پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نخستین گام برای نهادینه شدن برند پایدار، تدوین مسوولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی است

   معاون حقوقی رییس جمهوری پیشنهاد کرد که مسوولیت های اجتماعی بنگاه های اقتصادی به عنوان نخستین گام برای نهادینه شدن بِرند پایدار تدوین شود.     الهام امین زاده شامگاه چهارشنبه در «نخستین کنفرانس برند پایدار با رویکرد مسوولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی» در مرکز همایش های صداوسیما، افزود: مسوولیت شرکت ها در فضای کسب

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13416
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲

کرونا :

نخستین گام برای نهادینه شدن برند  پایدار، تدوین مسوولیت اجتماعی  بنگاه های اقتصادی است

   معاون حقوقی رییس جمهوری پیشنهاد کرد که مسوولیت های اجتماعی بنگاه های اقتصادی به عنوان نخستین گام برای نهادینه شدن بِرند پایدار تدوین شود.

 

 

الهام امین زاده شامگاه چهارشنبه در «نخستین کنفرانس برند پایدار با رویکرد مسوولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی» در مرکز همایش های صداوسیما، افزود: مسوولیت شرکت ها در فضای کسب و کار یک سری انتظارات اقتصادی، اخلاقی، اجتماعی و زیست محیطی است؛ اگر این پاسخگویی به عنوان یک وظیفه شناخته شود می تواند در برابر مخاطبان، منتهی به برند پایدار و توسعه پایدار شود.

وی با بیان اینکه اگر بنگاهی نتواند خود را با این شرایط انطباق دهد، نمی تواند خود را ماندگار کند، ادامه داد: این مسوولیت ها با حوزه های مختلفی همچون مشارکت کارکنان و کارگران و سازوکارهای مختلفی مانند گزینش و استخدام ها مرتبط است که باید در جامعه ما نهادینه شود.

معاون حقوقی رییس جمهوری با تاکید بر اینکه در سال های گذشته شاهد بخشی از مسوولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی در قالب امور خیریه بودیم، گفت: به طور مثال، گفته می شود کارخانه ای چند طرح در مناطق محروم اجرا کرده یا اینکه متولی درمان بیماران سرطانی شده است.

امین زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه این مساله می تواند به عنوان یک برنامه در کشور در دستور کار قرار گیرد، افزود: حتی این مساله می تواند در برنامه ششم جدی گرفته شود و به صورت یک برنامه واقعی در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: این امر مزایا و فوایدی نیز برای بنگاه های اقتصادی خواهد داشت و ارزش سهام و نشان تجاری بنگاه ها را افزایش و منجر به وفاداری مشتریان خواهد شد.

غزه ایرانی؛ ابابیل منطقه
دنبال کنید

معاون حقوقی رییس جمهوری با یادآوری حقوق مصرف کنندگان نسبت به بنگاه های اقتصادی تاکید کرد که مصرف کنندگان حق به دست آوردن کالای باکیفیت و مرغوب را دارند.

وی، ارایه خدمات پس از فروش (گارانتی) را از دیگر مسوولیت های اجتماعی برشمرد که باید بنگاه ها رعایت کنند.

امین زاده افزود: در کشورمان حتی شرکت های خارجی از ارایه این خدمات شانه خالی می کنند.

امین زاده ادامه داد: از دیگر مسوولیت های اجتماعی که بنگاه های اقتصادی باید به آن توجه کنند، «مسوولیت سبز» است که بیشتر به حوزه های زیست محیطی فعالیت های بنگاه های اقتصادی مربوط می شود.

وی افزود: در ۱۵ سال گذشته در بخش بِرند سازی و مسوولیت اجتماعی رشد مناسبی داشتیم اما متاسفانه اکنون شاهد اضمحلال برندهای خوشنام خود در دنیا هستیم؛ امیدواریم با قوائد حاکم بر کسب و کار، از مرگ برندها جلوگیری کنیم.

معاون حقوقی رییس جمهوری گفت: اگر برند ایرانی به دنبال درخشیدن در سطح بین المللی هستند، باید تعهدات خود را انجام دهند؛ ما در امین زاده افزود: آمادگی داریم در معاونت حقوقی ریاست جمهوری قوانین لازم را ایجاد و قوانین مزاحم را حذف کنیم.

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi