شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار: شوراها باید تقویت شوند تا با خدمت بیشتر نقش نظارتی آنها نیز پررنگتر شود

دکترسیدموسی خادمی در همایش گرامیداشت نهم اردیبهشت‌ ماه سالروز تشکیل شوراها با تبریک این هفته به شوراهای اسلامی، افزود: شوراهای اسلامی امتیازات زیادی برای کشور دارند و باید در اجرای قوانین، پیگیری امور مردم در کنار آنها به خدمت صادقانه بپردازند. وی با بیان اینکه، شوراها نماینده مردم درچهار سال خدمت باید به گونه ای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13571
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷

دکترسیدموسی خادمی در همایش گرامیداشت نهم اردیبهشت‌ ماه سالروز تشکیل شوراها با تبریک این هفته به شوراهای اسلامی، افزود: شوراهای اسلامی امتیازات زیادی برای کشور دارند و باید در اجرای قوانین، پیگیری امور مردم در کنار آنها به خدمت صادقانه بپردازند.

وی با بیان اینکه، شوراها نماینده مردم درچهار سال خدمت باید به گونه ای عمل کنند، وقتی شوراها را تحویل می‌دهند، مردم امیدوارتر از دور قبل وارد عرصه  شده و به آنها رای دهند، افزود: این جایگاه باید با هم فکری، همدلی، همراهی، تعامل با شهرداران، مسئولین و مردم هم به خوبی حفظ شود.

خادمی با تاکید براینکه، اختلاف و نبود فرهنگ با هم بودن باعث عقب‌رفت و عدم توسعه استان می‌شود، گفت: با تعامل و همراهی می‌توان راه توسعه استان را سریعتر هموار کرد.

استاندار تصریح کرد: فضای شهری و محیط روستا بسیاری از خصوصیات فرهنگی، اجتماعی و تمدن یک جامعه را نشان می دهد و این مهم با دوراندیشی، تلاش مستمر، مسئولیت پذیری و تعهد شوراها دستیافتنی است.

وی بابیان اینکه، شوراها به عنوان نهادی مدنی می‌توانند به گسترش مردم‌سالاری و تعامل با هم بودن و اصل مدارا را فرهنگ‌سازی کنند، تاکید کرد: شوراها این ظرفیت را دارند که دیدگاه های مشترک را تقویت و تقابل و تضاد را به تعامل تبدیل کنند.

دکترخادمی با اشاره به اینکه، کار شوراها آثار مثبتی داشته و همواره مشکلاتی هم دارد، گفت: از عمده مشکلات در حوزه شوراها نوپا بودن آنها و با هم نبودن است.

استاندار، تمرکز بر روی جنبه های منفی قومیت گرایی و برخی نگاه های صرف سیاسی و گروهی را ازدیگرآسیب های جدی در کارکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد.

موفقیت بزرگ علمی برای کهگیلویه و بویراحمد/ دختر هم‌استانی رتبه اول کنکور تجربی کشور شد
دنبال کنید

خادمی افزود: هرچند نباید نگاه برقومیت گرایی، طایفه ای و حتی گروهی را به طورمطلق امری مذموم دانست اما در جایی که دامن زدن به این مسایل به عملکرد و ساختار یک تشکل شورایی وقانون لطمه می زند، باید از آن پرهیز کرد.

وی یادآور شد: بیشترین نمود و جلوه عینی این آسیب در زمان برگزاری انتخابات شوراها در شهرها و روستاهای مختلف استان قابل مشاهده است.

خادمی تصریح کرد: درنگاه کلی هم نمی توان شورا و یا حتی موضوعی همچون طایفه گرایی را حذف کرد زیرا هر مولفه ای چنانچه بتواند بر روی ریل جنبه های مثبت و امیدافرین خود حرکت کند، می تواند در کارکردش حاوی فرصت هایی نیز باشد.

خادمی با بیان اینکه در همه جای کشور هنوز آنگونه که شایسته است کارکرد و نظام شورایی و استفاده از خرد جمعی نهادینه نشده است، افزود: میزان و رتبه برخی از آفت ها و چالش های موجود در عملکرد شوراها بدون شک در استان ما بالاتر و با شدت بیشتری رواج دارد.

خادمی گفت: شوراها در این راستا وظایف و رسالت سنگینی بر عهده دارند که باید بتوان با ظرافت و حذف نقطه های آسیب زا به توسعه و شکوفایی استان نیز کمک کنند.

وی ابراز داشت: یکی از دستاوردهای اساسی زدودن این نوع نگاه ها و برخی دخالت های نابجا، موجب تقویت و پررنگ تر شدن نقش نظارتی شوراها خواهد بود.

استاندار بر همدلی، تعامل و هم اندیشی بیشتر شوراها تاکید کرد و افزود: نظام شورایی و استفاده از خرد جمعی که نقطه مقابل نظام ریاستی است باید همچنان در رفتار و کارکرد شوراهای اسلامی نمود یابد.

دکتر روحانی درگذشت خانم مرضیه حدیدچی دباغ را تسلیت گفت
دنبال کنید

گفتنی است، شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان دارای دو هزار و ۱۰۴ عضو است که از این تعداد دو هزار و پنج نفر عضو شوراهای روستایی و ۹۹ نفر نیز عضو شوراهای شهری هستند.

همچنین در این همایش  از تعدادی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا تجلیل شد.

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi