سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

به نام شهدا به کام اقتدارگرایان !

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛ مردم آذربایجان غربی تکاب را از قدیم الایام با تخت سلیمان می شناسند، در این اواخر با معدن طلای زر شوران و جدیداً‌ با حواشی که هر روز همدلی و همزبانی مردم را تهدید می کند نام این شهر بر سر زبان ها افتاده است. **

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13391
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛ مردم آذربایجان غربی تکاب را از قدیم الایام با تخت سلیمان می شناسند، در این اواخر با معدن طلای زر شوران و جدیداً‌ با حواشی که هر روز همدلی و همزبانی مردم را تهدید می کند نام این شهر بر سر زبان ها افتاده است.

** جنوبی ترین شهر استان در حالی این روزها در تب حاشیه می سوزد که برای توسعه نیاز به همدلی مضاعف دارد نه حاشیه؛ متاسفانه در این چند مدت اخیر تنی چند از سایت های خبری مرکز استان که عمران و آبادانی تکاب برایشان اهمیتی ندارد، آتش بیار معرکه شده اند و بر آتش حاشیه ها می دمند. با همه این اوصاف نکته ای که در این میان مغفول مانده، موضوع توسعه و پیشرفت تکاب است که برای تحقق آن نیاز به همدلی و همزبانی مردمش دارد و افرادی که سعی می کنند این همدلی را از مردم بگیرند تا کنون به منافع شخصی خود اندیشیده اند نه به منافع جمعی مردم تکاب.

** فرماندار تکاب حرفی زد و سخنی بر زبان راند که البته اشتباه بود. عذرخواهی کرد، معاون سیاسی استانداری آذربایجان غربی هم عذر خواهی کرد؛ اکثریت آنانی که سوز و عشق به ارزش های دفاع مقدس داشتند عذرخواهی این برادر شهید و حزب اللهی را پذیرفتند و عده ای که دنبال بهانه برای ایجاد یاس و نا امیدی مردم از دولت جدید هستند قطعاً راضی به هیچ چیزی نخواهند شد، برای اینها منافع شخصی و جناحی مقدم بر سایر ارزش ها می باشد. برخی ها!! سعی کردند از این آب گل آلود ماهی بگیرند و چه فرصتی از این بهتر که خون شهدا را در جهت منافع سیاسی و حزبی خود خرج کنند و احساسات مردم را در جهت منافع خود به بازی بگیرند.

اعتراض سیاسی

** در اینکه برخی می خواهند از خون شهدا استفاده سیاسی کنند شکی نیست و شواهد و مثالهای بسیاری بر وجود این امر دلالت دارد که اشاره به آن در این مجال خالی از لطف نیست. در دولت قبل اختلاس میلیاردی از بنیاد شهید و بانک دی که سهام عمده آن به متعلق به بنیاد شهید است اتفاق افتاد اما آقایان هیچ واکنشی به پای مال شدن حقوق خانواده شهدا نداشتند.

به طور مثال غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو هیات رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجلس در گفتگو با رسانه ها به نکات زیر اشاره می کند.

« جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مجلس گفت: در جریان این تحقیق و تفحص یک پرونده جابه جایی مالی ۱۷۰ میلیارد تومانی کشف شده است که برخلاف ادعاهای موجود این پول قابل بازگشت نیست چرا که از کشور خارج شده است.

** عضو هیات رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجلس، چند روز پیش نیز با تاکید بر اینکه رد پای اختلاس‌های مالی در روند تحقیق و تفحص از بنیاد شهید دیده شده است، گفت: به طور حتم رئیس‌جمهور نباید از بدنه بنیاد شهید و امور ایثارگران رئیس انتخاب کند زیرا بسیاری از روسایی که در راس هرم بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند در این تخلفات نقش مهمی دارند.

** عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،‌ با بیان اینکه وجود خسارات مالی و تخلفات متعدد در بنیاد شهید باعث زیان‌های وارده جبران‌ناپذیری به ایثارگران و خانواده معظم شهدا شده است، افزود : این خسارت‌ها به حیثیت، درمان، سلامت و آبروی خانواده‌های ایثارگر وارد شده که هیچ یک قابل برگشت نیست و بدون‌شک همین امر جرم آقایان را تشدید می‌کند.

** اینها تنها بخش کوچکی از واقعیت موجود در بنیاد شهید در دولت قبل بود که جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مجلس به آن اشاره می کند اما نکته جالب توجه آن است که در آن زمان رگ غیرت آقایان باد نکرد، از کنار این خبر به آرامی گذشتند انگار نه انگار که حق خانواده شهدا و ایثارگران پایمال شده است. حال، سوالی که باید از اقتدارگرایان پرسید این است که چرا حق شهدا به یکباره اهمیت پیدا کرد؟ آن موقع منافعتان اجازه نمی داد که به این خبر بپردازید؟ دلیل این برخورد دوگانه با یک موضوع چیست؟

همدلی و همزبانی شرط توسعه تکاب

مخلص کلام آنکه، همه مردم و مسئولین در این کشور مدیون خون شهدا هستند و در این شکی نیست، شهدا متعلق به همه ملت هستند نه یک گروه خاص که این عزیزان را مصادره کرده و از خونشان برای منافع شخصی هزینه کنند. تکاب با پتانسیلی که دارد برای رشد و توسعه نیازمند همدلی و هم زبانی است و اگر شعاری که رهبر معظم انقلاب برای امسال در نظر گرفته اند در این شهر محقق شود شاهد روزهای خوشی برای مردم آن خواهیم بود.

پایگاه خبری تحلیلی

    بوکان نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi