جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ولایت صنعا توطئه جدید آل‌سعود در یمن است

حقیقت پور در اشاره به هدایت داعش توسط عربستان: ولایت صنعا توطئه جدید آل‌سعود در یمن است عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: عربستان که در تهاجم یک ماه گذشته به یمن علی رقم کشتار مردم این کشور و حمایت پنهان از القاعده نتوانسته به اهداف خود دست

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13574
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷


حقیقت پور در اشاره به هدایت داعش توسط عربستان:


ولایت صنعا توطئه جدید آل‌سعود در یمن است


عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: عربستان که در تهاجم یک ماه گذشته به یمن علی رقم کشتار مردم این کشور و حمایت پنهان از القاعده نتوانسته به اهداف خود دست پیدا کند امروز چشم امید به تروریست‌های تکفیری داعش بسته است.


ولایت صنعا توطئه جدید آل‌سعود در یمن است 3

منصور حقیقت پور در تحلیل آخرین وضعیت تهاجم عربستان به یمن گفت: آل‌سعود علی رقم آگاهی از هشدار منابع غربی مبنی بر تبدیل یمن به ویتنام عربستان به خاک این کشور از اسمان حمله کردند اما مزدوران انها در دولت مستعفی منصور هادی به نتیجه مشخصی دست ‌نیافتند. این که عربستان می گوید به دنبال مذاکره است یک فریب بزرگ است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه افزود: عربستان برای فرار از فشار افکار عمومی جهان و احتمال طرح جرم جنایت جنگی مدام می گوید که خواهان مذاکره است و حملات عربستان محدود شده است. موضوع اینجاست که عربستان همان‌گونه که در حمله به کاروان امداد رسانی صلیب سرخ نیز نشان داد از میزان تهاجم خصمانه آل‌سعود کاسته نشده است.

وی گفت: عربستان که در کشورهای پاکستان ، افغانستان ، عراق ، لبنان و سوریه سابقه تروریست‌پروری در کارنامه دارد قطعا تروریست های القاعده را بیش از گذشته فعال خواهد کرد. ما امروز شاهد این هستیم که عربستان در حملات خود هیچ کدام از نیورهای القاعده یمن را مورد هدف قرار نداده است و در بسیاری از موارد نیز از آنها در مقابل نیورهای مردمی حمایت کرده استا.

ضرورت کسب نظر علما و مراجع برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها
دنبال کنید

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس گفت: عربستان با صرف هزینه‌های بیت المال مسلمین برای اراذل و اوباش تکفیری اسلحه تهیه می کند. ریاض که از ضعف القاعده یمن در مقابل نیروهای مردمی ناامید شده است حالا پای داعش را به عنوان تروریست‌های آدم کش در خاک یمن باز کرده است. این موضوع با اعلام موجودیت داعش یمن جرم آل سعود در تاسیس داعش محرز شده است.

وی هممچنین گفت:  تروریست‌های دست پرورده عربستان اگرچه با قتل و جنایت در خاورمیانه انسان های بی‌گناه را به قتل می‌رسانند اما در نهایت توسط ملت‌ها منطقه نابود خواهند شد اما در این میان موضوعی که مطرح است داعش همانند القاعده امنیت اروپا و آمریکا را به چالش خواهد کشید و شهروندان غربی همانند شیعیان ، سنی‌ها ، اکراد و ایزدیان کشته‌خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری خانه ملت،تروریست‌های تکفیری داعش با انتشار تصاویر ویدئویی، حضور رسمی خود را در کشور جنگ زده یمن اعلام کرده و افزوده است برای نبرد با جنبش انصارالله در این کشور حضور یافته است.

در این تصاویر ویدئویی، گروهی از افراد مسلح نقابدار نشان داده می شوند که ظاهراً در یک منطقه بیابانی که ادعا می کنند، نزدیک صنعا، پایتخت یمن است در حال تمرین آموزش نظامی هستند.بخش‌های وسیعی از مناطق بیابانی مرکز، شرق و جنوب یمن تحت نفوذ گروه‌های تندروی سلفی از جمله القاعده است و حالا با ورود رسمی داعش بر حجم گروه‌های تروریستی تحت حمایت عربستان افزوده می‌شود. این موضوع البته می‌تواند منجر به زد و خورد تروریست‌های القاعده و داعش شود.

گزارش تصویری/ استقبال رسمی از هیأت پارلمانی ایران در فرودگاه لهستان
دنبال کنید

پایان پیام/

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi