چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

افزایش ظرفیت دریافت ال ان جی هند

شرکت انگلیسی-هلندی شل ظرفیت دریافت یک پایانه ال ان جی در سواحل غربی هند را در سال مالی ٢٠١٧ میلادی ۵٠ درصد افزایش می دهد.به گزارش خبرگزاری رویترز از دهلی نو، بنا بر یک پانل دولت هند، شرکت هازیرا ال ان جی هند ظرفیت یک پایانه دریافت ال ان جی در سواحل غرب هند را

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13634
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۴:۱۶
شرکت انگلیسی-هلندی شل ظرفیت دریافت یک پایانه ال ان جی در سواحل غربی هند را در سال مالی ٢٠١٧ میلادی ۵٠ درصد افزایش می دهد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از دهلی نو، بنا بر یک پانل دولت هند، شرکت هازیرا ال ان جی هند ظرفیت یک پایانه دریافت ال ان جی در سواحل غرب هند را در سال مالی منتهی به ماه مارس سال ٢٠١٧ میلادی با ۵٠ درصد افزایش به ٧,۵ میلیون تن در سال افزایش می دهد.

شرکت انگلیسی-هلندی شل ٧۴ درصد سهام شرکت هازیرا ال ان جی را در اختیار دارد و شرکت توتال گز الکتریسیت فرانسه (واحدی از شرکت توتال) دارنده باقیمانده سهام شرکت هازیرا است.
هند به عنوان بخشی از تلاشهای خود برای افزایش سهم سوختهای پاک در سبد انرژی اش برای بهبود کیفیت هوا، در حال افزایش ظرفیت دریافت تاسیسات واردات گاز است.

هند هم اکنون زیرساختهایی برای واردات و تبدیل ال ان جی به گاز برای ٢۵ میلیون تن در سال ال ان جی دارد و انتظار می رود که ظرفیت تاسیسات کنونی اش در سال ٢٠١۶-٢٠١٧ میلادی به ۴١ میلیون تن در سال افزایش یابد.
بنا بر این گزارش، پایانه های جدید با ظرفیت حدود ٢٧ میلیون تن در سال در مراحل مختلفی از برنامه ریزی در سواحل شرق و غرب هند فرار دارند.

افزایش ظرفیت سالانه پایانه هازیرا ال ان جی از ۵ میلیون تن به ٧,۵ میلیون تن، در اواخر سال ٢٠١۶-٢٠١٧ مهیا خواهد بود.
شرکت شل با ٢۶ درصد سهام، همچنین از اعضای کنسرسیومی برای ساخت پایانه کاکینادا ال ان جی در سواحل شرق هند به شمار می رود.

ممانعت ونزوئلا از حفاری نفتی گویان
دنبال کنید

انتظار می رود که کسری گاز هند از ١۵٢ میلیون مترمکعب در روز در سال مالی ٢٠١٢-٢٠١٣ میلادی به روزانه ٣٠٠ میلیون مترمکعب در سال مالی کنونی افزایش یابد.
تولید داخلی گاز هند هم اکنون بیشتر به دلیل افت شدید تولید از بلوک کی جی-دی ۶ شرکت ریلاینس اینداستریز هند در سواحل شرقی کاهش یافته است.

شرکتهای ریلاینس و شریکش بی پی پیچیدگیهای ژئوفیزیکی را دلیل افت تولید این بلوک اعلام کرده اند، اما ناظران نفتی بر این باور هستند که این شرکتها در حفر چاههای کافی ناکام بوده اند.
گاز حدود هشت درصد از تقاضای انرژی هند را به خود اختصاص می‌دهد و دولت این کشور در نظر دارد به منظور کاهش آلودگی، مصرف گاز را جایگزین زغال‌سنگ کند.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi