پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

رونق تولید در گرو وفاق عمومی است/ با سرمایه‌گذاری دولتی کشور آباد نمی‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی در بیست و ششمین جشنواره ملی امتنان از کارگران گفت: از لحاظ مبانی دینی و مطالبی که امام خمینی (ره) فرمودند و رهبر انقلاب بر آن تاکید کردند تردیدی نیست که اساس و قوام یک جامعه به بازوان ارزشمند کارگران است. رئیس

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13575
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱


به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی در بیست و ششمین جشنواره ملی امتنان از کارگران گفت: از لحاظ مبانی دینی و مطالبی که امام خمینی (ره) فرمودند و رهبر انقلاب بر آن تاکید کردند تردیدی نیست که اساس و قوام یک جامعه به بازوان ارزشمند کارگران است.


رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ستون فقرات کشور بر کار کارگران استوار است و انصافا آنها در انقلاب خوب درخشیدند و نسبت به آن وفادارانه فعالیت کردند.


وی ادامه داد: در زمان پیروزی انقلاب که کشور با مشکلات بسیاری دست به گریبان بود، کارگران با تعهد و فهم درست نسبت به انقلاب احساس وظیفه کردند و در زمان دفاع مقدس نیز حضور آنها کاملا درخشنده بود. این موضوع بیانگر پایبندی کارگران به انقلاب است.


رئیس نهاد قانونگذاری افزود: پس از انقلاب اسلامی نیز کارگران وفادارانه به کار خود پرداختند و کارگران با تحمل سختی‌های فراوان باز هم نسبت به انقلاب احساس مسئولیت داشتند.


دکتر لاریجانی با اشاره به زندگی سخت کارگران در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در برخی از سنوات دقت لازم به تولید نشد و مشکلاتی در زمینه بیمه درمان، بازنشستگی و … به کارگران فشار وارد کرد.


وی تصریح کرد: از جمله زجرآورترین خبرها برای ما تعطیلی یک واحد تولیدی و بیکاری کارگران است.


رئیس قوه مقننه افزود: مسائل و مشکلات را باید بدون حاشیه با کارگران در میان گذاشت و در این زمان قشر کارگر در راستای رفع مشکل کمک خواهد کرد.


دکتر لاریجانی با بیان اینکه بیکار شدن کارگر مشکلات بسیاری را برای خانواده آنها ایجاد می‌کند، گفت: به همین منظور بر بیمه بیکاری تاکید شده و بخشی از یارانه‌ها نیز به همین بخش اختصاص یافته است.


به گفته دکتر لاریجانی بیمه بیکاری باعث رفع اضطراب در خانواده کارگران خواهد شد.


وی در ادامه تصریح کرد: در دولت فعلی گام‌های موثری برای رفع مشکلات کارگران برداشته شده و ما نیز از آن حمایت می‌کنیم، خوشبختانه وزیر تعاون، سابقه طولانی همکاری با کارگران را دارد و از این جهت نیازی به تعریف مشکلات کارگران برای ایشان نیست.


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در دولت قبل عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی مربوط به دولت نیست بلکه برای کارگران است به همین منظور استفاده از امکانات مالی تامین اجتماعی به هیچ وجه قابل قبول نیست، مگر اینکه برای سرمایه‌گذاری و سودآوری برای کارگران باشد.


وی با بیان اینکه به صندوق‌های بازنشستگی باید با دغدغه نگاه کرد، گفت: برای ده سال آینده مسائل و مشکلات مالی قابل پیش بینی بوده و از امروز باید برای گذر از آن‌ها فکر کرد.


دکتر لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث درمان پرداخت و افزود: سازمان تامین اجتماعی تاکنون گام‌های موثری را برای رفع دغدغه بیماری برداشته، طی سال‌های گذشته همواره شاهد بدهی این سازمان به بخش‌های درمانی بودیم که اکنون شرایط بدهی‌ها نسبت به گذشته بهتر شده است.

اولین روز کنگره ملی بی بی حکیمه (س) در گچساران برگزار می شود
دنبال کنید


وی تصریح کرد: همچنین برای فراگیری بیمه سلامت گام‌های موثری برداشته شده که این نوع بیمه باعث آرامش روانی در جامعه می‌شود.


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب بیمه سلامت در مجلس شورای اسلامی طی سنوات گذشته بیان کرد: هدف از تصویب این قانون تبدیل تلاطم جامعه به آرامش بود، در بودجه سال جاری نیز منابع قابل توجهی برای اجرای بیمه سلامت در نظر گرفته شده تا دغدغه از زندگی‌ها رفع شود.


دکتر لاریجانی در خصوص بیمه قالیبافان نیز گفت: این بیمه در سال‌های گذشته توسط نمایندگان مجلس به تصویب رسید و یک سال نیز اجرا شد، لذا امیدواریم که این موضوع مجددا پیگیری شود.


به گفته رئیس نهاد قانونگذاری بیمه کارگران ساختمانی نیز در حال پیگیری بوده و این موضوع امری ضروری است.


دکتر لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: مشکل مهمی که باعث فشار به کارگران می‌شود، سطح معیشت و بیکاری در جامعه است که دلیل این موضوع رکود و نبود رونق در تولید است.


رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یک کشور دارای منابع فراوان نباید از وضعیت تولید نامناسب برخوردار باشد، گفت: تا زمانی که کشوری رونق تولید نداشته باشد نمی‌توان با قانون نوشتن مشکل مردم را حل کرد، اگر هم اکنون مبلغ پرداختی یارانه نقدی سه برابر شود باز هم مشکل زندگی مردم حل نمی‌شود.


وی با تاکید بر اینکه مردم به دنبال زندگی با کرامت هستند، گفت: اقتصاد صدقه‌ای برای کشور عزت مند نیست و مردم نیز مایل به دریافت صدقه نیستند و خوشبختانه دولت کنونی با همین طرز فکر در راستای رفع مشکلات گام برمی‌دارد.


رئیس مجلس شورای اسلامی تورم را آفتی برای رونق دانست و گفت: دولت یازدهم از لحاظ اقتصادی در مسیر درستی گام برمی‌دارد اما همچنان رکود وجود دارد، به طور حتم با کاهش تورم شاهد حضور بیشتر سرمایه‌گذاران و گذر از شرایط رکود خواهیم بود.


دکتر لاریجانی با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری که حضور در اقتصاد را مانند جهاد فی سبیل الله دانسته‌اند، بیان کرد: مهمترین مسئله امروز عدم رونق در اقتصاد بوده و تاکید مقام معظم رهبری نیز به همین دلیل است.


رئیس نهاد قانونگذاری بر ضرورت رونق تولید تاکید کرد و گفت: مسابقه در خیرات، مسابقه در تولید است و تا زمانی که وضعیت تولید بهبود نیابد، فرزندان کار نخواهند داشت و تاکید رهبر معظم انقلاب بر حضور آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی نیز به همین دلیل است


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه خروج از رکود در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دغدغه اصلی کشور گره‌گشایی برای سرمایه‌گذاری مردم است، به طور حتم با حضور مردم و سرمایه‌گذاری آنها مشکل ایجاد شغل و تامین معیشت کارگران رفع خواهد شد و باید در زمینه تولید وفاق عمومی به وجود آید.

به مناسبت روز دختر/ تاثیر دختران در جامعه
دنبال کنید


وی ادامه داد: گاهی بحث‌های سیاسی و حاشیه‌ای باعث فراموشی موضوعات اصلی می‌شود اما مسئله مهم برای خدمت به کارگران و انقلاب اسلامی رونق تولید است و باید توجه کرد دعواهای سیاسی خدمت به انقلاب نیست.


دکتر لاریجانی با تاکید بر اینکه در کشورهای دارای دموکراسی اختلاف نظر وجود دارد، گفت: در شرایط کنونی و به دلیل شرایط سخت اقتصادی باید برادرانه بر موضوع آبادانی کشور تمرکز کرد و قاعدتا مسئله‌ای مهم‌تر از آن وجود ندارد.


رئیس مجلس شورای اسلامی رونق تولید را در گرو وفاق عمومی عنوان کرد و گفت: تا زمانی که وفاق در جامعه شکل نگرفته اقتصاد سامان پیدا نمی‌کند.


دکتر علی لاریجانی با بیان اینکه آرامش درونی جامعه باعث رونق اقتصاد می‌شود، گفت: دولت یازدهم برای تشکیل فضایی آرام تلاش‌های فراوانی انجام داده تا مردم به آینده امیدوار باشند.


رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین جریان‌های مختلف سیاسی نباید به محض بروز اختلاف نظر آن را به مشاجره تبدیل کنند. اگر ما مسئولیت شناس هستیم، باید اراده‌ها را به سمت تلاش و آبادانی معطوف کنیم.  


وی تصریح کرد: اگر رهبر انقلاب بر همدلی و همزبانی ملت و دولت تاکید کردند، به این دلیل بوده که آینده روشن کشور در این جمله نهفته است.


دکتر لاریجانی بر ضرورت حمایت از دولت تاکید کرد و گفت: این موضوع باعث می‌شود که دولت در فضایی آرام زمینه را برای رونق اقتصاد فراهم کند.


رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت باید قبول کند که با سرمایه‌گذاری دولتی کشور آباد نمی‌شود، به طور مثال تنها ۳۰ هزار میلیارد تومان از بودجه کل کشور به پروژه‌های عمرانی تخصیص یافته، لذا باید از منابع مردمی استفاده شود.


به گفته رئیس نهاد قانونگذاری بسیاری از پروژ‌ه‌های عمرانی که کلنگ‌ زنی شده‌اند را مردم هم می‌توانند انجام دهند پس باید بستر را برای آحاد جامعه مهیا ساخت.


دکتر لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: آبادانی قم با حضور مردم ممکن است، اما سازمان‌ها باید زمینه لازم را فراهم کنند و اگر هدف ما آبادانی استان قم است باید چنین طرز فکری را دنبال کنیم.


به گفته وی استان قم از مزیت‌های بسیاری برخوردار بوده و باید مدیران اجرایی در خدمت مردم باشند.


رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: خوشحالیم که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تلاش برای رفع مشکلات و ایجاد آرامش برای کارگران است.


گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان جامعه کار و تلاش تجلیل شد./


پایان پیام     

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi