چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

بوکان بعنوان گرمترین شهر استان آذربایجان غربی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛ رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در هفته اخیر بیشترین کاهش دمای استان در اشنویه رخ داد که از ۱۵ درجه به منفی ۲ درجه رسید. مهدی صابری در گفت‌و‌گو با خبرنگاران به آخرین وضعیت آب و هوای آذربایجان‌غربی اشاره و اظهار داشت: امروز سامانه ناپایدار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13489
تاریخ انتشار : شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛ رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در هفته اخیر بیشترین کاهش دمای استان در اشنویه رخ داد که از ۱۵ درجه به منفی ۲ درجه رسید.

مهدی صابری در گفت‌و‌گو با خبرنگاران به آخرین وضعیت آب و هوای آذربایجان‌غربی اشاره و اظهار داشت: امروز سامانه ناپایدار از استان خارج شده و هم‌اکنون جوی کاملا پایدار در سراسر استان حاکم بوده و تا روز سه‌شنبه هفته جاری ادامه دارد.

** وی پدیده مهم قابل ذکر را افزایش تدریجی دما و بازگشت به وضعیت نرمال دانست و گفت: بیشترین بارندگی در دو روز اخیر در سردشت با ۳۵ میلی‌متر و اشنویه و پیرانشهر با ۲۷ میلی‌متر و کمترین بارندگی نیز در شمال استان و شهرستان سلماس در حد ۱ میلی‌متر رخ داده است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۱ و ۳ دهم میلی‌متر بارندگی در دو روز اخیر در ارومیه روی داد تصریح کرد: متوسط بارندگی ۱۰ و ۶ دهم میلی‌متر بوده و میانگین بارندگی‌های استان ۳۲۹ میلی‌متر به ثبت رسید که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

صابری میزان بارندگی در ارومیه را بدین لحظه ۲۶۶ میلی‌متر خواند و گفت: نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش بارندگی در ارومیه گزارش شده است.

** وی به کاهش دمای هوای استان در چند روز اخیر اشاره و بیان کرد: در دوم اردیبهشت امسال دمای هوای ارومیه حداقل ۱۲ درجه بود که امروز به صفر درجه کاهش یافته است.

** رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی بیشترین کاهش دما را در اشنویه با ۱۷ درجه افت دما دانست و گفت: هم‌اکنون سردترین شهر استان چالدران و اشنویه با ۲ درجه زیر صفر و گرمترین شهر نیز بوکان با ۱۸ درجه گزارش شده است.

صابری ارومیه را در سردترین ساعات روز صفر درجه و در گرمترین ساعات نیز ۱۲ درجه عنوان کرد.

پایگاه خبری تحلیلی

فعالیت مخفیانه مربی تیم ملی فوتبال در یک باشگاه لیگ برتری!
دنبال کنید

بوکان نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi