترسی آسان اطلاعات و شکاف بین نسل ها را از جمله تهدیدات و چالش های فراروی هویتی در نسل جوان کشور بیان کرد.

گودرزی به سیاست ها و رویکردهای وزارتخانه اش در حوزه ورزش اشاره کرد و افزود: اولویت اصلی در زمینه طرح های عمرانی ورزشی با پروژه های بالای ۷۵ تا ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی بالا است.

وی از حدود چهار هزار پروژه نیمه تمام ورزشی در سطح کشور خبر داد وگفت: تکمیل این پروژه ها بر اساس بررسی های انجام شده به بیش از ۴۰ سال نیاز دارد.

وزیر ورزش با بیان اینکه، این پروژه ها بدون مطالعه و پیش بینی منابع شروع و اکنون به مطالبات مردمی تبدیل و برای دولت مشکل آفرین شده است، افزود: ۳۵۰ مورد از این تعداد سال گذشته به بهره برداری رسید.

تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می شود
دنبال کنید

گودرزی گفت: سیاست دولت و وزارت ورزش و جوانان نیز در سال جاری این است که هیچ پروژه ای جدیدی شروع نخواهد شد و برخی طرح های عمرانی با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۱۵ درصد به پایین نیز متوقف خواهند شد.

وی از حمایت های ویژه وزارت ورزش و جوانان به هیات های مختلف ورزشی در استان ها خبر داد و گفت: استان ها نیز باید هیات هایی را ساماندهی کنند که قابلیت لازم برای شکوفایی و قهرمانی را در سطوح ملی و بین المللی داشته باشند.

وی افزود: ساماندهی هیات های ورزشی در استان ها نیز باید متناسب با موقعیت و طرح آمایشی سرزمینی و بومی منطقه باشد.

گودرزی با بیان اینکه در سال های گذشته منابع زیادی به تیم های حرفه ای و حتی فوتبال داده می شد، افزود: این کار اکنون در دولت یازدهم متوقف شده و حتی ریالی به هیچ یک از تیم های حرفه ای پرداخت نشده و نخواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در سال های گذشته سالانه افزون بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به دو تیم استقلال و پرسپولیس وزارت ورزش حمایت می شده و این در حالی است که کل هزینه پرداختی برای برگزاری اردوها و سایر فعالیت های ورزشی و قهرمانی در استان های مختلف کمتر از یکهزار میلیارد ریال است.

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi